Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
Pod warunkiem, że razem z dwukierunkową Włodarzewską powstanie też jednokierunkowa Harfowa i jej nowe skrzyżowanie z Grójecką, z którym od kilku lat nie może się wykokosić ZMID/ZBoWiD...
O to to. Bez tego to chyba nie ma szans na dwukierunkowe 208. No bo jak?
Wcześniej pisałeś, że większość osób, które przesiadają się do 7, 9, lub 15 robi to na Korotyńskiego. A 208 jadące przez Pawińskiego pozwala na przesiadkę do 1, 14, lub 25 na Banacha, więc nic dla pasażerów się nie zmienia. Już nie mówiąc o fajnej, lokalnej relacji do szpitala i na uniwersytet. Problem z Halami Banacha można by rozwiązać utworzeniem przystanku przy Archiwalnej, ale z drugiej strony to jest tylko 250m od Banacha.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I czystym przypadkiem 414 ma na ten odcinek nawet 5 minut.
Dlatego tym bardziej nikt nie będzie nic ruszał, zanim ten tramwaj powstanie.Przecież i tak na tym skrzyżowaniu będzie wszystko zmieniane gdy puszczony zostanie tam tramwaj wzdłuż Bitwy.
Tak, 600m się jedzie trzy minutyTak, pisałem na serio. Wczoraj zrobiłem mini analizę brygadową. Tu każde dodatkowe minuty w rozkładzie mają znaczenie. Od Dickensa do BW1920 dwie minuty, a ile przez Pawińskiego? Co najmniej pięć. A to oznacza już krótszy o trzy minuty postój.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
W pierwszej opcji gdzie niby wysadzisz ludzi do tramwaju?
Rozmawiacie, żeby się szczypać, a nie żeby zrozumieć Trzeba byłoby dostawić przystanek na Korotyńskiego za skrzyżowaniem z Grójecką.Niby na przystanku.
Dziwne Często jest kolejka do przejścia z przystankiem Hale Banacha i dalej (10? 15 min?). Może ostatnio mniej, ale tak w ogóle to znany obrazek. Może teraz mniej, a za dwa lata znowu?Mam co jakiś czas 154 i chyba jeszcze nigdy nie stałem tam więcej niż jeden cykl.
Od Dickensa do Bitwy Grójecką mogą być 2 min (tyle ma wpisane 154). 186 ma wpisane 5 min od Dickensa do Bitwy, ale uważam, że 4 powinny wystarczyć dla 208.Tu każde dodatkowe minuty w rozkładzie mają znaczenie. Od Dickensa do BW1920 dwie minuty, a ile przez Pawińskiego? Co najmniej pięć. A to oznacza już krótszy o trzy minuty postój.
Argh, to byłby nadmiar przystanków. Od ZP Banacha do hali spożywczej jest 350-400 m, od ZP Hale Banacha 150 m, do skrzyżowania Hankiewicza z Pawińskiego ok. 220 m.Problem z Halami Banacha można by rozwiązać utworzeniem przystanku przy Archiwalnej, ale z drugiej strony to jest tylko 250m od Banacha.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Z Kruczej do Centrum też są 3 minuty, a często pokonuję ten odcinek w minutę i muszę odstawać. Jakie to ma znaczenie?
Przecież to nie chodzi o odległość, a o liczbę świateł, skrętów, miejsc w których można na chwilę utknąć, przystanków do obsłużenia.
Tylko że z tego przystanku trzeba się do tramwaju wrócić większy kawałek. Z przystanku który jest obsługiwany przez 154 jest blisko. Po co na siłę utrudniać, jak można zrobić bardzo prosto i wygodnie dla ludzi?
A coście się państwo tak uwzięli na to akurat skrzyżowanie? Moim zdaniem najprościej będzie zapętlić dwukierunkowe 208 na przystanku Banacha 07, z zawrotką na wyjeździe spod szpitala, z dojazdem do Banacha prosto Grójecką w obie strony.
Raczej nie, wygląda mi na dosyć szeroką, może co najwyżej trzeba odrobinę ją zaokrągli, co można by zrobić z naprawą krawężnika, który wygląda tam fatalnie.
No strasznie daleko - na skos przez skrzyżowanie. Jest bliżej, niż z tego hipotetycznego przystanku - ale o ile? Szerokość jezdni - z 10 m?
Tzn. ja postuluję przez Korotyńskiego - Pawińskiego, najlepiej z dostawieniem komplementarnego przystanku do Siemieńskiego.
414 ma wpisane 4 min o 7:01.
Tzn. ja postuluję przez Korotyńskiego - Pawińskiego, najlepiej z dostawieniem komplementarnego przystanku do Siemieńskiego.
414 ma wpisane 4 min o 7:01.
Tam staje liniowo 136, poza tym nie chciałbym przepychać busa przez dwa pasy do zawrotki. Co złego jest w krańcowaniu na Bitwy jak dzisiaj?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na obecnym krańcu stają 154 i 414, choć zatoka jest jednak nieco dłuższa. Nie twierdzę, że jest coś złego w krańcowaniu na Bitwy, ale ponieważ toczy się tu zażarta dyskusja na temat przebiegu ewentualnej pętli ulicznej, a inną opcją jest zawracanie na skrzyżowaniu, podrzuciłem miejsce, gdzie zawrotka wydaje mi się wygodniejsza, niż na skrzyżowaniu Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej, bo Banacha jest mniejsza rozmiarem i poprzedzielana skrzyżowaniami, a więc i ruch spokojniejszy, więc przecinanie kilku pasów łatwiejsze tam, niż na Bitwy.
Dyskusja się toczy nie tyle na temat postoju - którego nikt więcej nie postuluje przenosić - ile dojazdu do niego (Urbanistów-Białobrzeską, Grójecką czy Pawińskiego, a jeśli to ostatnie, to przez Dickensa czy Korotyńskiego). To ma tak naprawdę marginalne znaczenie.
Ale na Grójeckiej nie trzeba przecinać pasów, tzn. jeżeli np. trasa miałaby być Grójecka - zawrotka na skrzyżowaniu z Bitwy i Banacha - postój - Grójecka, to wtedy na lewym pasie można ustawić się zaraz za przystankiem Dickensa i jest ~520 m na zmianę trzech pasów. Przy postoju na Banacha 07 na włączenie się do ruchu i zmianę pasa byłoby ~40 m.
Ale na Grójeckiej nie trzeba przecinać pasów, tzn. jeżeli np. trasa miałaby być Grójecka - zawrotka na skrzyżowaniu z Bitwy i Banacha - postój - Grójecka, to wtedy na lewym pasie można ustawić się zaraz za przystankiem Dickensa i jest ~520 m na zmianę trzech pasów. Przy postoju na Banacha 07 na włączenie się do ruchu i zmianę pasa byłoby ~40 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Skoro już przeróżne pomysły są rozważane, to zastanawiam się w takim razie czy zamiast zawrotki na Banacha nie miałoby sensu wpuszczenie autobusu na tą wewnętrzną uliczkę przez środek terenu szpitala (o - nawet ona ma teraz nazwę - J. Nielubowicza) ? Gdyby przystanek końcowy mógłby być w okolicy skrzyżowania tej uliczki z przedłużeniem Archiwalnej, to z tego punktu jest obecnie dość daleko do jakiegokolwiek przystanku, teren szpitala/uniwersytetu jest rozległy, a celów podróży mnóstwo.
Powrót przedłużeniem Archiwalnej do Pawińskiego - Banacha - Grójecka itd.
Powrót przedłużeniem Archiwalnej do Pawińskiego - Banacha - Grójecka itd.