Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
Istnieje lat kilkadziesiątgrzegorz pisze:Chodzi mi o to, żeby Opoczno Południowe zbudowano tak
Zjazdy na bok na 60km/h, więc szybciej niż we Włoszczowie, choć sygnalizacja akurat do zjazdu na tor nr 4 pozwala na 40km/h, ale to nie jest nie do zrobienia.
Z dobrego źródła wiem , że przebudowa linii Warszawa- Gdańsk na odcinku iława-Malbork stanęła , bo kolej nie płaci podwykonawcom, dzięki czemu większość firm budująca przepusty/tunele/wiadukty po prostu się zwinęła.
Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?
Bo jeżeli chodzi o finanse publiczne, to na szczeblu samorządowym lokalnie jest słabo.
W moim rejonie w pewnej gminie nauczyciele pensję z 1 maja (30 kwietnia) dostali po długim weekendzie... Z podobnymi upóźnieniami wyplaca się wszystko. Super
Bo jeżeli chodzi o finanse publiczne, to na szczeblu samorządowym lokalnie jest słabo.
W moim rejonie w pewnej gminie nauczyciele pensję z 1 maja (30 kwietnia) dostali po długim weekendzie... Z podobnymi upóźnieniami wyplaca się wszystko. Super
Kiedyś w Polityce czytałem, że ministerstwo powołuje jakiś niezależnych specy, którym płaci, którzy oceniają zaawansowanie prac i z reguł zaniżają wartość wykonanych robót, by płacić jak najpóźniej, dlatego w trakcie prac są takie problemy. No i dodatkowo długie terminy zapłat za faktury i nikt się nie zlituje i nie zapłaci ani dnia wcześniej, a czasami bywa i później.przewoz pisze:Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nie wiem, czy to dobry wątek i też jeśli post jest niewłaściwy to go usunę.
Jak wygląda tempo modernizacji linii kolejowych na tle innych krajów? Jak je oceniacie i co można by było zmienić?
Nie mówię tu o Chińczykach - tam do pracy bierze się setki tysięcy pracowników i potężne ilości sprzętu, po za tym - tam nie ma problemów z własnością gruntów, bo jeden człowiek nic nie znaczy, a wszystko opiera się na wyzysku.
Zaciekawił mnie system szybkich modernizacji w Anglii. W Niemczech znowu są robione maksymalnie długo, ale o małej uciążliwości. Co jest najlepsze? Czy istnieje złoty środek? Czy Polacy mają tendencję do narzekania, czy PKP PLK pracuje niewydolnie? Dlaczego w Polsce modernizacje są przeprowadzane na zasadzie "kilku robotników i ze trzy koparki" przez co powstają potężne opóźnienia, nawet gdy nie ma takich problemów jak z Astaldi?
Jak wygląda tempo modernizacji linii kolejowych na tle innych krajów? Jak je oceniacie i co można by było zmienić?
Nie mówię tu o Chińczykach - tam do pracy bierze się setki tysięcy pracowników i potężne ilości sprzętu, po za tym - tam nie ma problemów z własnością gruntów, bo jeden człowiek nic nie znaczy, a wszystko opiera się na wyzysku.
Zaciekawił mnie system szybkich modernizacji w Anglii. W Niemczech znowu są robione maksymalnie długo, ale o małej uciążliwości. Co jest najlepsze? Czy istnieje złoty środek? Czy Polacy mają tendencję do narzekania, czy PKP PLK pracuje niewydolnie? Dlaczego w Polsce modernizacje są przeprowadzane na zasadzie "kilku robotników i ze trzy koparki" przez co powstają potężne opóźnienia, nawet gdy nie ma takich problemów jak z Astaldi?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jest kiepsko. PLK nie radzi sobie z zarządzaniem procesem - wystarczy porównać z GDDKiA...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2? Czy może ta, która trzeci raz powtarza przetarg na dokumentację PRZEDprojektową (https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 68014.html )?
A może tym, które decyzji środowiskowej na WOW nie uzyskało od czasu poprzedniej kadencji "prof." Szyszki?
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że drógówka ma od ponad 10 lat "tymczasową" specustawę, dzięki której w ogóle cokolwiek powstaje. Kolejowa jest dużo krótsza i dużo, dużo skromniejsza.
A może tym, które decyzji środowiskowej na WOW nie uzyskało od czasu poprzedniej kadencji "prof." Szyszki?
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że drógówka ma od ponad 10 lat "tymczasową" specustawę, dzięki której w ogóle cokolwiek powstaje. Kolejowa jest dużo krótsza i dużo, dużo skromniejsza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy można upraszczająco twierdzić, że większy % wykorzystania środków przez Gdakę w porównaniu do PKP PLK to wynik istnienia specustawy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Coś mi się obija po głowie że tych Austriaków to im kazał sąd przywrócić, bo oni to ich jednak wykluczył.
Ps. Gdzie to S8?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem