[Kraków] Tramwajowe nowości

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 29 paź 2006, 22:10

http://www.psmkms.ipx.pl/tramwaje/3301f.jpg
Czy te drzwi na dole mają dziury aby mógł się w nie zmieścić ten stopień? Jeżeli tak to co się dzieje z tymi otworami po zamknięciu drzwi?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 29 paź 2006, 22:13

stan po zamknięciu drzwi
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 29 paź 2006, 22:25

Właśnie to mnie zastanawia czy to są jakieś klapki które po zamknięciu drzwi się zamykają? Chyba tak , ale na jakiej to zasadzie działa ,aby w zimie przy dużym wietrze nie podniosło klapki i nie nawiało śniegu do środka. Czy jest to bezwładne opadnięcie czy jest jakiś mechanizm który odpowiada za to aby się klapki nie uchylały?

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 29 paź 2006, 22:57

Patrząc na te zdjęcia to wydaje mi się, że one są wsuwane pod podwozie. :-k
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 29 paź 2006, 23:01

to sa kawalki gumy, ktore sa przymocowane za krotsze krawedzie do platow drzwi... przynajmniej tak sobie przypominam z Helmutow...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 paź 2006, 23:02

A nie są te klapki podwójne (góra i dół) i stopień ich po prostu nie rozpycha na zewnątrz. Z tego co pamiętam z Wiednia, to chyba tak to działało. Jednocześnie rozwiązywałoby to problem wiatru, gdyż klapki otwierałyby się wówczas na zewnątrz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Profesor
Posty: 2
Rejestracja: 26 cze 2006, 11:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Profesor » 30 paź 2006, 17:36

W Niemczech do kupienia jest ponad 70 sztuk N8 . Nasze MPK chce kupić jak największą ilość tych wozów. Niestety nie mają one członu niskopodłogowego, ale oczywiście wszystkie są 2 kierunkowe. Dalsze dostawy wiedeńców połączone z kupnem N8 i NGT6(lub czegoś innego) ma doprowadzić w najbliższych latach do pozbycia się stozłomek. Przy okazji witam wszystkich :smile:

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 03 lis 2006, 19:54

Profesor pisze:W Niemczech do kupienia jest ponad 70 sztuk N8
Z czego-o ile dobrze pamiętam 48 N8C z Dortmundu (wersja chopperowa) ma wziąć ZKM Gdańsk.

Tymczasem MPK Kraków rozpisało przetarg na przewoźnika, który przywiezie z Niemiec importowane używane tramwaje. Kontrakt ma dotyczyć dostaw z miast Norymberga, Frankfurt, Essen, Bielefeld, Heidelberg, Kassel, Monachium, Dortmund, Berlin, Halle. O ile miasta w Niemczech Zachodnich nie budzą wątpliwości (także te "wąskotorowe"-importowane z tych miast tramwaje maą być przeznaczone na części) to z miast takich jak Berlin czy Halle niespecjalnie jest co importować. Wg. różnych teorii krakowskich miłośników Kraków zaimportuje stamtąd "tatry" gdyby kontrakt z Wiedniem nie wypalił lub-tu najciekawsze-używane berlińskie GT6N, które w latach 1996 i 2001 były testowane na warszawskich torach. Takie tramwaje trafiają już na rynek wtórny. Spotkało to prototypowy wagon GT6N #801 z Bremy, który w 1992r był testowany na ulicach Warszawy, obecnie jeździ z numerem 21 w jednym ze szwedzkich miast-Norkoeping.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 lis 2006, 20:27

Ponoć berlińskie GT6N są już pewne jako te wybrane. Tylko to Halle jakoś do całości nie pasuje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 wrz 2010, 11:21

Moja wizja nowego wagonu krakowskiego:
Załączniki
NGT8Kr.gif
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2011, 13:10

W Krakowie zwrot polityki o 180 stopni - modernizują stopiątki. I to modernizują ze wstawkami niskopodłgowymi. I to trzy wagony na raz... czy to koniec marzeń o NGT12?

Łącze do specyfikacji przetargowej
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 16 lip 2011, 13:31

Na podstawie opisu zapowiada się ciekawy wagon. Jestem tylko ciekaw czy ktoś się tego podejmie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2011, 19:59

Jak oni chcą mieć 25% niskiej podłogi przy komplecie wózków napędowych? Będzie więcej schodków niż w U-boocie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 lip 2011, 20:08

pawcio pisze:Jak oni chcą mieć 25% niskiej podłogi przy komplecie wózków napędowych? Będzie więcej schodków niż w U-boocie?
Bez przesady, wcale tych schodków nie będzie tak dużo. Popaptrz na czteroczłoną opcję Vario LF :D
http://infobus.pl/files/25316/vario_lf_760.jpg
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2011, 20:18

Muszą mieć 10 m żeby wypełnić wymagania SIWZ - prawdopodobnie dwa niskie człony wiszące wystarczą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ