
Marki, Radzymin, Wołomin
Moderator: Wiliam
Może 240 wydłużą? 

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
No i o zwiększeniu częstotliwości 340 czyżby jak nic nie było, tak nie ma? Podobno miało być to zwiazane z jakimś przetargiem na pojazdy? O cóż chodzi?
Marki otrzymają linię cmentarną. Chociaż post równie dobrze pasowałby do linii okolicznościowych (?)
Za Urzędem Miasta: (http://www.marki.pl/www/aktualnosc-4505)
Za Urzędem Miasta: (http://www.marki.pl/www/aktualnosc-4505)
W każdą niedzielę i ważne święta będzie można skorzystać z nieodpłatnego przejazdu.
Zapraszamy do skorzystania z połączenia komunikacyjnego, które połączy kościół przy Jutrzenki z cmentarzem przy Bandurskiego. Autobus będzie zatrzymywał się przy przystankach: Gałczyńskiego, Pustelnik, Wspólna, Rejtana oraz oczywiście przy cmentarzu. Z linii można skorzystać w każdą niedzielę (począwszy od 7 maja) do 26 listopada oraz 15 czerwca, 15 sierpnia, 1 listopada i 11 listopada. Z pętli przy kościele autobusy ruszają w trasę o 10:05, 11:35, 13:05 oraz 15:30. Z cmentarza przy Bandurskiego odjeżdżają 11:00, 12:30, 14:00 i 16:30. Usługę wykonuje firma Przewóz Osób Łuniewski Henryk.
W sumie ta linia wraca bo już kiedyś była. http://www.trasbus.com/liniabusmarkimc.htmMichał W. pisze:Marki otrzymają linię cmentarną. Chociaż post równie dobrze pasowałby do linii okolicznościowych (?)
Za Urzędem Miasta: (http://www.marki.pl/www/aktualnosc-4505)
Ta linia jest co roku, po prostu nie jeździ w "zimie i okolicach".
Swoją drogą zastanawiam się, czy po otwarciu Obwodnicy Marek linia 738 dalej będzie jeździć przez Marki. Taka trasa stanie się chyba wtedy dośc mało atrakcyjna czasowo w porównaniu z samochodem dla mieszkańców Radzymina. Trasa omijająca Marki mogłaby być przez Nadmę (czerwona linia), lub w przyszłości, kiedy zostanie zbudowany fragment DW 635 Węzeł Wołomin - Struga, to wtedy nim (przerywana żółta linia na schemacie).

No ewentualnością jest linia od razu wjeżdżająca na obwodnicę w Radzyminie, ale wtedy nie obsługuje Słupna, a to też gmina Radzymin.

No ewentualnością jest linia od razu wjeżdżająca na obwodnicę w Radzyminie, ale wtedy nie obsługuje Słupna, a to też gmina Radzymin.
A czemu dość mało atrakcyjna czasowo? Jeśli ruch zostanie skierowany na Obwodnicę, to Marki się odkorkują, więc i autobus będzie przejeżdżał bezproblemowo. Czyż nie?
Bo plan Marek jest taki, aby dodać kilka czy nawet kilkanaście nowych skrzyżowań (np. ulice które teraz są połączone tylko do dróg serwisowych idących wzdłuż Piłsudskiego, albo takich co są w ogóle ślepe albo jest skrzyżowanie tylko z jedną z jezdni) przejść dla pieszych, i dwa nowe przystanki na trasie.
Czy w Markach nie ma żadnych POI dla mieszkańców Radzymina?
Nie wiem, za to są w Radzyminie dla tych z Marek, bo sa tam np. szkoły ponadgimnazjalne czy choćby targ na który wiem, że mieszkańcy jeżdżą. Aczkolwiek w wariancie przez Nadmę byłaby możliwa przesiadka w L40 i dojechanie tak do Marek.
W takim razie przydałaby się rzetelna informacja o możliwym czasie przejazdu przez obwodnicę (tj. z nadkładaniem drogi), aby ocenić czy opłaca się utrudniać pasażerom dojazdy, czy może gra nie jest warta świeczki.
P.S. Podobno obecna droga przez Nadmę nie jest dostosowana do ruchu 18-metrowców.
P.S. Podobno obecna droga przez Nadmę nie jest dostosowana do ruchu 18-metrowców.
Oszacowałem w taki sposób:

Średnia prędkość wg. rozkładu przez Marki wynosi obecnie 25.5 km/h
Tylko obliczenia nie biorą pod uwagę zatrzymywania się na przystnakach w Nadmie i tego, że w Markach będize więcej świateł. W dodatku relacja Radzymin - Warszawa musiałaby być przez węzeł z 631, aczkolwiek w planach przebudowy al. Piłsudskiego w Markach jest zrobienie pełnego skrzyżowania z ul. Majora Bila (potem Stara w Nadmie)
W zasadzie bezwględnie nie jest to jakaś duża poprawa, ale względnie to krócej o 1/3 obecnego czasu.

Średnia prędkość wg. rozkładu przez Marki wynosi obecnie 25.5 km/h
Tylko obliczenia nie biorą pod uwagę zatrzymywania się na przystnakach w Nadmie i tego, że w Markach będize więcej świateł. W dodatku relacja Radzymin - Warszawa musiałaby być przez węzeł z 631, aczkolwiek w planach przebudowy al. Piłsudskiego w Markach jest zrobienie pełnego skrzyżowania z ul. Majora Bila (potem Stara w Nadmie)
W zasadzie bezwględnie nie jest to jakaś duża poprawa, ale względnie to krócej o 1/3 obecnego czasu.
Biorąc pod uwagę odkorkowanie Marek, to pasażerowie 738 nawet zyskają.
Swoją drogą, dyskusję powinniśmy zacząć od tego, czy Radzymin byłby w stanie płacić za trasę 738 aż do granicy Warszawy. 


S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Przede wszystkim wyciągnięcie 738 na obwodnicę skutkowałoby wymuszeniem podbicia 140 w weekendu, bo obie linie są zsynchronizowane, czyli z automatu trzeba szukać dodatkowych wozów.
A to by się przydało tak czy siak, przy czym wozów w weekendy nie brakuje. 
