Bemowo - Bielany

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 wrz 2018, 20:23

KwZ pisze:
01 wrz 2018, 19:24
ashir pisze:
01 wrz 2018, 19:17
Na 380 będą aż 3 brygady (kursy co 15 minut w godzinach szczytu). A 221 jednak odniosło sukces - rano jedzie tłum. Nie bez powodu rano kursy odbywają się co 10 minut i jeżdżą aż 3 autobusy. :)
Aż 3 autobusy na 380 to marnotrawstwo, zwłaszcza, że i tak nie ma koordynacji ze 180 (co 10 w szczycie). Kółko tego 380 ma ze 20 min... Znacznie lepiej byłoby podbić 221, pewnie czwarta brygada pozwoliłaby na 7,5 min.
Tak w sumie to najlepszym pomysłem byłoby przywrócenie 406 z Targówka do Nowego Bemowa (nie Starego !)...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 01 wrz 2018, 23:12

Bo?

180 jest nieregularne i poopóźniane, a 380 zapewni przesiadkę na obwód śródmiejski jakim jest 1. A czy stoi w korku na skręcie w lewo z Powazkowskiej, to raczej malo kogo w tym 380 będzie obchodzić, bo dla pracowników okolic ZP Elbląska czy Duchnicka to przeciwpotok.

I serio, bez zbędnych wjazdów personalnych, ok? Nie twierdzę, że obecnie 180 jest przepełnione, bo mnie tam po prostu nie ma. To jest jednak na pewno argumentacja za uruchomieniem tej linii - vide centrala ZUS.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 wrz 2018, 0:53

Miała być przedłużona 500-ka, a dali nie wiadomo co znikąd donikąd. Nie wróżę powodzenia.
Po pierwsze, nie udało się wprowadzić przejazdu na wprost z Dzikiej do Powązkowskiej, a taki był warunek ZTM dla dłuższej 500-ki, żeby zachować jej przystanek blisko tramwajów na JPII jadących w stronę centrum. Moim zdaniem autobusy mogłyby spokojnie zatrzymywać się na Okopowej zaraz po skręcie z ronda Babka, skąd nie jest tak daleko do tramwajów na JPII, a całkiem blisko do tych na Okopowej w stronę Kercelaka.
Po drugie jednak, były obawy, że wydłużenie 500-ki rozwali jej regularność z powodu częstych korków na Powązkowskiej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5266
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 wrz 2018, 12:32

Zastanawiające czemu do kompletu nie dołożyli przystanków 409 na Powązkowskiej.Ta linia i tak ma absurdalną trasę, która z przyspieszonością nie ma nic wspólnego. W dodatku na Kochanowskiego ma przystanki po drodze zupełnie z cmentarzami czy węzłami przesiadkowymi nie związane.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2018, 12:33

Jak nie jest przyśpieszona, jak jest. :)

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 wrz 2018, 12:44

Na Powązkowskiej to już w zasadzie nie ma co dodawać 409 - Duchnicką? Ale czemu 409 zatrzymuje się na odludziu pn. Prozy, a nie przy Muzealnej (o Żubrowej nie wspominając) zawsze dla mnie będzie zagadką - jeśli o absurdach przystankowych mówimy.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2018, 12:47

Bardzo dobrze, że pomija przystanek Żubrowa-UKSW. :)

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 wrz 2018, 12:51

A potrafisz to uzasadnić? Komfort podróżny na cmentarz studenci pogorszą?

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2018, 13:07

Oczywiście, że pogorszą! Przez większość dnia wieje pustkami na tym przystanku, a tłumy walą tylko w pojedynczych kursach i autobus kursujący raz na 30 minut nie wiele pomoże. Bardziej boli mnie pocięcie 114. A jak ktoś musi korzystać z 409 to polecam spacerek od/na Cm. Północny-Bramę Płn., co roku jak kursuje w DP to tak robię. :)

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 02 wrz 2018, 21:09

Dzięki temu może też ominąć tamtą super nawierzchnię i śmignąć prosto aż do Wóycickiego :)

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 wrz 2018, 22:25

Śmiganie dość skutecznie ogranicza fotoradar. Luksusów faktycznie nie ma, ale jakoś 114, 181 i 303 dają sobie radę.
409 uruchomiono i nawet połączono z Bródnem dla ludzi, którzy ze spacerami mają problemy. Pal licho przystanek przy UKSW ale to odludne Prozy zawsze pozostanie dla mnie zagadką.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5266
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 wrz 2018, 23:57

Skrzyżowani dużych arterii, więc z rozbiegu uznali za węzeł przesiadkowy. I może były przesiadki, nawet jeśli cieszące się niewielką popularnością to jednak sporo ułatwiające ludziom z Białołęki. Ale odkąd nie ma 101 to sytuacja zrobiła się nieco dziwna :-k .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 25 wrz 2018, 16:53

http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=11940&l=1

Linia 249 przez Coopera zostaje uruchomiona. Szczerze mówiąc, wątpię, żeby kółko wraz z postojem trwało pół godziny - 105 Os. Górczewska - Sternicza 6', 743 Sternicza - Chrzanów 2', między przystankami Chrzanów i Coopera-Przychodnia max 2', między Coopera-Przychodnia i Coopera raczej 1' (no chyba, że przez parkujących na ulicy ten autobus będzie jechać z prędkością żółwia przegrywającego wyścig ze ślimakiem, ale nie wiem, czy przypadkiem nie pojawił się tam zakaz parkowania, bo coś mi takiego świta), 2' na przejazd przez rondo i 1' od skrzyżowania do pętli. 5 minut na postój spokojnie by wystarczyło, tak więc linia mogłaby kursować co 20 minut.

Z innej beczki, uruchomienie przystanku do pary w ZP Chełmońskiego jest chyba zadaniem na lata, bo w trakcie sporej przerwy w obsłudze tego odcinka dalej nie dano rady, a o przejeździe przez Skoroszewską zamiast Ryżową mówiło się od początku koncepcji 220.

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 wrz 2018, 20:34

Yelonker pisze:
25 wrz 2018, 16:53
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=11940&l=1

Linia 249 przez Coopera zostaje uruchomiona. Szczerze mówiąc, wątpię, żeby kółko wraz z postojem trwało pół godziny - 105 Os. Górczewska - Sternicza 6', 743 Sternicza - Chrzanów 2', między przystankami Chrzanów i Coopera-Przychodnia max 2', między Coopera-Przychodnia i Coopera raczej 1' (no chyba, że przez parkujących na ulicy ten autobus będzie jechać z prędkością żółwia przegrywającego wyścig ze ślimakiem, ale nie wiem, czy przypadkiem nie pojawił się tam zakaz parkowania, bo coś mi takiego świta), 2' na przejazd przez rondo i 1' od skrzyżowania do pętli. 5 minut na postój spokojnie by wystarczyło, tak więc linia mogłaby kursować co 20 minut.
20 minut to już strasznie na styk by było, sam wyjazd z pętli i dojazd do pierwszego przystanku na Lazurowej trwa dłuższą chwilę, w tych 6 minutach do Sterniczej to raczej mało które 105 się wyrabia. Ogólnie ta linia to raczej chyba na razie taka prowizorka, byle by na razie cokolwiek tam jeździło, skoro więcej się nie da. Gdyby uporządkować Batalionów Chłopskich do S8 to już by dawało większe możliwości...
Yelonker pisze:
25 wrz 2018, 16:53
Z innej beczki, uruchomienie przystanku do pary w ZP Chełmońskiego jest chyba zadaniem na lata, bo w trakcie sporej przerwy w obsłudze tego odcinka dalej nie dano rady, a o przejeździe przez Skoroszewską zamiast Ryżową mówiło się od początku koncepcji 220.
Faktycznie głupota, co za problem namalować linię i postawić słupek. A swoją drogą sąsiedni przystanek Skoroszewska 03 to dalej wygląda tak że jest zatoka i najwyżej metr chodnika ? Jeśli tak, to jest naprawdę skandal, przecież autobus może tam zwyczajnie kogoś zahaczyć i nawet uciekać nie ma gdzie, wywalić tą zatokę w cholerę, kto w ogóle zaprojektował coś takiego...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 wrz 2018, 21:39

Umówmy się - takie 249 powinno na dzień dobry kursować co 10 minut w szczytach. I na to brygady powinny po prostu być... Na to, nie na ochłapy 339 #-o

Notabene na 255 też by się przydało zwiększyć częstotliwość. Frekwencja coraz większa, miło :)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ