Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
Ja bym napisał "pętla została otworzona 1.08.1992".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.
Dzięki za info. O tym wąskim gardle przy domu pp. Gaików nie wiedziałem.
A w którym roku udało się z rodziną Gaików załatwić sprawę i w efekcie zbudować drugi tor tramwajowy
Pozdrawiam
Musiałbym sprawdzić w archiwum (po świętach), ale z tego, co już ledwo pamiętam, dość szybko. Trasbus nie podaje tego objazdu dla linii 184.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
U moich dziadków był kiedyś plan Warszawy z okolic 1992 roku, który podawał ten objazd, ale nie mam pojęcia czy on jeszcze istnieje... Musiałbym zapytać lub poszukać.
Zgadza się ale z tego co widać ma udostępnionym rozkładzie to 506 nadal się przez jakiś czas (jaki?) nie zatrzymywał na tym przystanku, a nawet w czasach przedtramwajowych trzeba było wysiąść na pętli i przejść przez jezdnię zamiast spokojnie wysiąść na Ciepłowni. Tyczyło się to nie tylko przesiadek z linii 713 ale także z 194 i 716.misiek34 pisze: ↑19 gru 2018, 22:06Trasa tramwajowa do pętli Górczewska została otwarta dopiero od 1.08.1992 roku.
Także linie 10, 26 do dnia 31.07.1992 roku kończyły na krańcu Cm.Wolski
http://www.trasbus.com/kal1992.htm
http://www.trasbus.com/liniatram10.htm
Co do tego drugiego jednotoru to jest takie czarnobiałe zdjęcie z początku lat 90-tych Marcina Stiasnego http://phototrans.eu/14,909485,0,Konsta ... _1013.html które mówi więcej niż 1000 słów
Jak pracowałeś w tych latach i pamiętasz tamte czasy, to wiesz może co to był za wielki budynek po drugiej stronie na narożniku ulicy Legendy i Powstańców Śląskich, który został wyburzony?osa pisze: ↑20 gru 2018, 13:56Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.
Na rogu i wyburzony był komisariat
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec
S.J.Lec
Nie jestem pewien czy komisariat to nie jest ten budynek na zdjęciu, czy ten który stał w miejscu robienia zdjęcia.
Budynku na tym narożniku nie pamiętam i nie kojarzę.
Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.
W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Usiłuję sobie przypomnieć jak to wyglądało wtedy dla linii jadących w kierunku Dźwigowej. Wylot był wówczas jednojezdniowy (dziś urósł do absurdalnych czterech pasów), a 194 miało przystanek jeszcze na Połczyńskiej... Swoją drogą to ciekawe czy wspomniane 394 miało przy Ciepłowni przystanek w czasach gdy skręcało z Dźwigowej w lewo w Połczyńskądev pisze: ↑03 sty 2019, 16:22Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.
W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Linia skręcała w lewo w Połczyńską jedynie przez kilka miesięcy w 1982 roku jak powstała, może jakiś słupek postawlili, nie wiem czy ktokolwiek to może pamiętać.
Fotoplan z tych czasów jest bardzo kiepskiej jakości, trudno dojrzeć czy cokolwiek tam stało..., nawet jest dobre zdjęcie ale zdaje się przystanek obecny jest ciut wcześniej, więc ciężko stwierdzić.
Fotoplan z tych czasów jest bardzo kiepskiej jakości, trudno dojrzeć czy cokolwiek tam stało..., nawet jest dobre zdjęcie ale zdaje się przystanek obecny jest ciut wcześniej, więc ciężko stwierdzić.
Potrzebna pomoc:
723 - (1986.01.11) - Uruchomienie linii z przekształconej linii 803.
TP-LEM
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1188.02-STACJA CPN a ZP-1189.02-ZEGRZYŃSKA?
TP-FSO
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1190.03-SOBIESKIEGO a ZP-1189.01-ZEGRZYŃSKA?
Mam tez wątpliwości związane z numeracją pozostałych ZP
Załączam trasówkę z tego okresu.
Trasówka jest wykonana na podstawie informacji z TRASBUS
W pozostałych trasówkach sa kompletne braki.
W planach mam stworzenie całej historii linii tramwajowych i autobusowych, oraz stworzenie strony www.
Jeśli komuś jest cenna historia transportu publicznego w Warszawie, zwracam się z gorącym apelem o pomoc.
Pracy jest bardzo dużo.
Obecna praca nad trasówkami:
168 - 1981.09.20 - http://www.trasbus.com/liniabus168.htm
196 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus196.htm
411 - 1985.10.01 - http://www.trasbus.com/liniabus411.htm
610 - 1985.08.02 - http://www.trasbus.com/liniabus610.htm
723 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus723.htm
801 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus801.htm
802 - 1985.05.28 - http://www.trasbus.com/liniabus802.htm
803 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus803.htm
804 - 1985.01.01 - http://www.trasbus.com/liniabus804.htm
723 - (1986.01.11) - Uruchomienie linii z przekształconej linii 803.
TP-LEM
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1188.02-STACJA CPN a ZP-1189.02-ZEGRZYŃSKA?
TP-FSO
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1190.03-SOBIESKIEGO a ZP-1189.01-ZEGRZYŃSKA?
Mam tez wątpliwości związane z numeracją pozostałych ZP
Załączam trasówkę z tego okresu.
Trasówka jest wykonana na podstawie informacji z TRASBUS
W pozostałych trasówkach sa kompletne braki.
W planach mam stworzenie całej historii linii tramwajowych i autobusowych, oraz stworzenie strony www.
Jeśli komuś jest cenna historia transportu publicznego w Warszawie, zwracam się z gorącym apelem o pomoc.
Pracy jest bardzo dużo.
Obecna praca nad trasówkami:
168 - 1981.09.20 - http://www.trasbus.com/liniabus168.htm
196 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus196.htm
411 - 1985.10.01 - http://www.trasbus.com/liniabus411.htm
610 - 1985.08.02 - http://www.trasbus.com/liniabus610.htm
723 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus723.htm
801 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus801.htm
802 - 1985.05.28 - http://www.trasbus.com/liniabus802.htm
803 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus803.htm
804 - 1985.01.01 - http://www.trasbus.com/liniabus804.htm
- Załączniki
-
- Linia 804.xls
- (29.5 KiB) Pobrany 132 razy
-
- Linia 803.xls
- (26 KiB) Pobrany 138 razy
-
- Linia 802.xls
- (30.5 KiB) Pobrany 126 razy
-
- Linia 801.xls
- (26 KiB) Pobrany 120 razy
-
- Linia 723.xls
- (22.5 KiB) Pobrany 118 razy
-
- Linia 610.xls
- (43.5 KiB) Pobrany 126 razy
-
- Linia 411.xls
- (29 KiB) Pobrany 132 razy
-
- Linia 196.xls
- (29.5 KiB) Pobrany 129 razy
-
- Linia 168.xls
- (30.5 KiB) Pobrany 143 razy
Kolejne dwie trasówki.
Jedna nieukończona z powodu braku odległości.
Linia 126 - Autobusowa Zwykła Stała
1975.09.07 - 1988.12.30 (Przedłużenie trasy na Bródno wzdłuż przebudowanego odcinka ul. Toruńskiej).
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – DĄBRÓWKA SZLACHECKA.
1988.12.31 - 1992.??.?? (Przedłużenie trasy.)
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – Główna – BUKÓW (powrót: BUKÓW – Gąsiorowskiej – Przyrzecze – Modlińska).
Jedna nieukończona z powodu braku odległości.
Linia 126 - Autobusowa Zwykła Stała
1975.09.07 - 1988.12.30 (Przedłużenie trasy na Bródno wzdłuż przebudowanego odcinka ul. Toruńskiej).
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – DĄBRÓWKA SZLACHECKA.
1988.12.31 - 1992.??.?? (Przedłużenie trasy.)
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – Główna – BUKÓW (powrót: BUKÓW – Gąsiorowskiej – Przyrzecze – Modlińska).
- Załączniki
-
- Linia 126.xls
- ZP-1020 w tym czasie nosił nazwę: PRODUKCYJNA.
Nie ustaliłem daty zmiany na: WIŚNIEWO.
Trasówki zawierają nazwy. (stan na 1986 rok), które udało mi się potwierdzić. - (42.5 KiB) Pobrany 137 razy