Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 14:04

Gdyby było co 15, kosztowałoby dwa razy tyle, a więc byłoby dwa razy głupsze. Linia z niczego donikąd przez nic.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 wrz 2019, 14:34

Muszę się zgodzić, że nawet 205 było mądrzejszym pomysłem, bo zapewniało przy okazji połączenie Powązek z centrum dzielnicy i gdyby kursowało częściej, miałoby szansę odciążyć 122 na najbardziej zatłoczonym odcinku. Podobnie uważam, że na Hłaski od 121 bardziej przydałoby się 157. A skoro ZTM jednak zamiast eliminować pętlę na placu Wilsona, dokłada tam kolejną linię, to zamiast tego dziwnego tworu lepiej by tam było upchnąć właśnie 121, by wzmocniło komunikację na Potockiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 15:28

321 nie będzie miało postojów na placu Wilsona, więc ciężko uznać, że ZTM coś dokłada na pętlę.

Ja w ogóle widziałbym zarówno na AWP, jak i na Hłaski, 170.

(oczywiście z jednoczesnym wycięciem 6)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36971
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 wrz 2019, 15:37

I jak byś dojechał z pl. Hallera na AWP? Przez Arkadię?

I w ogóle, Jacku Marszałku, nieładnie kraść cudze konta (-X :twisted: :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 15:40

No normalnie, Szymanowska - Zakroczymska - Krajewskiego - Zajączka - Mickiewicza - AWP - Stołeczna - Gdańska.

(Przyszło mi na myśl połączenie ze 121, ale stwierdziłem, że wtedy na pewno dostanę bana za klonowanie :kekeke:)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7044
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 wrz 2019, 15:58

Dalej, dalej!

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 27 wrz 2019, 18:28

Yelonker pisze:
27 wrz 2019, 14:34
miałoby szansę odciążyć 122 na najbardziej zatłoczonym odcinku
To fakt, przydało by się, też ze względu na punktualność 122. To że po południu nie trzyma rozkładu to wiadomo, ale dziś jest armagedon, nie pierwszy zresztą. Jak spojrzałem na aplikacji po 17 to na Żoliborzu była tylko jedna brygada tej linii, a pozostałe 12 brygad było na Bemowie (z czego 6 stało w korku na Radiowej). Według pasażerów poprzedni kurs jechał 45 minut wcześniej. Tak jak mówię, takie sytuacje są regularnie, rano w mniejszym stopniu ale również tak się zdarza. Bywa że i w niedziele ta linia łapie 5 minut opóźnienia, a że często jeżdżę Elbląska :arrow: Pl. Wilsona to próbę mam dosyć dużą.
Według mnie to linia nadaje się do podziału na dwie i wycofania z Os. Górczewska, tylko że żaden sensowny podział nie przychodzi mi do głowy.

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 wrz 2019, 19:02

ctl83 pisze:
27 wrz 2019, 18:28
Yelonker pisze:
27 wrz 2019, 14:34
miałoby szansę odciążyć 122 na najbardziej zatłoczonym odcinku
To fakt, przydało by się, też ze względu na punktualność 122. To że po południu nie trzyma rozkładu to wiadomo, ale dziś jest armagedon, nie pierwszy zresztą. Jak spojrzałem na aplikacji po 17 to na Żoliborzu była tylko jedna brygada tej linii, a pozostałe 12 brygad było na Bemowie (z czego 6 stało w korku na Radiowej). Według pasażerów poprzedni kurs jechał 45 minut wcześniej. Tak jak mówię, takie sytuacje są regularnie, rano w mniejszym stopniu ale również tak się zdarza. Bywa że i w niedziele ta linia łapie 5 minut opóźnienia, a że często jeżdżę Elbląska :arrow: Pl. Wilsona to próbę mam dosyć dużą.
Według mnie to linia nadaje się do podziału na dwie i wycofania z Os. Górczewska, tylko że żaden sensowny podział nie przychodzi mi do głowy.
Nie wiem, coście się wszyscy tak uczepili tego wycofywania z Górczewskiej. Nie jest to wcale żaden najbardziej zakorkowany odcinek tej linii, z doświadczeń z tą linią powiedziałbym raczej, że z dwóch końcowych odcinków to ten Plac Wilsona :arrow: Gwiaździsta bardziej zwiększa opóźnienia. Problem z tą linią jest tak naprawdę w środku trasy, ale że jest to ważne połączenie Bemowo - Żoliborz to nie widzę żadnego rozwiązania poza udrożnieniem Powązkowskiej i przeprogramowaniem od zera świateł na skrzyżowaniu Piastów/Powstańców, na którym fazy skrętne trwają pięć sekund, a przejść przez nie da się tylko na czerwonym.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 19:26

Podział 122 nieuchronnie musi skutkować działaniami z 114 i 112, ciężki orzech do zgryzienia, bowiem należy odpowiedzieć na pytania takie, jak:

a. czy relacje 112 i 114 z Żoliborzobielan przez MGR muszą istnieć równolegle, czy da się je zastąpić jedną silną linią?
b. czy relacje 122 i 114 z Wilsona na Piaski muszą istnieć równolegle, czy da się je zastąpić jedną silną linią (to chyba najłatwiejsze z tych pytań)?
c. jak głęboko linia jadąca z Żeromskiego musi penetrować Bemonki, i czy powinniśmy dziękować bóstwom, że nie jeździ aż do Niepokalanowa, choć w sumie z Karolina to juz blisko?
d. czy numerek 132 na Bemowie nie wzbudziłby niczyjej palpitacji serca? a 112 na Lewandowie?
e. czy kolega Yelonker ma świadomość, że istnieją takie zasoby internetu, w których można sprawdzić, gdzie są korki zawsze, i to zawsze jest na Kaliskiego, a nie Gwiaździstej?
f. czy jakby wydłużyć 121 z Chomików po trasie 122 z powrotem na Gwiaździstą, to w cenie biletu byłby aviomarin?
g. co zrobić z Kaliskiego, gdzie każda linia jest zakręcona, mało regularna i mało funkcjonalna? a może 20 jednak wystarczy jako podstawa komunikacji i nie ma co się przejmować za bardzo?
h. czy trasa 103 na odcinku bielańskopowązkowskim jest optymalna?
i. dlaczego wszyscy używają mowy nienawiści wobec pomysłu 170 na Hłaski?


Oczywiście, tylko niektóre z powyższych pytań należy traktować serio (pierwsze pięć, powiedzmy), ale problem jest rzeczywisty: jeśli gdzieś ciąć 122, to w rejonie ZP Conrada, a wtedy natychmiast zaczyna być redundantne w stosunku do 114 (a ściślej odwrotnie); wtedy trzeba wyjąć środek ze 114 i puścić 122 na UKSW, co nie budzi mojego sprzeciwu, ale zostajemy z końcówką 114 Wilson - Podgrodzie jak Himilsbach z angielskim, etc, etc...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 wrz 2019, 19:58

fik pisze:
27 wrz 2019, 19:26
e. czy kolega Yelonker ma świadomość, że istnieją takie zasoby internetu, w których można sprawdzić, gdzie są korki zawsze, i to zawsze jest na Kaliskiego, a nie Gwiaździstej?
Istnieją. Dyspozycja takich zasobów, jak i własnych doświadczeń pozwala mi wysunąć stwierdzenie, że Kaliskiego, jak i Mickiewicza z Potocką nie różnią się zbytnio w tej materii, z tą różnicą, że na Górczewskiej są lepsze warunki do odbywania postoju wyrównawczego niż na Gwiaździstej czy Starym Bemowie. 122 startujące z Górczewskiej z wyjątkiem sytuacji wyjątkowych takich jak 40 minut opóźnienia (co mi się zdarzało) nie ma opóźnienia na starcie z poprzedniego kursu, co notorycznie zdarza się autobusom przybywającym na plac Wilsona od strony Gwiaździstej. W rejonie pętli na Górczewskiej ma też powstać stacja metra, a obecnie też jest to przystanek węzłowy, co jest o tyle ważne, że 154 pewnie przetrwa otwarcie metra do Księcia Janusza, ale do Powstańców Śląskich już na 90% nie, a na dalszej części swojej trasy odwiedza takie ciągi, przy których korki na Kaliskiego są nic nie znaczącą błahostką, zaś 220 z węzłowym przystankiem trochę się mija.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 20:00

Yelonker pisze:
27 wrz 2019, 19:58
fik pisze:
27 wrz 2019, 19:26
e. czy kolega Yelonker ma świadomość, że istnieją takie zasoby internetu, w których można sprawdzić, gdzie są korki zawsze, i to zawsze jest na Kaliskiego, a nie Gwiaździstej?
Istnieją. Dyspozycja takich zasobów, jak i własnych doświadczeń pozwala mi wysunąć stwierdzenie, że Kaliskiego, jak i Mickiewicza z Potocką nie różnią się zbytnio w tej materii
Poproszę zatem linka/screen/cokolwiek z korka na Potockiej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 wrz 2019, 20:11

https://imgur.com/a/jGwj64E
Poniedziałek, godzina ósma.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27762
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 20:16

A teraz sprawdź piątek, 16:30, i dowiesz się, gdzie jest problem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6490
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 wrz 2019, 20:27

Nie przekonuje mnie dojazd do Arkadii w postaci 321 stojącego na Powązkowskiej. Nie wiem jak się teraz mają korki na Krasińskiego przed Broniewskiego, ale wybrałbym opcje 122/z buta i tramwaj zamiast 221 przez zakorkowaną Babkę.
Rozumiem, że linia ma pracować odcinkowo - np. zapewniać połączenie Pl. Inwalidów - tramwaje na Pl. Grunwaldzkim i tramwaje na pl. Grunwaldzkim - Rydygiera?

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 wrz 2019, 23:02

fik pisze:
27 wrz 2019, 20:16
A teraz sprawdź piątek, 16:30, i dowiesz się, gdzie jest problem.
Nie postrzegam Kaliskiego jako problemu, bo korzystałem ze 122 w szczycie B niezliczoną ilość razy i stoi się tam w przeciwpotoku do trasy 122, kiedy inne ciągi są już luźniejsze. W kierunku Górczewskiej jazda Kaliskiego to raczej miła odmiana od kilkudziesięciominutowych opóźnień, które ciężko byłoby zrzucić na Starym Bemowie, gdzie średnio są warunki do upchnięcia więcej niż jednego autobusu, przy czym dłuższe postoje są dla tej linii absolutną koniecznością.

ODPOWIEDZ