Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Karsany nie spełniały zapisów SIWZ?
Oba modele mają naprawdę przyzwoity układ. Charakteryzują się naprawdę zbliżoną ilością miejsc do naszego Urbino 10, co w przypadku pojazdu sporo krótszego jest sukcesem, chociaż Urbino 8,9 też jest dość pojemne, tylko że mimo wszystko ciut dłuższe. To co jednak naprawdę mnie zaskoczyło to ilość miejsc z poziomu podłogi - jak na ośmiometrowe pojazdy jest ich bardzo dużo, więcej niż w wielu innych pojazdach. Chociaż Alpina darzę pewną niewytłumaczalną sympatią, to pojawienie się tych pojazdów byłoby dużym udogodnieniem dla pasażerów pod względem wygody i pojemności.
A co konkretnie było nie tak z Karsanem, że miałby nie spełniać zapisów SIWZ?
A co konkretnie było nie tak z Karsanem, że miałby nie spełniać zapisów SIWZ?
Pytam w kontekście tego, że w przetargu na ponad 8 lat nikt nie proponował Karsana, a w przetargu na linie lokalne z puli wołomińskiej Stalko zakupiło fabrycznie nowe Karsany (zresztą nie tylko to). Ale tam chyba nie poszło wszystko tak jak miało pójść, bo w ofercie deklarowali 6 Zazów z 2009 roku, czyli używki.
Arriva najtańsza z MANami A23 CNG.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Wpłynęły cztery oferty:
1. Arriva - MAN A23 Lion's City G CNG (54 sztuki) - 7,38 zł netto
2. Michalczewski - MAN A23 Lion's G CNG (54 sztuki) - 7,89 zł netto
3. PKS Grodzisk Mazowiecki - MAN A23 Lion's City G CNG lub Scania Citywide CNG (54 sztuki) - 8,27 zł netto
4. Mobilis - MAN A23 Lion's City G CNG (54 sztuki) - 8,49 zł netto.
1. Arriva - MAN A23 Lion's City G CNG (54 sztuki) - 7,38 zł netto
2. Michalczewski - MAN A23 Lion's G CNG (54 sztuki) - 7,89 zł netto
3. PKS Grodzisk Mazowiecki - MAN A23 Lion's City G CNG lub Scania Citywide CNG (54 sztuki) - 8,27 zł netto
4. Mobilis - MAN A23 Lion's City G CNG (54 sztuki) - 8,49 zł netto.
Spodziewałem się jakiejś egzotyki taborowej, a tu takie nudy - czuję się zawiedziony
Ciekawe jak to 7,38 netto ma się do budżetu.
Ciekawe jak to 7,38 netto ma się do budżetu.
W zasadzie kto by nie wygrał to wszyscy zgodnie oferują Mana A23 CNG (jedynie Grodzio dopuszcza jeszcze Scanie). Zadziwia brak EEC, czyżby w końcu rozsądek?
To taki przedsmak, czego możemy się spodziewać w przetargu MZA na gazowce.
Tym razem dziwi brak nowego Conecto...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Jak najbardziej jestem za kolejnymi Manami, tym razem w MZA.
Jeśli chodzi o tabor, to bardzo fajnie się zapowiada - kolejne MANy w Warszawie cieszą. Choć pewnie układ wnętrza będzie niestety inny niż w dotychczasowych autobusach tej marki (tj. mała rzeźnia z prawej strony).
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Czyli ponownie tylko Arriva i Michalczewski się zmieścili w kosztorysie.
Bardziej precyzyjnym określeniem będzie "stawka początkowa przyjęta w kosztorysie".
Trzeba przyznać, że MAN w krótkim okresie najprawdopodobniej zdobędzie zamówienia od różnych przewoźników na aż 148 autobusów do Warszawy! Najpierw był PKS Grodzisk Mazowiecki z 5 Manami A37 B100, później Mobilis z 61 Manami A37 Hybrid, następnie szykuje się Michalczewski z 28 Manami A21 CNG, a teraz z kolei Arriva z 54 Manami A23 CNG. To naprawdę ładny wynik, patrząc na poprzednie 10 lat, kiedy poza jedną dostawą do MZA nie miał okazji niczego dostarczyć, bo konkurencja (zwłaszcza Solaris) skutecznie to utrudniała. Nie wiem, jak rozwiążą sytuację z rzeźnią/rzeźniami, ale w wersji A21/A23 ogromnym plusem (przynajmniej dla mnie) jest normalny układ siedzeń z tyłu pojazdu, czyli typowe alpinarium.
MZA ponownie przesunęło otwarcie ofert na gazowce. Obecny termin to 4.04.2018r.