Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 1232
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Przecież A292 i A296 nie przyszły spóźnione z winy producenta. Batalia sądowa EEC z Autosanem trwała ponad 2 lata i z tego wynika tak późna dostawa. Autosan dostarcza pojazdy w terminie, i nie powinien mieć żadnych problemów z dostawą pojazdów na czas.
Z Autosanami perypetie były takie, że po pierwsze to EEC zawiniło, bo za późno zamówiło pojazdy do realizacji kontraktu i tylko Autosan zgodził się na realizację umowy w 2 miesiące, co akurat się na tym wyłożył. Jak by Michalczewski wygrał, to czas na wyprodukowanie wynosi 5 miesięcy. Autosan to nie Ursus, który słynie z 2-3 miesięcznych opóźnień, gdzie wyłożył się i na Warszawie i teraz na Łomiankach (gdzie miał do wyprodukowania tylko dwa wozy!)Yelonker pisze: ↑02 lut 2018, 22:29
Jeśli zaś chodzi o sam przetarg i ofertę Michalczewskiego, sądzę, że zaproponowana cena może zostać uznana za dumping, a ITS może się jeszcze wyłożyć na zaproponowaniu pojazdów, które mogą przyjść z (bardzo) dużym opóźnieniem. Jak to w końcu było z ostatnim przetargiem z udziałem EEC i wątpliwymi referencjami?
Otokary będą takie - https://www.otokarbus.pl/autobusy/vectio-c-9
Oprócz wozów dla ZTM stoi 10 wozów o obsługi Ząbek, 3 kupiecbusy, poza tym auta na jakieś pojedyncze zadania: Zielonka, KBC, Poleczki. Bova też tam chyba jeszcze stoi, no i kilka Scanii zostało.
6,63 to cena netto.
Czymś się różni od tych z Przemyśla?
Na chwilę obecną 97 wozów dokładnie (4 Soliny, 16 Scanii (13 CN270UB (z czego 5 wraków), 2 CL94UB, 1 CN310UB), 2 SanCity M09LE, 2 BMC Levend, 5 VDL ProCity, 6 SAM-ów A21, 1 Iveco Crossway, 6 ZAZ-ów A10, 49 Solarisów U12, 5 MANów NL293 i 1 Bova turystyczna). Kilka wozów zdarza się że nocują poza zajezdnią (przede wszystkim te na linie L, oddalone od Klemy) bądź przyjeżdżają do Grodziska na poważniejsze przeglądy.
To chyba zajezdnia odpowiednio jest zapełniona i nie wieje pustką. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie cieszyłbym się na te Otokary. Wyglądają ładnie, ale w jakością plasują się na poziomie naszych nienajlepszych produktów pokroju Ursusa czy Autosana, a w takim wypadku lepiej byłoby wybrać polskie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jak chcesz to osiągnąć? Nie podejrzewałbym Arrivy o spartolenie oferty...zxcvbnm pisze:Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Będzie musiał się zadowolić Autosanami u Michalczewskiego w Radomiu w wersji 12-metrowej. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sęk w tym, że dla mnie są wiadomą. Miałem okazję jechać tym parę razy w Turcji i jak pisałem, nie powala jakością. W takim wypadku lepiej byłoby wesprzeć polski przemysł niskojakościowy, choćby tego Autosana (co sprowadza się do kibicowania Michalczewskiemu), skoro formuła przetargu praktycznie wykluczyła normalne wyroby pokroju Solarisa czy większości konstrukcji zachodnich.zxcvbnm pisze:Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Z drugiej strony nie da się odmówić Otokarom pewnej wytrzymałości, skoro w Turcji wciąż jeżdżą, a jakość serwisu i dróg tamże nie powala.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Po prostu Solaris jest tak zapchany zamówieniami, że nie mógł się zgodzić na wyprodukowanie autobusów w tak krótkim terminie. Ale Autosan tak samo jest już zapchamy zamówieniami, więc teraz nie potrzebuje wsparcia i też już sobie pozwala na kręcenie nosem przy potencjalnych nowych zamówieniach. Gorzej będzie jak żniwa się skończą i Solaris, jak i inni producenci złapią oddech, ale to i dodatkowe zamówienie w tym momencie nie wiele pomoże. Poza tym co jak co, ale to są zakupy przez przewoźnika prywatnego, za własne pieniądze i niech kupuje to co uzna za zasadne, pod warunkiem, że spełnia SIWZ. Najważniejsze, że te Otokary mają trafić do Arrivy, to jednak solidny przewoźnik, w porównaniu do EEC. Może sami się boją ich awaryjności, skoro chcą do realizacji tego kontraktu zakupić aż 34 pojazdy przy wymaganych tylko 28, ale to tym bardziej dobrze świadczy o przewoźniku.
W Solarisach Alpino liczba miejsc dostępnych z poziomu podłogi nie przekraczałaby zapewne 2, więc nie dałoby się zdobyć dodatkowych punktów. Mnie ciekawią te Otokary, w których jest podobno miejsc takich aż 7. Szkoda, że żaden z producentów autobusów, zatrudniających polskich pracowników nie oferuje tak atrakcyjnego produktu pod tym względem.
Autosan również oferuje tyle miejsc z poziomu podłogi tylko kosztem mniejszej rzeźni i węższego przejścia. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ZTM przypomniał sobie o ustawowym obowiązku publikacji informacji z otwarcia ofert - http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 01&l=1&m=5
Wg tego kwitu BMC ma 28 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi![:D](./images/smilies/mg.gif)
Wg tego kwitu BMC ma 28 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi
![:D](./images/smilies/mg.gif)