To przegub i dwie 120M już są wycofane, czy dopiero będą, po zakupie nówek?beni pisze:Nie tu profesjonalnie Webasto zamontowało klime. Zaś co do KMŁ to w przyszłym roku zakup 4 nówek 12m. Zaś po żegnamy M181M i dwie 120M. Nie opłaca się utrzymywać przeguba na dwa kółka dziennie i we wszystkie dni wolne stoi jak i wakacje. Poza tym M181M zaczyna gnić.
Tabor KMŁ
Pewnie boją się kupić znów używanego przeguba? Ewentualnie kupić fabrycznie nowego przeguba i używać go przez cały dzień roboczy (i nie tylko w dni nauki szkolnej). A które stare Jelcze masz na myśli? Bo wcale nie byłbym pewien czy polecą Jelcze 120M, rocznikowo najstarsze są 2 Jelcze M121M, o ile 30 był remontowany przez ZNS Solec Kujawski jeszcze w czasach bez udziwniania i jako taką solidnością remontu, tak 35 wraz z przegubowym 36 przechodziły naprawy, których jakość była taka, że to były ostatnie autobusy (razem z Autosanem H6: 37), które kupili używane i remontowane przez ZNS Solec Kujawski. Co przekłada się na to, że 30 obstawia regularnie dodatki, a 35 jak już wyjedzie to tylko w zmianie A, gdy na miasto wysyłanych jest aż 27 autobusów. Zatem ciekawe co pójdzie na sprzedaż, ale ja bym się pozbył tych pojazdów z których firma nie ma wielkiego pożytku, m.in. 35, a więc niekoniecznie tych z wysoką podłogą, które już obecnie jeżdżą zazwyczaj tylko rano w ilości 2 sztuk (najczęściej 19 i 20). Rzadko wyjeżdżają 24 i 26 na miasto, ale co jest tego powodem i czy chcieliby się przy najbliższej okazji ich pozbyć to nie mam pojęcia.beni pisze:KMŁ w tym roku planuje zakup 4 sztuki 12m. 2 sztuki za stare Jelcze i 2 sztuki za M181.
Przetarg na dwie nówki - http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Zgłosili się Autosan, Solaris i Ursus, który złożył najtańszą ofertę.
http://kmlomianki.info/smodbip/file/PZP ... _ofert.pdf
http://kmlomianki.info/smodbip/file/PZP ... _ofert.pdf
110
Autosana i Ursusa spodziewałem się w tym przetargu, ale zaskoczył mnie Solaris. Myślałem, że taką drobiną na ten rok to nie będą zainteresowani, a tu proszę jednak się zgłosili, ale przy najdroższej ofercie, najdłuższym terminie dostawy i jeszcze przekroczonym budżecie raczej tym razem nie mają szans na wygraną. Także wychodzi na to, że wszystko się rozstrzygnie między Ursusem, a Autosanem, tak czy siak to będzie miła odmiana w taborze i oby mało awaryjna. Najważniejsze, że obie oferty nie przekraczają budżetu. Przetarg ważny, bo te 2 wozy będą jeździły na liniach ZTM (czyli na 701 i N56), stąd wymagane warszawskie barwy, tapicerka siedzeń, elektrodecha, wyświetlacze w kolorze białym, elektroniczna brygadówka, biletomat, klimatyzacja, system zliczania pasażerów, zapowiedzi głosowe itd.
Wręcz Autosan wyprzedza Ursusa, bo Ursus za cenę ma 80 pkt, a Autosan 77,27 pkt, za termin dostawy Ursus dostaje tylko 2 pkt, a Autosan aż 5 pkt, czyli Ursus w tym momencie ma 82 pkt, a Autosan 82,27 pkt wychodząc na prowadzenie, w pozostałych punktach widzę walkę bardzo wyrównaną, ale jeśli w żadnym z punktów Ursus nie odrobi to wygra Autosan.kveld pisze:Przy czym Autosan nadrabia brakujące 3 punkty z ceny w kryterium terminu dostawy, więc decydować będą pozostałe parametry techniczno-eksploatacyjne.
Solaris ma do dostawy:ashir pisze:Autosana i Ursusa spodziewałem się w tym przetargu, ale zaskoczył mnie Solaris. Myślałem, że taką drobiną na ten rok to nie będą zainteresowani, a tu proszę jednak się zgłosili, ale przy najdroższej ofercie, najdłuższym terminie dostawy i jeszcze przekroczonym budżecie raczej tym razem nie mają szans na wygraną. Także wychodzi na to, że wszystko się rozstrzygnie między Ursusem, a Autosanem, tak czy siak to będzie miła odmiana w taborze i oby mało awaryjna. Najważniejsze, że obie oferty nie przekraczają budżetu. Przetarg ważny, bo te 2 wozy będą jeździły na liniach ZTM (czyli na 701 i N56), stąd wymagane warszawskie barwy, tapicerka siedzeń, elektrodecha, wyświetlacze w kolorze białym, elektroniczna brygadówka, biletomat, klimatyzacja, system zliczania pasażerów, zapowiedzi głosowe itd.
w tym roku 1416 autobusów daje to 3,8 autobusu dziennie gotowego i są napięci jak za ciasne gacie
w roku 2018 896 autobusów
w roku 2019 316 autobusów
w roku 2020 100 autobusów
w roku 2021 39 autobusów
Na tyle mają już pewne zamówienia, zaś przecież cały czas w kilku państwach walczą o kontrakty. Skoda też daje co chwila jakieś zlecenia więc na robotę nie narzekają.
Prawdopodobnie będą to Ursusy.
Zobaczymy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Nie zapominajmy, że Solaris jest tym razem droższy, bo po raz pierwszy zaproponował KMŁ już IV generację.ashir pisze:Ale wszyscy chyba wiedzą o nadmiarze zamówień, a nie ma to nic wspólnego z KMŁ, dla którego o dziwo właśnie znalazł miejsce Solaris w razie wygranej.
Swoją drogę dziwie się firmie z Bolechowa że się tak rozdrabnia i łapie wiele małych zamówień na kilka, max, kilkanaście sztuk i to przy rozłożonych w czasie dostawach, a nie zostawia swych mocy przerobowych na większe i bardziej prestiżowe przetargi, np. dla Warszawy.
A co do Łomianek, to chyba jednak Ursus, który jest tańszy i zapewnia poszycie blach, czego nie oferuje Autosan. A różnica 31 dni dostawy dwóch autobusów w kontekście ich późniejszej kilkunastoletniej eksploatacji nie jest żadnym argumentem.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Może właśnie o to chodziło, by w tak błahej sprawie nadrobił punkty stracone w innych ważnych kryteriach.ashir pisze:Tak, ale w łatwy sposób Autosan nadrobił 3 pkt.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.