Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

wincenty
Posty: 1335
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 18 wrz 2018, 21:22

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 18 wrz 2018, 22:20

Jak na to, że do uruchomienia 6 dni, jakoś cicho o tym na stronie ZTM. 220 wchodzi z początkiem października i już jest o tym informacja.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 wrz 2018, 22:29

fik pisze:
18 wrz 2018, 16:44
Niezmiennie twierdzę, że w takiej formie to absurd.
Dużą bolączką 220 będzie niestety 1) brak przesiadki z linii grodziskiej oraz 2) fatalnie (hehe, czy to kogoś dziwi?) zaprojektowany "węzeł" przesiadkowy PKP Ursus Północny. Natomiast Ursus/Skorosze mogą chętnie korzystać z niej jako dojazd na północ miasta. Dałoby radę też podwozić i odwozić z WKD Opacz, ale przystanek wspólny ze 177 nierealny :( A zamiast tych fikuśnych kółeczek po Bodycha spokojnie by maleństwa kursujące na tej linii zawróciły na rondzie na końcu Ryżowej... A akurat przystanki WKD Opacz są bardzo dobrze położone względem stacji kolejki....

Na Szyszkowej natomiast linia się spokojnie obroni.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 wrz 2018, 23:19

Podstawową wadą 220 jest fakt, że na północ od Skoroszy nie zalicza żadnego normalnego węzła przesiadkowego, w związku z czym jej użyteczność będzie ograniczona wyłącznie do relacji bezpośrednich - a, umówmy się, grono potrzebujące dojazdu ze Skoroszy na Nowe Bemowo jest stosunkowo nieliczne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 970
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 wrz 2018, 23:21

Yelonker pisze:
18 wrz 2018, 22:20
220 wchodzi z początkiem października i już jest o tym informacja.
Niesamowite, wreszcie ! :shock: Widać, że rok wyborczy. Ale akurat takie 'kiełbasy' to mi się jak najbardziej podobają. ;) Już myślałem że same bzdurne linie będą przed wyborami uruchamiać. Podejrzewam, że zakończenie remontu linii grodziskiej (mniej taboru na 127 i 517) ma tu też znaczenie.
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:29
1) brak przesiadki z linii grodziskiej
Oj tam, takie np. 145 przecina obie linie kolejowe pomiędzy stacjami i jakoś ludzie żyją, nie wszędzie musi chodzić tylko o kolej, kilka innych miejsc będzie dogodnych do przesiadek. Zresztą ja osobiście to właśnie dzięki tej linii będę mieć znacznie więcej miejsc osiągalnych bez żadnych przesiadek, więc może nie miarodajnie to oceniam ;)
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:29
2) fatalnie (hehe, czy to kogoś dziwi?) zaprojektowany "węzeł" przesiadkowy PKP Ursus Północny.
No też bywają gorsze, tutaj przynajmniej ta kładka ma i schody, i pochylnie, i windy (nawet zazwyczaj działające) co wcale nie wszędzie jest takie oczywiste. A ze stacji można wyjść na obu końcach, co też nie wszędzie występuje (patrz sąsiednia stacja Włochy).
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:29
A zamiast tych fikuśnych kółeczek po Bodycha spokojnie by maleństwa kursujące na tej linii zawróciły na rondzie na końcu Ryżowej... A akurat przystanki WKD Opacz są bardzo dobrze położone względem stacji kolejki....
No właśnie, zdecydowanie 177 mogłoby zawracać na tym rondku. Zresztą już tam kiedyś chyba zawracało przy okazji jakiegoś remontu.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 wrz 2018, 8:32

mb112 pisze:
18 wrz 2018, 23:21
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:29
1) brak przesiadki z linii grodziskiej
Oj tam, takie np. 145 przecina obie linie kolejowe pomiędzy stacjami i jakoś ludzie żyją, nie wszędzie musi chodzić tylko o kolej, kilka innych miejsc będzie dogodnych do przesiadek. Zresztą ja osobiście to właśnie dzięki tej linii będę mieć znacznie więcej miejsc osiągalnych bez żadnych przesiadek, więc może nie miarodajnie to oceniam ;)

1) brak przystanku kolejowego przy Kawęczyńskiej jednak boli
2) 145 realizuje zupełnie inne relacje
3) przesiadki z kolei na zachodzie miasta są naprawdę spore, najlepszym dowodem 189
mb112 pisze:
18 wrz 2018, 23:21
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:29
2) fatalnie (hehe, czy to kogoś dziwi?) zaprojektowany "węzeł" przesiadkowy PKP Ursus Północny.
No też bywają gorsze, tutaj przynajmniej ta kładka ma i schody, i pochylnie, i windy (nawet zazwyczaj działające) co wcale nie wszędzie jest takie oczywiste. A ze stacji można wyjść na obu końcach, co też nie wszędzie występuje (patrz sąsiednia stacja Włochy).
Ale co to za argument, że bywają gorsze? Windy, schody, pochylnie. No super po prostu. Szkoda, że nikt nie pomyślał żeby kładka z Zielonej Italii prowadziła na peron, a nie schodki, kładka, schodki, chodnik, schodki itd. itd...

Włochy się wzbogacają właśnie o windę. Kosztem schodów. Swoją drogą to nie wiem kto w PKP projektował przebudowę przejścia podziemnego, ale chyba do końca jasnego umysłu to nie miał #-o
fik pisze:
18 wrz 2018, 23:19
Podstawową wadą 220 jest fakt, że na północ od Skoroszy nie zalicza żadnego normalnego węzła przesiadkowego, w związku z czym jej użyteczność będzie ograniczona wyłącznie do relacji bezpośrednich - a, umówmy się, grono potrzebujące dojazdu ze Skoroszy na Nowe Bemowo jest stosunkowo nieliczne.
No teoretycznie taki węzeł mógłby powstać przy Ursusie Północnym. Linia może zebrać też trochę ludzi z Jelonek/Woli/Bemowa do Factory, ale to wiadomo - mała liczba. Grono, o którym piszesz owszem do wielkich nie należy, ale jednocześnie z pewnością znajdą się chętni do jechania na Połczyńską i dalej na Wolę 105 przez 4 Czerwca zamiast Dźwigową. No i trochę ludzi z Włoch też złapie - sam znam sporo osób, które chodzą pieszo przez wiadukt żeby kontynuować podróż 105/112 :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 wrz 2018, 9:41

Ok. Tylko każdą nową linię trzeba wypromować. Jak widzę niektóre nowe okazy np. 328, które częściej jest zawieszone niż kursuje, to ludzie powinni zrozumieć że rzadkie linie nie są w ich interesie. Czasem chętnie skorzystałbym z dostania się przez Instalatorów na Włochy, ale jak widzę, że jedno 228 dopiero dojeżdża do Osmańskiej, drugie było 10 minut wcześniej, a 328 jest zawieszone, to już wolę dłuższą drogę przez Bitwy i częste 191.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 wrz 2018, 9:42

Kleszczu pisze:
19 wrz 2018, 8:32
No teoretycznie taki węzeł mógłby powstać przy Ursusie Północnym. Linia może zebrać też trochę ludzi z Jelonek/Woli/Bemowa do Factory, ale to wiadomo - mała liczba. Grono, o którym piszesz owszem do wielkich nie należy, ale jednocześnie z pewnością znajdą się chętni do jechania na Połczyńską i dalej na Wolę 105 przez 4 Czerwca zamiast Dźwigową.
To znaczy twierdzisz, że ludzie wybiorą 220 jadąc na Wolę z:
a. Ursusa, zamiast częstszego, dającego więcej przesiadek i bardziej dostępnego 194? (w które i tak będą musieli wsiąść, żeby do tego 220 w ogóle dojechać!)
b. Skoroszy, zamiast bezpośredniego i tak-bardzo-potrzebnego 178?

Wyrażam moje daleko idące wątpliwości.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 19 wrz 2018, 9:51

Prywatnie jestem z trasy autobusu 220 b. zadowolony - zwolnię swoją osobą frekwencję w 23/24, 11, 189, 194, aby dojechać do stomatologa z Radiowej/Wrocławskiej do Chrościckiego/4 czerwca 1989.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 wrz 2018, 10:05

fik pisze:
19 wrz 2018, 9:42
Kleszczu pisze:
19 wrz 2018, 8:32
No teoretycznie taki węzeł mógłby powstać przy Ursusie Północnym. Linia może zebrać też trochę ludzi z Jelonek/Woli/Bemowa do Factory, ale to wiadomo - mała liczba. Grono, o którym piszesz owszem do wielkich nie należy, ale jednocześnie z pewnością znajdą się chętni do jechania na Połczyńską i dalej na Wolę 105 przez 4 Czerwca zamiast Dźwigową.
To znaczy twierdzisz, że ludzie wybiorą 220 jadąc na Wolę z:
a. Ursusa, zamiast częstszego, dającego więcej przesiadek i bardziej dostępnego 194? (w które i tak będą musieli wsiąść, żeby do tego 220 w ogóle dojechać!)
b. Skoroszy, zamiast bezpośredniego i tak-bardzo-potrzebnego 178?

Wyrażam moje daleko idące wątpliwości.

Z Ursusa nie zbierze ludzi (chociaż ktoś może i przyjdzie na nogach z nowych osiedli wzdłuż Posagu 7 Panien do PKP Ursus Północny :-k), ze Skoroszy już powinno. I tak - twierdzę, że mogą chcieć przesiadać się na 105. Wiadomo - cenniejsza byłaby przesiadka na ciąg Trasy W-Z, czyli w tramwaj.

"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 wrz 2018, 10:17

To może jednak zapewnić Skoroszom dojazd do prawdziwego węzła przesiadkowego, czyli Ciepłowni? Nie bez powodu wymyśliłem 194 na Skorosze/Okęcie rok temu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 wrz 2018, 10:34

fik pisze:
19 wrz 2018, 10:17
To może jednak zapewnić Skoroszom dojazd do prawdziwego węzła przesiadkowego, czyli Ciepłowni? Nie bez powodu wymyśliłem 194 na Skorosze/Okęcie rok temu.
Ale Dźwigowa stoi, w przeciwieństwie do Al. 4 Czerwca 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 wrz 2018, 10:40

Tym bardziej należy zadbać o funkcjonalność i wielofunkcyjność połączeń, które skierujemy tą drugą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 19 wrz 2018, 16:57

Jak zwykle jak coś dobrze działało to trzeba było zepsuć. Obecnie z Piastowa na Okęcie można dojechać z jedną przesiadką 716 + 177 z tego samego przystanku. Teraz będą dwie, cóż cały ZTM - a potem się dziwią że ludzie jadą samochodami i są korki. Nie dziwię się skoro przejechanie głupich 10km wymaga dwóch przesiadek. Już narobili pełno głupot i jeszcze im mało. 😠

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 19 wrz 2018, 17:01

Michalk001 pisze:Jak zwykle jak coś dobrze działało to trzeba było zepsuć. Obecnie z Piastowa na Okęcie można dojechać z jedną przesiadką 716 + 177 z tego samego przystanku. Teraz będą dwie, cóż cały ZTM - a potem się dziwią że ludzie jadą samochodami i są korki. Nie dziwię się skoro przejechanie głupich 10km wymaga dwóch przesiadek. Już narobili pełno głupot i jeszcze im mało. Obrazek
Przesiadka przy Factory, polecam i pozdrawiam. W stronę Okęcia do przejścia może z 50m, w stronę Piastowa trochę więcej, ale dalej bez tragedii imho.

ODPOWIEDZ