Mapa komunikacji miejskiej

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2018, 11:19

Piottr pisze:
18 kwie 2018, 10:44
Jeden rysunek ( w tym przypadku mapa którędy pojadą linie) mówi więcej niż tysiące słów.
Ale dociera do ciebie, że to, którędy pojadą linie, jest kwestią dynamiczną i ten twój rysunek będzie najprawdopodobniej miał wartość wyłącznie estetyczną?
Poza tym pisanie jak mantra że autobusy "zostaną skierowane na najbliższe przejezdne ciągi komunikacyjne" to tak jakby pasażerowi który pyta o drogę dać z liścia w gębę.
często coś się nie zgadza, najczęściej wszystko / to nie powód żeby się obrażać na rzeczywistość / ba! ona akurat może tego nie dostrzec
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2018, 12:59

Z innej beczki: przystanek PKP FALENICA 02 powinien być oznaczony jako stały, w ZP KOSODRZEWINY występuje nadmiarowy przystanek, a z Derkaczy w prawo w Bysławską chyba nic nie skręca obecnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 kwie 2018, 14:14

Do tego przez Młodą i Derkaczy jeździ teraz dodatkowo Z15.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 kwie 2018, 16:03

fik pisze:
18 kwie 2018, 11:19
Piottr pisze:
18 kwie 2018, 10:44
Jeden rysunek ( w tym przypadku mapa którędy pojadą linie) mówi więcej niż tysiące słów.
Ale dociera do ciebie, że to, którędy pojadą linie, jest kwestią dynamiczną i ten twój rysunek będzie najprawdopodobniej miał wartość wyłącznie estetyczną?
Lepszy rysunek z wartością wyłącznie estetyczną niż kilometrowy artykuł, którego w całości prawdopodobnie nie przeczytał nawet autor.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2018, 16:20

Żeby potem były tysiące skarg, że autobus pojechał inaczej niż na mapie? :bredzisz:

Tak naprawdę to powinno w takich sytuacjach być napisane "linie XXX, YYY, ZZZ kursują jak chcą, najbardziej prawdopodobne są następujące warianty tras:", a do tego powinien siedzieć batalion ludzi na telefonach z podglądem live na wszystkie pojazdy i rejestrowaniem elektronicznie na bieżąco wszystkich poleceń NR.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 kwie 2018, 17:00

fik pisze:
18 kwie 2018, 16:20
Żeby potem były tysiące skarg, że autobus pojechał inaczej niż na mapie? :bredzisz:
A teraz są tysiące skarg, że autobus pojechał inaczej niż w kilometrowym komunikacie?

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 kwie 2018, 17:01

reserved pisze:
18 kwie 2018, 17:00
fik pisze:
18 kwie 2018, 16:20
Żeby potem były tysiące skarg, że autobus pojechał inaczej niż na mapie? :bredzisz:
A teraz są tysiące skarg, że autobus pojechał inaczej niż w kilometrowym komunikacie?
Teraz komunikatu nikt nie czyta, a mapę mogliby oglądać i to jakby było parę to pewnie tylko pierwszą.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 kwie 2018, 17:03

Zacznijmy od tego, że nie ma możliwości na mapie wszystkich zmienionych tras i wariantów umieścić, bo by się zrobił straszny bałagan. Ale graficzne przedstawienie tego, którędy się kierować w jakich relacjach, byłoby moim zdaniem bardzo dobre i użyteczne.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 19 kwie 2018, 12:32

Rysowanie mapy jest logiczne tylko jeśli na cały czas trwania objazdu będzie miał miejsce jeden objazd dla danej linii. Nawet jeśli objazdy poszczególnych linii nie zgadzają się godzinami, to można zrobić adnotację na boku, co w których godzinach pojawi się nie tam, gdzie trzeba. W przypadku adaptacji objazdów zależnie od etapów rysowanie map(y) miałoby sens tylko jeśli te etapy są w jakiśch w miarę jednolitych godzinach.

Zamiast rysowania tras poszczególnych linii lepsza byłaby mapa z zamkniętymi odcinkami i którędy MOGĄ być poprowadzone objazdy, bez wyliczania poszczególnych linii. Nie którędy BĘDĄ. Pasażer widzi, że tam może pójść i może się domyślać, że coś tam pojedzie, ale jednocześnie nie ma podstawy do marudzenia, że "MZK powiedziało że tutaj pojedzie xyz, ja stałam trzy godziny i nic nie przyjechało"...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 kwie 2018, 19:50

Mapa powinna być, tyle że dynamiczna, zmieniana potem online przez operatorów ruchu. Taka, żeby można było sobie wybrać swoje linie przed i paskiem przesuwając godziny, widzieć, jak się zmieniają objazdy.
ŁK

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 kwie 2018, 22:30

:arrow: Przy takim nakładaniu się na siebie różnych etapów i możliwości przesunięć godzin ich trwania jakakolwiek mapka traci rację bytu, bo i tak decyzje są podejmowane na bieżąco w terenie. Nawet organizatorzy na mapie: http://ursynow.pl/wp-content/uploads/20 ... sa42km.jpg nie podają godzin, a jedynie maksymalny limit czasu dla danego odcinka. Poza tym z własnego doświadczenia przy przygotowywaniu tras objazdów na czas Półmaratonu Radomskiego Czerwca '76 wiem, że plany planami, a potem i tak trafi się jakiś nadgorliwy wolontariusz (bo przecież funkcjonariusze nie są w stanie obstawić każdego skrzyżowania na tak długiej trasie, dlatego organizatorzy stawiają na mniejszych uliczkach na przykład uczniów klas mundurowych), który samowolnie wystawi barierki na jezdnię pół godziny przed uzgodnionym czasem i potem jest zdziwiony, że tu jakiś autobus jedzie.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 20 kwie 2018, 16:07

To, że "decyzje są podejmowane dynamicznie" to jest jakiś dramat. Wiadomo przecież, kiedy czoło peletonu biegaczy dobiegnie do każdego z punktów trasy.
Napisałem zapytanie do ZTM i dostałem odpowiedź z odesłaniem do komunikatu. Zanim znalazłem, jak pojedzie moje 519, wtedy kiedy będę potrzebował, minęło kilka minut przewijania. cywilizowana informacja nie powinna tak wyglądać.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 kwie 2018, 17:19

No właśnie nie. Czoło to pół biedy. To się da zrobić ma hejnał. Gorzej z otwieraniem. Tu już się pojawia mnóstwo czynników od tempa ostatniego biegacza począwszy. A etapy generuje głównie koniec biegu a nie jego początek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2847
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 kwie 2018, 20:14

Powiem tak: Naprawdę nie dziwmy się, że nie każdego warszawiaka interesuje maraton. Pamiętajmy też, że niektórzy - z jakiegokolwiek powodu by to nie było - potrzebują dojechać i chciałyby wiedzieć, którą trasą pojechać. I tak już wystarczy że nie będzie żadnych rozkładów.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 kwie 2018, 10:19

Bo to jest odwieczne pytanie, czy naprawdę trzeba biegać takie maratony w mieście, w spalinach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

ODPOWIEDZ