Z góry wielkie dzięki
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Moderator: Wiliam
Na światłach nie musi się wcale zatrzymać. Bardzo często, jak podjeżdża, to świeci się zielone. Owszem przy zmianie kierunku jazdy, tram musi czasami zwolnić (aby przerzucić zwrotnicę), ale nie zatrzymać się. O ile takiego wymogu nie ma, to przychodzi mi do głowy jedno wytłumaczenie. A mianowicie długość tramwaju i fakt, iż najczęściej na przystanek podjeżdża więcej niż jeden. Gdyby przystanek był za skrzyżowaniem, to drugi tramwaj nie mógłby podjechać (chyba, żeby przystanki miały po 100mMZ pisze:A w ogóle jest taki wymóg? Bo przecież w wielu miejscach przystanki są również za skrzyżowaniami. Jednak przed nimi jest dużo wygodniej z kilku powodów. Tramwaj zatrzymuje się na światłach i w tym czasie trwa wymiana pasażerów. Tam, gdzie przystanek jest za światłami, konieczne jest ponowne zatrzymanie, co wydłuża czas przejazdu. Poza tym na przystankach przed skrzyżowaniami motorniczy widzi dobiegających od przodu ludzi (z tyłu obserwacja jest już utrudniona). Tyle na razie mi się nasunęło tych uzasadnień.
A jeśli podjeżdża na przystank gdy jest zielone, a po wymianie zmienia się na czerwone? A gdyby przystanek był za nie musiałby czekać.MZ pisze:A w ogóle jest taki wymóg? Bo przecież w wielu miejscach przystanki są również za skrzyżowaniami. Jednak przed nimi jest dużo wygodniej z kilku powodów. Tramwaj zatrzymuje się na światłach i w tym czasie trwa wymiana pasażerów. Tam, gdzie przystanek jest za światłami, konieczne jest ponowne zatrzymanie, co wydłuża czas przejazdu. Poza tym na przystankach przed skrzyżowaniami motorniczy widzi dobiegających od przodu ludzi (z tyłu obserwacja jest już utrudniona). Tyle na razie mi się nasunęło tych uzasadnień.
Tylko zwróć uwagę że przyczyną postoju jest także ilość oczekujących wozów. Podejrzewam że po wprowadzeniu przystanków przed czekałbyś 5 minut zamiast 3. W projekcie przebudowy Kercelaka była dobudowa lewoskrętu dla tramwajów ( co prawda w innym było usunięcie prawoskrętu z SolidarnościKarol pisze:Taki Karcelak...3 minuty postoju w oczekiwaniu na skręt z Towarowej w lewo i dopiero potem można wysiadaćczłowieka coś bierze jak mu się spieszy...
3? Czasami podjeżdża 5 albo 6 tramów od strony Towarowej. Jeden na cykl (przypominam, że relacje są trzy), cykl po półtorej - dwie minuty. Wychodzi więcej niż 3Karol pisze:Taki Karcelak...3 minuty postoju w oczekiwaniu na skręt z Towarowej w lewo i dopiero potem można wysiadaćczłowieka coś bierze jak mu się spieszy...
MeWa pisze:na Kercelaku to powinni wydłużyć fazy świateł dla tramwajów kosztem samochodów.
tramwaje jeżdżą częściej niż jakieś 125MZ pisze:MeWa pisze:na Kercelaku to powinni wydłużyć fazy świateł dla tramwajów kosztem samochodów.Jak rozumiem, masz na myśli uprzywilejowanie komunikacji publicznej kosztem prywatnej? Wszyscy byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że wydłużyłyby się wtedy korki i stanęłyby w nich również autobusy miejskie. I tak źle, i tak niedobrze...
Zgadzam się! Natomiast mam wątpliwość. Chodzi mi mianowicie o to, że IMHO dałoby się poprawić sytuację nie zmieniając długości cyklu, ani faz dla ruchu kołowego. Wystarczyłoby (po wcześniejszym wywaleniu stamtąd zawalidrogi 32) wydłużyć nieco fazę zieloną dla tramwajów, która - przypomnę - jest krótsza, niż dla ruchu kołowego (ze względu - jak mniemam - na relacje skrętne w ruchu kołowym, co notabene nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia), właśnie kosztem długości czasu "all-red" dla tramów. A więc stosunkowo długiego czasu, podczas którego tram nie może wjechać na skrzyżowanie (ma czerwone), zaś pojazdy kołowe mogą (bo jeszcze jakiś czas mają zielone). Czy ktokolwiek mnie zrozumiałMeWa pisze:tramwaje jeżdżą częściej niż jakieś 125MZ pisze:Jak rozumiem, masz na myśli uprzywilejowanie komunikacji publicznej kosztem prywatnej? Wszyscy byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że wydłużyłyby się wtedy korki i stanęłyby w nich również autobusy miejskie. I tak źle, i tak niedobrze...
![]()
Natomiast priorytet powinien być przede wszystkiem dla komunikacji szynowej - natomiast długość fazy dla tramwajów na tym skrzyżowaniu jest po prostu SKANDALICZNA