Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lis 2017, 15:55

No to przecież granicą jest Dziekanów Nowy Zachód, a dalej do Palmir i Dębiny strefa 2, jak podano w prezentacji. Dzięki temu Sadowa również będzie w pierwszej strefie. :)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 lis 2017, 18:08

ashir pisze:
19 lis 2017, 13:25
Jesteście pewni, że cała gmina Łomianki nie będzie w I strefie? Bo to by oznaczało, że linie wewnętrzne 2 i 3 (obecne Ł4 i Ł3 byłyby częściowo w II strefie? W końcu to tylko odcinek: Weteranów lub Kiełpin-Cmentarz - Dziekanów Nowy Zachód, niby Ci pasażerowie mieliby być gorzej traktowani niż reszta gminy? Jakoś nie wydaje mi się, ale może się mylę. ;)
Taki Konstancin czy tam któryś z radnych również proponuje aby pierwsza strefa objęła część obszaru. W zasadzie już teraz tak jest :) .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lis 2017, 18:10

Dlatego oni nadal się kłócą, a Marki czy Łomianki realnie działają. ;)

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 lis 2017, 22:35

Łomiankowska taryfa w liniach lokalnych łomiankowskich? A czy zamiast 1, 2, 3 nie dałoby się L50, L51, L52? Nie podoba mi się dwojenie i trojenie zakresów numerów (a jednocyfrowe to są tramwajowe wraz z dwucyfrowymi), a gminy mają przecież własne cenniki niższych biletów, tylko wspólny bilet od dobowego wzwyż jest wspólny. Ktoś wie jak to z tym dokładnie będzie?

750 to ja bym jednak chyba zostawił na Marymoncie, tylko z jakąś zmianą trasy. Z drugiej strony, jest to oszczędność miejsca na tej pętli (co prawda Młociny będą miały kocioł) i może będzie się dało wynieść autobusy z niewygodnej pętli na placu Wilsona, co oczywiście na plus dla Żoliborza. Koncepcji kursów wariantowych linii 150 nie lubię tak jak i w ogóle kursów wariantowych (114f ---> 314, do pętli Chomiczówka), nie dałoby się tego jakoś elegancko zamienić na jakiś lepszy numerek? Typu 701 ----> 210 (od 110), kursy wariantowe 150 ----> 250?

Ach, i może zamienić numerkami L-7 i L10? Jednorazowe koszty takiego przedsięwzięcia chyba nie byłyby jakieś powalająco wielkie, w końcu przy L-7 w związku z pierwszą strefą trzeba będzie i tak wszystko powymieniać, a i przydałoby się nieco pozamieniać na tej linii, mianowicie dodać parę stałych przystanków (rynek w Starych Babicach, bo tam inne L-ki mają stały przystanek i przystanek przy ośrodku dla niewidomych w Laskach, bo tam im ciężko machać). Skoro też na pętli przy bramie zachodniej ostatecznie zostanie samo 409, wypadałoby porobić tam podjazdy dla wszystkich przejeżdżających Estrady linii.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lis 2017, 23:27

Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
Łomiankowska taryfa w liniach lokalnych łomiankowskich? A czy zamiast 1, 2, 3 nie dałoby się L50, L51, L52? Nie podoba mi się dwojenie i trojenie zakresów numerów, a gminy mają przecież własne cenniki niższych biletów, tylko wspólny bilet od dobowego wzwyż jest wspólny. Ktoś wie jak to z tym dokładnie będzie?
Do linii lokalnych dokłada się ZTM w wysokości 20%, natomiast koszt uruchomienia linii szkolnych pokrywa w 100% gmina Łomianki.
Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
Łomianki są chyba zresztą ułomne w realizacji przyłączania do I strefy biletowej, bo Czosnów dostaje strefę II ZTM, a miejscowości wokół Łomianek osobną taryfę.
Co znaczy ułomne? I strefa biletowa to gmina Łomianki (czyli Dziekanów Leśny, Sadowa, Dąbrowa Zachodnia), II strefa biletowa to gmina Czosnów (czyli kraniec Palmiry i Dębina). Żadna miejscowość wokół Łomianek nie otrzymuje osobnej taryfy, a jedynie to linie szkolne dostają osobną taryfę, co i tak w dużej części jest fikcją, bo uczniowie mają przejazdy darmowe, a tak jak pisałem zwykli pasażerowie z tych linii rzadko korzystają i najczęściej przypadkowo. Nie dziwię się, że ZTM pod swoją banderą nie chciał takich gimbusów (już wystarczą nam nasze :evil:), a możliwość korzystania z nich na bilecie ZTM (i to pierwszej strefy) jest nie jako ukłonem dla tych pojedynczych jednostek, które akurat będą chciały skorzystać z przejazdu. Równie dobrze mogłyby to być przejazdy zamknięte, albo ogólnodostępne linie bezpłatne, zainteresowanie nimi by i tak nie wzrosło.
PS. Jakbyś spotkał dorosłego pasażera na Ł4 to daj znać, na Ł3 też jest to ciężkie. Największa szansa na ŁD, bo to najbardziej cywilizowana linia spośród tych trzech, pod względem trasy i liczby kursów. :twisted:
Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
750 to ja bym jednak chyba zostawił na Marymoncie, tylko z jakąś zmianą trasy. Z drugiej strony, jest to oszczędność miejsca na tej pętli (co prawda Młociny będą miały kocioł) i może będzie się dało wynieść autobusy z niewygodnej pętli na placu Wilsona, co oczywiście na plus dla Żoliborza. Koncepcji kursów wariantowych linii 150 nie lubię tak jak i w ogóle kursów wariantowych (114f ---> 314, do pętli Chomiczówka), nie dałoby się tego jakoś elegancko zamienić na jakiś lepszy numerek? Typu 701 ----> 210 (od 110), kursy wariantowe 150 ----> 250?
Na Młocinach ma być cały peron dla 150, 250 i 750 i jaką Ty zmianę byś widział dla tej ostatniej linii? Podjęto odważną sytuację o skoncentrowaniu się na krańcu Metro Młociny, ale ma to swoje plusy. Zresztą przypomnę, że już silne Ł, jak i BIS były na Młocinach (oczywiście w różnych okresach), więc wszystko było grane. A wydłużanie kursów skróconych na Chomiczówkę i to pod numerem 314 (dobrze, że ostatnie wcielenie już umarło) jest bezsensowne i nie związane z tym tematem.
Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
Ach, i może zamienić numerkami L-7 i L10? Jednorazowe koszty takiego przedsięwzięcia chyba nie byłyby jakieś powalająco wielkie, w końcu przy L-7 w związku z pierwszą strefą trzeba będzie i tak wszystko powymieniać, a i przydałoby się nieco pozamieniać na tej linii, mianowicie dodać parę stałych przystanków (rynek w Starych Babicach, bo tam inne L-ki mają stały przystanek i przystanek przy ośrodku dla niewidomych w Laskach, bo tam im ciężko machać). Skoro też na pętli przy bramie zachodniej ostatecznie zostanie samo 409, wypadałoby porobić tam podjazdy dla wszystkich przejeżdżających Estrady linii.
L10 kursuje w gminie Wieliszew i nie można "od tak" zmieniać numeru, zresztą L-7 uruchamia gmina Stare Babice. Niewykluczone, że 110 nadal będzie podjeżdżało do bramy zachodniej Cmentarza Północnego, L-7 jedzie Estrady tylko dlatego, że nie ma innej sensownej drogi w okolicy i pierwotnie nawet na odcinku warszawskim nie miało przystanków, a dla 250 (poza okresem Wszystkich Świętych) chyba wystarczy zaliczenie bramy głównej i południowej. ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2017, 23:29

Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
Łomiankowska taryfa w liniach lokalnych łomiankowskich? A czy zamiast 1, 2, 3 nie dałoby się L50, L51, L52?
Linie Lxx to linie lokalne organizowane przez ZTM. Natomiast linie 1, 2 i 3 będą organizowane przez gminę Łomianki, stąd odrębne oznaczenia (i jest to logiczne).
Yelonker pisze:
20 lis 2017, 22:35
Łomianki są chyba zresztą ułomne w realizacji przyłączania do I strefy biletowej, bo Czosnów dostaje strefę II ZTM, a miejscowości wokół Łomianek osobną taryfę.
Nie są ułomne, są po prostu gminą miejsko-wiejską. Czosnów to osobna gmina, więc łomiankowscy radni nie moga robić dobrze mieszkańcom gminy Czosnów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 lis 2017, 23:39

Dobrze, rozumiem wszystko z tymi zakresami. Pasażerów jednak nie za bardzo interesuje, czy ZTM finansuje ich linię w 20% (w szczególności wyżej wspomniane "gimbusy"), tylko czy linia jeździ i gdzie jeździ, a 1, 2 i 3 to my mamy na szynach. L-ki to linie lokalne, a łomiankowskie są akurat bardzo lokalne, a zarazem są w taryfie wspólnego biletu, więc jeśli te w Łomiankach będą w takowej funkcjonować, numerek powinien na to wskazywać. Poza tym, choćby dla zbłądzonych wędrowców wypadałoby wszystkie rozkłady umieścić na stronie ZTM, a dwa razy jednocyferkowe numerki na stronie raczej nie wypalą, bo można z tramwajem pomylić.

Swoją drogą, ciekawe, że dwukrotnie zacytowano tylko ten fragment, który zedytowałem i usunąłem, bo po poczytaniu na temat Łomianek w 1 strefie pogubiłem się, jak to ma być z tą taryfą biletową.

Ze skróconymi kursami 114 że nie w temacie zgodzę się, czy bezsensowne trochę mniej, bo żeby dojechać na Młociny z Chomiczówki trzeba nieco odstać na przystanku, jak na 30-tysięczne osiedle trochę dużo nawet. Chyba, że na Słodowiec, Marymont, Plac Wilsona czy Dworzec Gdański mają wszyscy jeździć.

Zaś co do 750, tak w zasadzie nie wiem, ale nic już nie pojedzie prosto Marymoncką z Łomianek, wszystko skręci w TMP i to jest bardzo odważne.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lis 2017, 23:55

Zapewniam Ciebie, że młodzi pasażerowie z tych linii na co dzień nie korzystają z tramwajów na tych liniach i doskonale wiedzą w jaki autobus wsiąść i zdają sobie sprawę gdzie ich dowiezie. Ja bym docenił ten gest, a nie szukał dziury w całym. Wolałbyś, żeby linie szkolne potraktować jak linie kościelne? Zainteresowani znają szczegóły, a reszta nie musi nic na ten temat wiedzieć. :)

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2017, 7:32

Mimo wszystko, w strefie biletowej ZTM wolę numerki ZTM, dziwne jest zresztą, żeby miasto na jedne linie miało jedną taryfę, na inne drugą taryfę. Do ustalenia takich spraw przydałoby się dowiedzieć, co będzie w kwestiach biletowych, czy linie te dla tych nielicznych dorosłych pasażerów będą w ofercie wspólnego biletu.

Zawsze zamiast 1, 2, 3 można dać Ł1, Ł2, Ł3, wtedy zarówno przekaz będzie jasny, że jest to tutejsza linia lokalna, nie będzie wysokich numerków z pięćdziesiątkami, a zakres numerów będzie osobny. Ja natomiast miły (aczkolwiek drogi) Łomianek w I strefie biletowej doceniam i mie szukam dziury w całym, tylko uprawiam sobie numerologię.

Ciekaw jestem też, co stanie się z 409. Linia kursuje tylko w DŚ, a nie samą Arkadią i cmentarzami człowiek żyje i dojazd do CH Auchan byłby fajny. ZTM by pewnie zaserwował za to jakieś kosmiczne pieniądze, ale gdyby coś takiego wprowadzono, widziałbym tam numerek 410. Tak, to wręcz przesadzone, ale to przyjemny dla oczu i bardzo jasny zakres numeryczny, że linie do Łomianek przez Pułkową to 50-tki, a linie do Łomianek przez Wólkę Węglową to 10-tki.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lis 2017, 8:00

No nie Ł1, Ł2 i Ł3 sugerowałoby istniejące linie, więc w takim razie po co miałaby być zmiana numerów linii?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2017, 8:17

Dotychczas istniejące linie. Teraz zmiana mówiłaby jasno o taryfie biletowej. W numerkach ZTM kasujesz bilet ZTM, w numerkach z Ł-kami kasujes bilet KMŁ. Ł3 to zresztą jedna z linii do zamiany numerku, jej numer mógłby zostać. Skoro zresztą młodzi pasażerowie mieszkają w Łomiankach i jeżdżą do szkoły w Łomiankach, raczej nie korzystają z linii dowozowych do Warszawy, tak więc raczej zmiana nie wywoła u nich niewyobrażalnej konfuzji, natomiast dorośli pasażerowie muszą ogarnąć, jaki bilet skasować i numerki obu linii zmieniają się dla nich i tak, więc dla nich też to nic nie zmieni.

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 lis 2017, 9:29

Rzeczywiście, skoro na liniach wewnątrzłomiankowskich pozostaje taryfa KMŁ, to najprościej byłoby po prostu pozostać przy obecnych oznaczeniach tych linii (ŁD, Ł3, Ł4), do których wszyscy zdążyli się przyzwyczaić.
Największą kontrowersję wśród pasażerów z łomianek wzbudzi według mnie pozbawianie ich dojazdu do rejonowego Szpitala Bielańskiego.
Ale pewnie ceną za wejście w sieć ZTM było skierowanie wszystkich linii do najbliższego węzła komunikacyjnego w Warszawie, jakim są Młociny.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lis 2017, 14:43

Nie będą to pierwsze linie wewnętrzne, które honorują bilety ZTM. ;)

hamak
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2010, 2:54

Post autor: hamak » 22 lis 2017, 12:36

wincenty pisze:
21 lis 2017, 9:29
Największą kontrowersję wśród pasażerów z łomianek wzbudzi według mnie pozbawianie ich dojazdu do rejonowego Szpitala Bielańskiego.
Będzie lament z powodu ścięcia dojazdu do Szpitala Bielańskiego, który był od "zawsze".
Resztę relacji na Marymonckiej powinno przejąć spokojnie 181 do spółki ze 103/6.

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 lis 2017, 12:38

hamak pisze:
22 lis 2017, 12:36
wincenty pisze:
21 lis 2017, 9:29
Największą kontrowersję wśród pasażerów z łomianek wzbudzi według mnie pozbawianie ich dojazdu do rejonowego Szpitala Bielańskiego.
Będzie lament z powodu ścięcia dojazdu do Szpitala Bielańskiego, który był od "zawsze".
Resztę relacji na Marymonckiej powinno przejąć spokojnie 181 do spółki ze 103/6.
Ten lament odzwierciedla dyskusja na łomiankowskim profilu na Facebooku.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ