Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 wrz 2016, 21:39

Tylko czy pasażerowie wiedzą, co oznacza ten "skrócony skład"?
Wiedzą, wyświetla się ikonka na tablicy (i chyba jest też jakieś oznaczenie tekstowe). Przy czym tam pasażerowie są raczej przyzwyczajeni do nietypowych składów, na jednej z linii praktycznie wszystkie pociągi rozdzielają się na jednej ze stacji i pierwszy wagon jedzie na lotnisko, a drugi do zwykłej stacji.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 13 wrz 2016, 21:41

reserved pisze:10% przyjeżdża przed czasem.
Ponieważ od Wschodniej do Centralnej jest luźny czas. Jakiś czas temu zmieniła się prędkość z 60 na 80 - ale czasy przejazdu na moje oko tego nie uwzględniają i zostały po staremu. Jak pociąg wyjeżdża planowo ze Wschodniej i jedzie bez oszukiwania rozkładową 80-tką to na Centralnej jest planowo 1-2 minuty przed czasem :)
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 wrz 2016, 22:43

Ktoś kto przychodzi na pociąg na ostatnią chwilę zawsze będzie miał problem choćby nie wiadomo jak kolej się by starała

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 13 wrz 2016, 22:56

Jeśli o to chodzi to "syndrom" przychodzenia na ostatnią chwilę i dobiegania do pociągów mają głównie pasażerowie z najbliższych okolic aglomeracyjnych. Jak ktoś jedzie na dalszą część trasy np do Radomia, Sierpca czy Ostrołęki to będzie na stacji dużo wcześniej bo wie, że spóźnienie może przypłacić 2-3 godzinnym oczekiwaniem na następny pociąg :wink: Natomiast jak ktoś jedzie do Rembertowa czy Służewca to przychodząc na ostatnią chwilę nic nie ryzykuje bo następny pociąg ma w ciągu 5-10-15 min.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 wrz 2016, 23:40

I z tych miejsc najczęściej ludzie wbiegają do pociągu bez biletu.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 wrz 2016, 9:16

WojtekE65 pisze:Weźmy jeszcze pod uwagę większe prawdopodobieństwo korzystania z rampy dla osób niepełnosprawnych na Dworcu Centralnym. To trochę trwa.
Co do miejsca zatrzymania to wydaje mi się że składy zatrzymują się dobrze. W stronę Wschodniej koniec drugiej jednostki jest przy windzie.
Jak ktoś siedzi w słuchawkach i gapi się w smartfona, to już jego problem. Zresztą na pragotronach są wyświetlone sektory: 1 i 2.

Ale ostatnio inna sytuacja była nieciekawa: na Zachodni 98724 planowo przyjeżdża na tor nr 6 (peron 5). W piątek z jakiś powodów przyjęto go na jedynkę (peron 6). Ja jestem przeczulony na takie roszady i widziałem, że jedzie na jedynkę albo na trójkę, więc w stosunku do zapowiedzi miałem falstart i zdążyłem. Zapowiedź zaczęła lecieć, jak pociąg był już w peronach. Zatrzymał się, 30 sekund i już "98724 gotów do odjazdu". Parę osób nie zdążyło. Oczywiście uprzedzić drużyny pociągowej o zmianie i opóźnionej zapowiedzi już na dało rady.
Standard, zawsze jak zmieniają peron na Zachodnim to widać jak ludzie w ostatniej chwili wbiegają z tunelu.

Może nie mają łatwo ale na Zachodnim jest zawsze ogromny chaos.
ŁK

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 wrz 2016, 9:25

Premo pisze:Ktoś kto przychodzi na pociąg na ostatnią chwilę zawsze będzie miał problem choćby nie wiadomo jak kolej się by starała
Nikt tu nie mówi o osobach, które wbiegają na peron w ostatniej chwili. Mówiłem o osobach z bagażami, które stoją na peronie w środkowym miejscu, a potem muszą lecieć z bagażami "kilometr" dalej, bo pociąg im "uciekł" na sam początek peronu.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2284
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 16 wrz 2016, 14:16

Zauważyłem, że ludzie zawsze gnieżdżą się w tym samym miejscu. Niestety na SIPie jest wyświetlana jest informacja, że taki pociąg SKM zatrzymuje się w sektorach 1, 2, 3, a w praktyce staje w drugim (a w zapowiedziach kiedyś mówiono o sektorze 2 i 3). Dlaczego (wiedząc jaką długość ma pociąg) są podawane, aż 3 sektory?

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 30 gru 2016, 22:39

Dlaczego brak jest tablicy odjazdów na: Śródmieściu w kierunku zachodnim, Ochocie oraz w Milanówku? Oszczędność czy jakaś nowa moda?
---
Dlaczego z internetowej strony kolejowskaz.pl zniknęły rozkłady przystankowe?
---
Jakiś bezdomny zaczepiał podróżnych w przejściu podziemnym pomiędzy Centralną a Śródmieściem wczoraj ok. godz. 16.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Flash8222
Posty: 7826
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 gru 2016, 0:33

kulikowski pisze: Jakiś bezdomny zaczepiał podróżnych w przejściu podziemnym pomiędzy Centralną a Śródmieściem wczoraj ok. godz. 16.
Dlaczego nie zgłosił Pan tego służbom porządkowym?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2017, 15:09

Znów o nowych stacjach/przystankach:
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... ntarz.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sty 2017, 18:28

Mam wrażenie, że osa zaczyna cierpieć na węzłozę przesiadkową. Akurat w przypadku kombinacji M2, R9, Radzymińska nie ma możliwości spięcia wszystkich koleją wszystkich trzech elementów. Lepiej więc, żeby metro dobrze obsługiwało Pragę, niż połową zasięgu obejmowało stację, która wielkiego ruchu nie wygeneruje. Większość pasażerów i tak dojedzie pociągami do miejsc docelowych w pobliżu metra w Śródmieściu. Więc lepiej z koleją spiąć Radzymińską, a metro zostawić Pradze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 sty 2017, 18:41

Zgoda, tylko po co kolej wciska kit, że to będzie też stacja przesiadkowa do metra? A co do przesiadek do kolei, wszystko okaże się, na jakich trasach będą tam ostatecznie kursowały pociągi. Bo jeśli tak jak teraz, czyli Modlin/Legionowo - Służewiec/Lotnisko Chopina, to rzeczywiście będzie to użyteczny węzeł przesiadkowy (na razie tylko dla przyjeżdżających autobusami od strony Targówka i Zacisza). A jeśli będą tu głównie pociągi na zapowiedzianej trasie Sulejówek - Rembertów - Dworzec Gdański - Ożarów Maz., to stacja Warszawa Stalowa nie odegra większego znaczenia w przesiadkach.
A poza tym - tak, od dawna podkreślam znaczenie wygody węzłów przesiadkowych. Liczę, że może ktoś w ZTM czy w ratuszu weźmie sobie do serca, w jakich warunkach każe się pasażerom zmieniać swoją linię. Czas dojścia i dystans pomiędzy przystankami, schody, zepsute windy itd. itp.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sty 2017, 19:37

osa pisze:Zgoda, tylko po co kolej wciska kit, że to będzie też stacja przesiadkowa do metra?
Propaganda. Mówi Ci coś takie słowo?
osa pisze:A co do przesiadek do kolei, wszystko okaże się, na jakich trasach będą tam ostatecznie kursowały pociągi. Bo jeśli tak jak teraz, czyli Modlin/Legionowo - Służewiec/Lotnisko Chopina, to rzeczywiście będzie to użyteczny węzeł przesiadkowy (na razie tylko dla przyjeżdżających autobusami od strony Targówka i Zacisza). A jeśli będą tu głównie pociągi na zapowiedzianej trasie Sulejówek - Rembertów - Dworzec Gdański - Ożarów Maz., to stacja Warszawa Stalowa nie odegra większego znaczenia w przesiadkach.
Metro nie będzie dla żadnej linii kolejowej atrakcyjne. Rembertów ma S2/R2 do Śródmieścia.
osa pisze:A poza tym - tak, od dawna podkreślam znaczenie wygody węzłów przesiadkowych. Liczę, że może ktoś w ZTM czy w ratuszu weźmie sobie do serca, w jakich warunkach każe się pasażerom zmieniać swoją linię. Czas dojścia i dystans pomiędzy przystankami, schody, zepsute windy itd. itp.
A to prawda, że w zakresie mentalności mamy duże zaległości i sporo betonu do rozkruszenia. Czasami tylko (ale to bardo czasami) ten młot pneumatyczny leci nieco na oślep.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26931
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2017, 22:36

Ja się boję przegięcia w drugą stronę - żeby pod kątem dogodnosci nie zawsze ważnych przesiadek nie pogorszyć obsługi otoczenia lub prędkosci podrozy gdzies dalej. Już słyszałem głosy, że np. 9 powinno stawac na Zawiszy 2 razy "bo nowa Główna" albo że na Obozowej (gdzie i tak przystanek siedzi na przystanku) trzeba dodac jeszcze jeden przystanek pod wiaduktem kolejowym, bo do Majakowskiego za daleko...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ