Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2018, 14:11

Kawęczyńska wszystko psuje. Choć ja preferowałem bałagan tam a nie na Obozowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 paź 2018, 17:50

Na Kawęczynskiej też nie wyszło za dobrze bo 20 jedzie razem z 7.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2018, 18:28

Koordynacje to był największy mankament rozwiązania z krzyżowaniem 13 i 20. Były rozwiązania złe i fatalne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 06 paź 2018, 18:39

Taki takt jest w obydwie strony...

Kolejny fakt: Os.Górczewska-Ordona w DŚ:
154 i 109 co 20 minut w takcie 20-0-20-0. Skoro na wakacje obcięli 109 z co 10 minut na co 20(i tak zostało) to dlaczego koordynacja 109 ze 171 nadal kursującym co 10 jest ważniejsza? I tak 171 jeździ kilka minut opóźnione i na wspólnym odcinku Górczewskiej(od Ratusza) te 3 autobusy jadą razem. A tak chociaż z Górczewskiej czy Klemensiewicza by był autobus do np Wola Parku bez przesiadki co 10 minut jak kiedyś... Przecież 154 chyba nie ma żadnej koordynacji, nawet ze 184 wychodzi od Moczydła do Zachodniego 6-14-6-14.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 paź 2018, 10:09

lublin42 pisze:
06 paź 2018, 18:39
Taki takt jest w obydwie strony...

Kolejny fakt: Os.Górczewska-Ordona w DŚ:
154 i 109 co 20 minut w takcie 20-0-20-0. Skoro na wakacje obcięli 109 z co 10 minut na co 20(i tak zostało) to dlaczego koordynacja 109 ze 171 nadal kursującym co 10 jest ważniejsza? I tak 171 jeździ kilka minut opóźnione i na wspólnym odcinku Górczewskiej(od Ratusza) te 3 autobusy jadą razem. A tak chociaż z Górczewskiej czy Klemensiewicza by był autobus do np Wola Parku bez przesiadki co 10 minut jak kiedyś... Przecież 154 chyba nie ma żadnej koordynacji, nawet ze 184 wychodzi od Moczydła do Zachodniego 6-14-6-14.
Dopiero teraz zwróciłeś moją uwagę na obcięcie 109 w DS. Dlaczego nie wróciło do 10 minut?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2018, 11:04

pawcio pisze:Koordynacje to był największy mankament rozwiązania z krzyżowaniem 13 i 20. Były rozwiązania złe i fatalne.
Ratuszowa też wyszła dramatycznie.

Może lepiej by było pokombinować coś na drugim końcu, żeby się szczeniaki zgadzały, lub nawet zrobić „zetkę” od Koła.

A osobiście dalej uważam, że 13 powinna jeździć z Czynszowej na Kaweczyńską.
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 paź 2018, 11:05

Łukasz pisze:
07 paź 2018, 11:04

A osobiście dalej uważam, że 13 powinna jeździć z Czynszowej na Kaweczyńską.
Mógłbyś to jakoś uzasadnić?

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 paź 2018, 14:25

Koordynacja na Jagiellońskiej w kierunku Wileńskiego to też istny majstersztyk. Odjazdy z Hallera:
6 - 14:20
13 i 18 - 14:21
28 - 14:23
A potem dziura dwunastu minutowa.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2018, 14:31

Georg pisze:
Łukasz pisze:
07 paź 2018, 11:04

A osobiście dalej uważam, że 13 powinna jeździć z Czynszowej na Kaweczyńską.
Mógłbyś to jakoś uzasadnić?
Tak. Bardzo częsta (6/7.5/7.5) linia dzielnicowa zachęcałaby do korzystania z komunikacji, nie wymagałaby koordynacji i nie byłaby narażona na utrudnienia na mieście. Jednoperonowe przesiadki na wz byłyby dalej zachowane i może nie byłoby problemu z tym, gdzie ma pojechać 13, gdzie 23 a gdzie 20 i jak je skoordynować na głównym ciągu tak, żeby dodatkowo było dobrze na końcówce.
Z obserwacji wieloletnich wynika też, że największe wymiany są przy dw.Wilenskim.

Czynszowa i Kaweczynska są odrobinę innymi pętlami, bo nie leżą na/przy głównym ciągu i mają swoje potoki. Taką pętlą jest chyba jeszcze tylko Boernerowo (Banacha pomijam), z którym też jest zawsze mnóstwo problemów.
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 paź 2018, 17:10

A co wtedy z 13 i 23? Likwidacja dwóch slotów na trasie WZ?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2018, 19:43

Georg pisze:A co wtedy z 13 i 23? Likwidacja dwóch slotów na trasie WZ?
Dwóch nie. Ale nie chce mi się tłumaczyć, bo jak zrobię 59 zmian, to się przyczepisz, co z 60.
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 paź 2018, 20:24

Aha. Czyli ruszenie dwóch linii spowoduje od razu zmiany tras pozostałych. Jakiś czas temu jeździło 21 i się okazało że to nie był dobry pomysł.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2018, 23:44

Georg pisze:Aha. Czyli ruszenie dwóch linii spowoduje od razu zmiany tras pozostałych. Jakiś czas temu jeździło 21 i się okazało że to nie był dobry pomysł.
Zawsze tak jest. To sieć naczyń połączonych i zależności. Za chwilę (po otwarciu M2) jednak będziemy się zastanawiać nad 25 z Bródna (idealnie może połączyć się np. z 23) i pewnie nie tylko.
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 paź 2018, 9:45

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201810 ... b15ca8.png[/IMG]

To musiała być praca zbiorowa, bo nikt by samodzielnie tego nie wymyślił, żeby linię wspomagającą inną linię puszczać o tych samych godzinach w szczytowym momencie.
ŁK

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 10 paź 2018, 10:49

<troll> To jest właśnie wspomaganie. Gdyby miała uzupełniać, uzupełniałaby jeżdżąc naprzemiennie. </troll>
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

ODPOWIEDZ