[Kraków] Tramwajowe nowości
Moderator: JacekM
Właśnie to mnie zastanawia czy to są jakieś klapki które po zamknięciu drzwi się zamykają? Chyba tak , ale na jakiej to zasadzie działa ,aby w zimie przy dużym wietrze nie podniosło klapki i nie nawiało śniegu do środka. Czy jest to bezwładne opadnięcie czy jest jakiś mechanizm który odpowiada za to aby się klapki nie uchylały?
A nie są te klapki podwójne (góra i dół) i stopień ich po prostu nie rozpycha na zewnątrz. Z tego co pamiętam z Wiednia, to chyba tak to działało. Jednocześnie rozwiązywałoby to problem wiatru, gdyż klapki otwierałyby się wówczas na zewnątrz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W Niemczech do kupienia jest ponad 70 sztuk N8 . Nasze MPK chce kupić jak największą ilość tych wozów. Niestety nie mają one członu niskopodłogowego, ale oczywiście wszystkie są 2 kierunkowe. Dalsze dostawy wiedeńców połączone z kupnem N8 i NGT6(lub czegoś innego) ma doprowadzić w najbliższych latach do pozbycia się stozłomek. Przy okazji witam wszystkich
Z czego-o ile dobrze pamiętam 48 N8C z Dortmundu (wersja chopperowa) ma wziąć ZKM Gdańsk.Profesor pisze:W Niemczech do kupienia jest ponad 70 sztuk N8
Tymczasem MPK Kraków rozpisało przetarg na przewoźnika, który przywiezie z Niemiec importowane używane tramwaje. Kontrakt ma dotyczyć dostaw z miast Norymberga, Frankfurt, Essen, Bielefeld, Heidelberg, Kassel, Monachium, Dortmund, Berlin, Halle. O ile miasta w Niemczech Zachodnich nie budzą wątpliwości (także te "wąskotorowe"-importowane z tych miast tramwaje maą być przeznaczone na części) to z miast takich jak Berlin czy Halle niespecjalnie jest co importować. Wg. różnych teorii krakowskich miłośników Kraków zaimportuje stamtąd "tatry" gdyby kontrakt z Wiedniem nie wypalił lub-tu najciekawsze-używane berlińskie GT6N, które w latach 1996 i 2001 były testowane na warszawskich torach. Takie tramwaje trafiają już na rynek wtórny. Spotkało to prototypowy wagon GT6N #801 z Bremy, który w 1992r był testowany na ulicach Warszawy, obecnie jeździ z numerem 21 w jednym ze szwedzkich miast-Norkoeping.
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moja wizja nowego wagonu krakowskiego:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W Krakowie zwrot polityki o 180 stopni - modernizują stopiątki. I to modernizują ze wstawkami niskopodłgowymi. I to trzy wagony na raz... czy to koniec marzeń o NGT12?
Łącze do specyfikacji przetargowej
Łącze do specyfikacji przetargowej
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Bez przesady, wcale tych schodków nie będzie tak dużo. Popaptrz na czteroczłoną opcję Vario LFpawcio pisze:Jak oni chcą mieć 25% niskiej podłogi przy komplecie wózków napędowych? Będzie więcej schodków niż w U-boocie?
http://infobus.pl/files/25316/vario_lf_760.jpg
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Muszą mieć 10 m żeby wypełnić wymagania SIWZ - prawdopodobnie dwa niskie człony wiszące wystarczą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.