Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Ja to bym już nazwał trolejbusem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A moze po prostu przestać udawać, ze na Trakcie Królewskim nie potrzeba tramwaju, skoro ewidentnie potrzeba?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tramwaj są zbędne w całej Warszawie, idealnie mogłyby być zastąpione BUS pasami.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A na BUS-pasach taksówki, motocykliści, wsiobusy, rowerzyści i BMW, którego kierowca się spieszy-vide przystanek Stare Miasto. Stań sobie po południu nad TRASĄ WZ i policz, ilu nieupoważnionych korzysta z TRAM-BUS- pasa.
miłośnik 13N
Wystarczy egzekwować prawo i podwyższyć mandaty. A jeśli chodzi o inne uprawnione pojazdy to można ograniczyć ich ilość.
Ja mam propozycję, nie karmić trolla od Korwina
Ale przecież Korwin Mikke jest przeciwny buspasom...
Pozdrawiam
Tramwajom jeszcze bardziej.
Wystarczy
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Akurat tu się zgadzam - koszt utrzymywania tramwaju, infrastruktury i problemy związane z jego eksploatacją jest niewspółmierny do korzyści. Nawet tak prozaiczny fakt jak hałas podczas jazdy zdecydowanie przemawia za elektrykiem lub trolejbusem - przykład dawne ograniczenie na moście Poniatowskiego. Sam nie lubię elektryków ze względu na ograniczony zasięg i przyszłe problemy z akumulatorami, lecz nawet taki Ursus rusza z przystanku prawie bezszelestnie i nie ma mowy o pękających ścianach. A na niesfornych kierowców na buspasie porządny mandat, lub tak jak na zachodzie - oddzielić buspas betonowymi krawężnikami.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Żaden autobus, niezależnie od trakcji, nie przewiezie takiego potoku jak tramwaj. Koszty pracy rosną i będzie ti coraz bardziej widać, a autobusy w końcu zaczną płacić za dostęp - w mieście to głównie one zużywają nawierzchnię.
Poza tym autobus mało kogo przekona do przesiadki z auta - 80% badanych woli tramwaj, jeśli ma taki wybór.
etc.
Poza tym autobus mało kogo przekona do przesiadki z auta - 80% badanych woli tramwaj, jeśli ma taki wybór.
etc.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Ja zawsze wolałem autobus, tramwaj jest tak wolny że szlag mnie trafia jeżeli stoi na każdym czerwonym - gdzie samochody i autobusy mają jeszcze dobre 30 sekund zielone. Szczytem wszystkiego było pokonanie samego Pl. Zawiszy w 5 minut - gdzie 157 jadące 4 minuty po tramwaju zdążyło wcześniej przejechać i zniknąć w oddali. Tak więc darowałem sobie tramwaj i jadę nim tylko z przymusu.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
A jechałeś tramwajem w jakimś innym mieście niż w Warszawie? Bo akurat prędkość tramwaju można bardzo prosto podnieść dając mu priorytet na światłach i zmniejszając ilość przystanków na niektórych ciągach.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ale wydaje mi się że priorytety nieraz są fikcją. Kilka lub kilkanaście dni temu ktoś tu na forum chwalił się że tramwaje dostały priorytet na światłach odcinka <M> Wilanowska - Wyścigi. Tymczasem nieraz jeżdżę tą trasą i widzę że tramwaj i tak przeważnie stoi na sygnalizacji przy przejeździe przez zachodnią jezdnię Puławskiej. Bardzo mi przykro, ale nie rozumiem czym jest priorytet powodujący że tramwaj i tak czeka na światło. No chyba że priorytet ten ma miejsce tylko i wyłącznie w godzinach ścisłego szczytu, bo inne nikogo nie obchodzą.Matt Cubis pisze: ↑23 sty 2019, 10:54A jechałeś tramwajem w jakimś innym mieście niż w Warszawie? Bo akurat prędkość tramwaju można bardzo prosto podnieść dając mu priorytet na światłach i zmniejszając ilość przystanków na niektórych ciągach.
Została już podpisana umowa pomiędzy ZTM a Arrivą, niestety nie mam informacji co do taboru. Trzeba czekać na informacje z ZTM.