Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 maja 2017, 19:08

Teoria Pawła Zarzecznego: Jeżeli piekarz niechcący zamiast partii bułek z czekoladą wypuści bułki z gównem i to gówno się sprzeda, to będzie karmił klientów tym, czego chcą. Czyli gównem. I dokładnie na tej zasadzie działa znaczna część mediów.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 18 cze 2017, 22:07

Niezły dzwon, ale gorzej wymiana zdań po niej:
http://nafajrant.pl/h/p/12771

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 cze 2017, 22:10

Chluba zakładu Woronicza. :)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2374
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 cze 2017, 22:15

Dzwonu na szczęście nie było, ale... co kierowca MZA odwalił? To jest brawurowe (w negatywny znaczeniu) zajechanie komuś drogi? Gdyby kierowca osobówki nie wyhamował, wjechał by w drzwi, a jak było widać, autobus nie był pusty. I jeszcze ta kultura...
Mam jedno pytanie - gdy się zjeżdża na przystanek, trzeba to robić dużo metrów wcześniej?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 cze 2017, 13:07

Nie wiem, czy na pewno tutaj, ale na pewno ma to wpływ na przyszłość MZA.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55556.html
Jak dodaje, w 2018 r. zaplanowano 88 mln wozokilometrów, a od 2019 r. wartość ta rocznie będzie kształtowała się na poziomie 84 mln wozokilometrów. Dla porównania – poprzednia umowa wieloletnia startowała z poziomu 79 mln wozokilometrów i przy 1015 wozach. W tym roku MZA wykonają natomiast już 89 mln wozokilometrów.
W sumie to dlaczego ma spaść liczba wozokilometrów? W 2019 będzie coś oddane do użytku - M2? Trasy tramwajowe to później...?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

marco_wawa
Posty: 164
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 19 cze 2017, 17:01

Przyjadą wozy PKS-u i prawdopodobnie z hybrydowego kontraktu przez co MZA odda część wozokilometrów innym przewoźnikom?

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 cze 2017, 18:59

marco_wawa pisze:Przyjadą wozy PKS-u i prawdopodobnie z hybrydowego kontraktu przez co MZA odda część wozokilometrów innym przewoźnikom?
Ja bym raczej zakładał start z niskiego pułapu by w miarę potrzeb ewentualnie zwiększać plan. Myślę, że MZA nie będzie narzekać :)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 cze 2017, 20:35

Ja myślę, że to tych liczb nie należy się specjalnie przywiązywać, bo życie życiem, co widać, porównując zapisy obecnej umowy i obecnego planu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

1000
Posty: 638
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 19 cze 2017, 21:16

Nie do końca jestem pewien jak rozumieć treść tego artykułu.
Zarząd Transportu Miejskiego podpisał nową umowę z Miejskimi Zakładami Autobusowymi. Kontrakt zakłada zakup lub dzierżawę 800 nowoczesnych autobusów do 2027 roku.
Zgodnie z umową na stołeczne ulice wyjedzie 610 przegubowych pojazdów 18-metrowych oraz 190 autobusów o długościach 12 i 10 metrów. Wartość tego kontraktu to 8 447 716 800 złotych. -
Rozumiem, że mowa jest tylko o tych nowych wozach, które się pojawią, "stare", te nowsze, oczywiście pozostaną?
A jaki jest plan MZA obecnie?
LINK

marco_wawa
Posty: 164
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 20 cze 2017, 1:02

1000 pisze:Nie do końca jestem pewien jak rozumieć treść tego artykułu.
Zarząd Transportu Miejskiego podpisał nową umowę z Miejskimi Zakładami Autobusowymi. Kontrakt zakłada zakup lub dzierżawę 800 nowoczesnych autobusów do 2027 roku.
Zgodnie z umową na stołeczne ulice wyjedzie 610 przegubowych pojazdów 18-metrowych oraz 190 autobusów o długościach 12 i 10 metrów. Wartość tego kontraktu to 8 447 716 800 złotych. -
Rozumiem, że mowa jest tylko o tych nowych wozach, które się pojawią, "stare", te nowsze, oczywiście pozostaną?
No teraz masz do wymiany U15 (ponad 100 sztuk), MAN-y NG313 (ponad 80 wozów) i krótkie NM (6 sztuk) Jelcze M121M 17 i powoli trzeba zacząć myśleć o wymianie pierwszych U18 z Ostrobramskiej #82.. i #84 bo te też mają już ponad 1 000 000 km ponabijane. Więc na "dzień dobry" trzeba pomyśleć o minimum 200 nowych autobusach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 cze 2017, 6:11

Mowa jest o wymianie 80 % taboru w ciągu 10 lat. Sugeruje to wymianę całości po średnio 12,5 roku. To dużo. Prywatni przewoźnicy mają zazwyczaj wpisane 8 lat, prawda? Dlaczego MZA ma mieć łatwiej? Czy to nie obniża kosztu wozokm?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 cze 2017, 7:08

Nie porównuj wprost MZA i ajentów. Oni też trochę inna funkcję pełnią. Gdyby trzymać się tej umowy literalnie, trzeba by zdjąć z rozkładów 150-200 brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2110
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 20 cze 2017, 8:35

marco_wawa pisze:
1000 pisze:Nie do końca jestem pewien jak rozumieć treść tego artykułu.

Rozumiem, że mowa jest tylko o tych nowych wozach, które się pojawią, "stare", te nowsze, oczywiście pozostaną?
No teraz masz do wymiany U15 (ponad 100 sztuk), MAN-y NG313 (ponad 80 wozów) i krótkie NM (6 sztuk) Jelcze M121M 17 i powoli trzeba zacząć myśleć o wymianie pierwszych U18 z Ostrobramskiej #82.. i #84 bo te też mają już ponad 1 000 000 km ponabijane. Więc na "dzień dobry" trzeba pomyśleć o minimum 200 nowych autobusach.
MZA jest aż tak bogate, że stać ich na kasacje wozów na przebieg? Wycofanie 12-letnich klimatyzowanych przegubów to byłaby jednak przesada. A przede wszystkim, to błąd jaki robi MZA to szabrowanie wozów i sprzedawanie po cenie złomu.
Każdy przewoźnik z zachodu sprzedaje autobusy których nie potrzebuje jako używane sprawne i dalej te wozy jeżdżą w innych miastach.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2374
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 cze 2017, 9:02

Nie wyobrażam sobie teraz sprzedaży 82/84xx czy 11/14/15xx. Na miejscu MZA zmienił bym politykę teraz - mniej wozów, ale lepsza jakość (wykluczenie Solbusów i Conecto na starcie). No i hybrydy oraz autobusy elektryczne przede wszystkim. Bo w zakup gazowców już nie wierzę.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

1000
Posty: 638
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 20 cze 2017, 9:25

KwZ pisze:Sugeruje to wymianę całości po średnio 12,5 roku. To dużo. Prywatni przewoźnicy mają zazwyczaj wpisane 8 lat, prawda? Dlaczego MZA ma mieć łatwiej? Czy to nie obniża kosztu wozokm?
Żartujesz czy mówisz poważnie? Dlaczego ZTM miałby być sam zainteresowany tym, aby windować w górę koszt wozokm? W przypadku MZA wozy tak naprawdę należą do miasta. Im dłużej jeżdżą, tym koszt eksploatacji jest niższy (pod warunkiem, że się nie psują).
Zresztą 8-letnie kontrakty ajentów są mało ekonomiczne. O wydłużenie kontraktów do 10 lat, postulował m.in Mobilis. Zrozumiałe, że przewoźnik proponuje to, co dla niego jest korzystniejsze, ale i dla miasta oznaczałoby niższe stawki, niż wymiana taboru co 8 lat.
konri pisze:MZA jest aż tak bogate, że stać ich na kasacje wozów na przebieg? Wycofanie 12-letnich klimatyzowanych przegubów to byłaby jednak przesada. A przede wszystkim, to błąd jaki robi MZA to szabrowanie wozów i sprzedawanie po cenie złomu.
Każdy przewoźnik z zachodu sprzedaje autobusy których nie potrzebuje jako używane sprawne i dalej te wozy jeżdżą w innych miastach.
Może MZA słabo się stara? Tego akurat nie wiem. Ale wszyscy wiemy, ze MZA sprzedaje najczęściej wozy mocno, albo nawet bardzo mocno wyeksploatowane. Wszystkie wozy są oferowane w przetargach i nie ma na nie chętnych. Z wyjątkiem złomiarzy.
A popyt jest na autobusy maks. 10 letnie. Mobilis swoje Alpino sprzedał "na pniu" do Włoch. Z tym, że Mobilis już na początku kontraktu mógł oferować te wozy pośrednikom, a pośrednicy szukać klientów. Wtedy łatwiej upłynnić całość i w dobrej cenie.
Swoją drogą w Neapolu i okolicach jeżdżą takie strucle, że ex-warszawiaki przy tym to nówki sztuki. Uważam, że i u nas mobilisowe Alpino mogłyby jeździć te 2 lata dłużej.

ODPOWIEDZ