Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Dlaczego przystanki na pętli Targówek będą włączone w ZP Metro Trocka, skoro Metro Kabaty i Os. Kabaty są osobno?
Dziś by były połączone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
co?
Chciałbym, by zamiast dyskusji i rysowania kresek, przeanalizowano w końcu merytorycznie warianty.
Jak na razie najlepsze wyliczenia dla nowego metra (Multiconsult) na podstawie projektu studenckiego - bazującego na WBR 2015. Czyli odciążenie M1 i wariant Ursynów-Służewiec-Rakowiec-Towarowa-Sady-Marymont. Wiadomo też, że warianty gocławskie są, łagodnie pisząc, przeciętne. Plus na Politechnice Warszawskiej parę lat temu uznano, że lepszy byłby bezpośredni wariant Gocław - tunel/most w ciągu TŁ - Śródmieście Południowe. Reszta to okropne gdybanie, wynikające z braku poważnych analiz i rysowania kresek na mapie.
Boli, że do projektu Studium nie przeprowadza się poważnych analiz.
Według podwieszki w 269 trasa objazdowa obowiązuje w dniach 15.09-17.09, więc od środy już powinno pojechać przez Kołową w kierunku krańca Metro Targówek Mieszkaniowy.
Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I jakby było metro na Gocławiu, to ludzie z Gocławia przestaliby korzystać z metra i byłoby w nim więcej miejsca?Delwin pisze: ↑16 wrz 2019, 10:19Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Niekoniecznie jeździliby M1. Nawet w modelu "wąsa" to wsiadaliby w M2 i ich odsetek jadących M1 by "lekko" spadł (gwoli wyjaśnienia - mówię przede wszystkim o pociągach na północ - na południe są wyraźnie luźniejsze). Stąd też nie jestem tak przekonany do koncepcji metra wzdłuż TŁ - właśnie z uwagi na dociążenie M1. Koncept Trzaskowskiego ma chyba więcej sensu - czyli "wąs" tak, ale przedłużenie drugiego końca przez Wisłę i przecięcie M1 bardziej na południe. Moim zdaniem - Racławicka albo w ostateczności Pole Mokotowskie. Wtedy ruch rozkładał by się ładnie na oba kierunki w samym metrze. No, ale OT.
W większości w kierunku północnym (Świętokrzyska [w tym przesiadka na M2 - czego rola będzie rosnąć]/Plac Bankowy). Przy opcji z M3 przesiadka na M1 będzie następować na Świętokrzyskiej lub wcale (jak ktoś jedzie do Daszyńskiego). Opłacalność przesiadki na M1 aby z Politechniki dojechać do Centrum jest niewielka - to już lepiej jechać autobusem AJ przez most Poniatowskiego (tak moja znajoma dojeżdzą na Kruczą).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Z Gocławia na Daszyńskiego przez Politechnikę i Świętokrzyską, miast E-1 do Stadionu? Ratusz jest już minimalnie bardziej wiarygodny, ale podejrzewam, że większość gocławian jednak jako środek dotarcia do M1 wybiera 507, a nie 411. Na Politechnice metro zapełnia głównie nie Gocław, a Ostrobramska i Zapłowiecze, a tym jakiekolwiek metro na Gocławiu pomoże mocno średnio w czymkolwiek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Acha, i dlatego chcemy dopychać łącznik na Świętokrzyskiej?
Pasażerowie z Gocławia jadący na M2 powinni wybrać E-1, a nie coś do kładki >> coś na M Politechnikę >> M1 do Świętokrzyskiej >> M2.
BTW, 131 jeździ codziennie, a 401 z Gocławia tylko w DP.
Tłumy na Politechnice to mogą się brać z 188+523 z os. Majdańska i 182+5xx z Ostrobramskiej i Zapłowiecza (+dodatki 143+151). Wąs gocławski też mógłby ich trochę zgarnąć, ale jego efektywność na trasie np. Przyczółek Grochowski - Dwernickiego - Stadion / przesiadka / pl. Konstytucji jest imo wielce wątpliwa - i dlatego jestem jego przeciwnikiem.
M3 na trasie pawcia: (Chomiki/Ruda) - Daszyniak - Zawiszy - Filtrowa - TŁ z wieczną przesiadką Gocławia przy kładce ma więcej sensu.
Pasażerowie z Gocławia jadący na M2 powinni wybrać E-1, a nie coś do kładki >> coś na M Politechnikę >> M1 do Świętokrzyskiej >> M2.
BTW, 131 jeździ codziennie, a 401 z Gocławia tylko w DP.
Tłumy na Politechnice to mogą się brać z 188+523 z os. Majdańska i 182+5xx z Ostrobramskiej i Zapłowiecza (+dodatki 143+151). Wąs gocławski też mógłby ich trochę zgarnąć, ale jego efektywność na trasie np. Przyczółek Grochowski - Dwernickiego - Stadion / przesiadka / pl. Konstytucji jest imo wielce wątpliwa - i dlatego jestem jego przeciwnikiem.
M3 na trasie pawcia: (Chomiki/Ruda) - Daszyniak - Zawiszy - Filtrowa - TŁ z wieczną przesiadką Gocławia przy kładce ma więcej sensu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Sporo osób przesiada się jednak z linii gocławskich na przystanku Saska. Wiem część pewnie jedzie na Ochotę ale spory odsetek też do metra. Powodem chociażby jest wyjazd z Saskiej na Waszyngtona.
A w ogóle to będzie tramwaj bez korków...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tylko dla relacji Gocław Mokotów czy Gocław Śródmieście Południowe, to ludzie z przyjemnością będą się przesiadać z tramwajów w autobusy na TŁ.
III linia w postaci wąsa powinna już dawno być w koszu.
III linia w postaci wąsa powinna już dawno być w koszu.