Czy to jest na wniosek pewnej grupy pasażerów, który mieszkają w tamtych okolicach? Linie czerwone w Warszawie są już praktycznie tylko z nazwy.ashir pisze: ↑27 gru 2018, 9:35Ciąg dalszy spowalniania linii przyśpieszonych. Komunikat został dopiero dzisiaj opublikowany. Super...ZTM pisze:Uruchomienie przystanku ADAMPOLSKA na trasach linii 507 i 509
od 24.12.2018 (poniedziałek)
Od dnia 24 grudnia br. (poniedziałek) od początku kursowania linii dziennych na trasach linii 507 i 509 uruchamia się przystanki ADAMPOLSKA 01 oraz 02.
Charakter przystanków ADAMPOLSKA 01 oraz 02 dla linii 507 i 509: stały.
Niepotrzebne przystanki
Moderator: Wiliam
- vernalisadonis
- Posty: 3098
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
To takie miasto, gdzie linia ekspresowa nie omija żadnego przystanku.SławekM pisze:Teraz na 16,5 przystanków na trasie, omija tylko 4,5.Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2018, 10:51Pytanie brzmi czy 507 musi dojeżdżać do dworca Centralnego i czy musi być czerwone.
507 omija zaś najbardziej niefortunnie umieszczone przystanki: Most Poniatowskiego, PKP Powiśle, DH Smyk... Ja bym DH Smyk widział połączony z Muzeum Narodowym, za skrzyżowaniem - ale nie ma za bardzo jak. Wtedy PKP Powiśle mogłoby mieć jakiś sens, a dla samego Mostu Poniatowskiego nikt by się nie zastanawiał nad przyśpieszonością.
ŁK
Krucza.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czerwone raczej nie musi (bądź nawet nie powinno), ale Centralny to jednak zdecydowanie tak.Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2018, 10:51Pytanie brzmi czy 507 musi dojeżdżać do dworca Centralnego i czy musi być czerwone.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
- Lokalizacja: Loża komentatorów
Poszperaj w interpelacjach radnych (z tego co pamiętam Koalicji Obywatelskiej).vernalisadonis pisze: ↑27 gru 2018, 11:16Czy to jest na wniosek pewnej grupy pasażerów, który mieszkają w tamtych okolicach? Linie czerwone w Warszawie są już praktycznie tylko z nazwy.
Swoją drogą Krucza również do obsługi przez wszystkie linie. Przypominam, że przez znaczną część dni świątecznych staje się przystankiem przesiadkowym w stronę Starego Miasta.
Pewnie wywołam niemałe oburzenie wśród fetyszystów czerwonego numerka, ale 507 nadaje się do natychmiastowej zmiany na linię zwykłą. Dodanie Walecznych tylko przysporzy dodatkowych pasażerów, a Most Poniatowskiego wystarczy uwarunkowić dla wszystkich linii.
Podobnie zresztą 509, które z niewiadomych powodów pomija np. Ząbkowską.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To może przy okazji ewentualnego uzwyklania pomyśleć o komasacji 507 i 117? Bo trasa dość podobna po skróceniu obu.
Np. tak:
117 - przejęcie w całości trasy, taboru i częstotliwości od obecnego 507 - czyli przez Saską, a później prosto Bora aż do pętli;
123 - na Saskiej Kępie obecną trasą 117, tj. przez Francuską, Paryską, Brukselską;
509 - zamiast 123 uchem przez Zwycięzców, Międzynarodową, Brazyliską plus zatrzymanie na każdym przystanku między Rondem Waszyngtona a Saską.
Alternatywnie:
Zastanawiałbym się, czy gdyby wykorzystać brygady odzyskane z takiej komasacji 117+507, to czy dałoby się dać wreszcie znośną częstotliwość dla linii 147? Co 15' w szczycie powinno wystarczyć, ale przydałoby się jeszcze co 20' poza szczytem i w weekendy. Wtedy to 147 mogłoby robić ucho przez Brazylijską, nie 509.
A jako że w szczycie nie trzeba podnosić 147 częstotliwości, to przypuszczam że starczy jeszcze na szczytówkę po dzisiejszej trasie 117.
Np. tak:
117 - przejęcie w całości trasy, taboru i częstotliwości od obecnego 507 - czyli przez Saską, a później prosto Bora aż do pętli;
123 - na Saskiej Kępie obecną trasą 117, tj. przez Francuską, Paryską, Brukselską;
509 - zamiast 123 uchem przez Zwycięzców, Międzynarodową, Brazyliską plus zatrzymanie na każdym przystanku między Rondem Waszyngtona a Saską.
Alternatywnie:
Zastanawiałbym się, czy gdyby wykorzystać brygady odzyskane z takiej komasacji 117+507, to czy dałoby się dać wreszcie znośną częstotliwość dla linii 147? Co 15' w szczycie powinno wystarczyć, ale przydałoby się jeszcze co 20' poza szczytem i w weekendy. Wtedy to 147 mogłoby robić ucho przez Brazylijską, nie 509.
A jako że w szczycie nie trzeba podnosić 147 częstotliwości, to przypuszczam że starczy jeszcze na szczytówkę po dzisiejszej trasie 117.
Przecież 147 właśnie ma mieć również w szczycie podniesioną częstotliwość, by 119 pojechało przez Kadetów. Poza tym 117 jako takie trochę rzadsze uzupełnienie 507 w nieobsługiwanych przez tę linię rejonach osiedla to moim zdaniem dobry pomysł, a zastępowanie tej linii 123 może być odebrane przez mieszkańców Saskiej Kępy jako pogorszenie komunikacji z centrum i w ogóle komunikacji, tym bardziej, że 507 ciężko by już było podbić a w przypadku 123 zwyczajnie nie ma takiego sensu.
Moim zdaniem układ tras w tym rejonie jest nie najgorszy, tylko 507 należy odczerwienić oraz skierować 123 i/lub 138 przez MSN, dzięki czemu wszystkie linie do centrum oraz nie do centrum będą mieć wspólne przystanki na Rondzie Waszyngtona. Do tego jeszcze uzwyklić E-1 i skierować przez Zwycięzców. A jeśli ucho przez Międzynarodową i Brukselską jest takie ważne, to bez pomijania żadnych przystanków może je robić każda linia, a przynajmniej jeszcze uzwyklone 507 do obecnego pakietu, dla którego jako linii przeznaczonej przede wszystkim dla Saskiej Kępy i Gocławia nie będzie to opóźnianie przelotowej relacji.
Moim zdaniem układ tras w tym rejonie jest nie najgorszy, tylko 507 należy odczerwienić oraz skierować 123 i/lub 138 przez MSN, dzięki czemu wszystkie linie do centrum oraz nie do centrum będą mieć wspólne przystanki na Rondzie Waszyngtona. Do tego jeszcze uzwyklić E-1 i skierować przez Zwycięzców. A jeśli ucho przez Międzynarodową i Brukselską jest takie ważne, to bez pomijania żadnych przystanków może je robić każda linia, a przynajmniej jeszcze uzwyklone 507 do obecnego pakietu, dla którego jako linii przeznaczonej przede wszystkim dla Saskiej Kępy i Gocławia nie będzie to opóźnianie przelotowej relacji.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chodziło mi o to, że 147 ma już teraz podniesioną cz-liwość w szczycie i nie trzeba jej podnosić, natomiast cz-liwość poza szczytem jest rażąco za niska.
Brygady odzyskane z komasacji 117 i 507 można byłoby wykorzystać na tej linii.
A mnie właśnie chodzi o to, że żeby zastąpić 119 na Bronowskiej, 147 musi mieć częstotliwość co bite 10' w szczycie. Natomiast moim zdaniem łączenie 117 i 507 w jedną linię spowoduje więcej szkody dla mieszkańców, niż pożytku z odzyskanych brygad.
Nikt na razie nie będzie robił żadnej rewolucji z liniami gocławsko-saskokępskimi, dopóki nie wjedzie tramwaj na Gocław.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wystarczająco blisko by zablokować jakiekolwiek ruchy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pamiętam jeszcze jak w circa 2014 roku mówiło się o tej trasie jakby już chwytano za łopaty, a mamy rok prawie 2019 i stoimy w tym samym miejscu, no może poza tym, że ruchy miejskie zdążyły już postraszyć wizją deweloperki w miejscu ogródków działkowych i pochwalono się wizualizacją węzła na TŁ.