Wiem, dlatego jak już jeżdżę tamtędy samochodem, to wybieram Żelazną. Dalej nie rozumiem pchania 171 w Emilkę, skoro każda inna opcja jest szybsza, a najszybsza, czyli Żelazna, jest praktycznie niewykorzystywana. A co do 504: rozważyłbym opcję z kryterium ulicznym przez Prostą do Żelaznej. Z krańcem przy MRD, ale bez powrotu przez Towarową.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
IMHO jeśli cokolwiek zamykać dla ruchu indywidualnego, to Emilii Plater między Złotą, a Alejami. Prosi się o to od dawna, powinno być to zrobione już i powinno obowiązywać minimum w DP.
Wzorem niech będzie _do bólu samochodowe_ Glasgow:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62496.html
Jestem otwarty na dyskusję
W kierunku metra - ok.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑18 paź 2019, 10:16Wiem, dlatego jak już jeżdżę tamtędy samochodem, to wybieram Żelazną. Dalej nie rozumiem pchania 171 w Emilkę, skoro każda inna opcja jest szybsza, a najszybsza, czyli Żelazna, jest praktycznie niewykorzystywana. A co do 504: rozważyłbym opcję z kryterium ulicznym przez Prostą do Żelaznej. Z krańcem przy MRD, ale bez powrotu przez Towarową.
Natomiast powrót przez Żelazną? Nie zyskujemy prawie zadnej wartości dodanej (z M2 przez Prostą-Żelazną jest na około, a Żelazna też stoi). Natomiast tracimy kluczowy dla relacji w kierunku Żwirek przystanek przy Dw. Centralnym wspólny z 175 i 128.
Sorry, ale bez buspasa na Towarowej to bym zestawu linii z/do Żwirek nie ruszał.
Jak już wspominać o Towarowej to można też wspomnieć o 191... (aka. kończę się trzy przystanki przed metrem bo ktoś tam 3 lata temu myślał że będzie jakiś remont więc nie wolno przedłużyć)
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Szczególnie że niedługo pętla autobusowa na placu Narutowicza przejdzie do historii.
Tylko wpychanie tego w betonowy korek na Towarowej bez buspasa skończy się braku jakiejkolwiek regularności
Czyli zgadzamy się w jednym - buspas w Towarowej jest niezbędny.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
178 ma podobną trasę, trzeba tam pchać 191?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Dodajmy, że na Prymasa powstanie buspas.
ma powstać buspas w al. Prymasa Tysiąclecia, w obu kierunkach: między ul. Górczewską a Kasprzaka (1,1 km), gdzie w ciągu jednej godziny szczytu autobusy kursują co dwie minuty, i między ul. Kasprzaka a rondem Zesłańców Syberyjskich (1,3 km i 50 kursów na godzinę). Jeżdżą tędy oblegane linie 186 i 523, które w korkach między Wolą a Ochotą łapią spore opóźnienia.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeśli chodzi o dojazd z Ochoty do MRD, zwracam uwagę iż:
a) linia jadąca ze Żwirek wcale nie musi kończyć na MRD. Uważam, że 504 mogłoby pojechać na Młynów (cóż za chichot historii), 136 na Znaną, 167 na Stare Bemowo, a 154 do piachu.
b) 191 faktycznie nie ma znaczącej wartości dodanej w dojedzie do metra w porównaniu ze 178, chyba że za kluczowy uznajemy Stary Ursus - ale to powinno się rozwiązać gmeraniem w końcówkach na Ursusie.
c) absolutnie niezbędny jest dojazd z ciągu RZS - Jerozolimskie - Niemcewica do MRD. Z faktu, że 191 i 517 powinny mieć jeden wspólny punkt przesiadkowy z tramwajów wynika, że albo na MRD pojedzie 127 (i wtedy na Mariensztat 517?), albo trzeba nowej linii, albo już totalnej rewolucji w Ursusie.
c1) a może z nowej linii w Jerozolimskich wyniknie uwolnienie 159, którego załamanie przy Zawiszy jest średnio naturalne i powoduje bardzo silne odcinkowienie tej linii? Może wtedy prawie po staremu 159 na Koło via Deotymy, którą dowozimy do Metra Młynów zamiast MKJ, i przestajemy mieć problem z 184/197?
W ogóle w otwarciu wolskiego odcinka metra widzę gigantyczne wyzwanie dla ZTM, acz nie pokładam większych nadziei
a) linia jadąca ze Żwirek wcale nie musi kończyć na MRD. Uważam, że 504 mogłoby pojechać na Młynów (cóż za chichot historii), 136 na Znaną, 167 na Stare Bemowo, a 154 do piachu.
b) 191 faktycznie nie ma znaczącej wartości dodanej w dojedzie do metra w porównaniu ze 178, chyba że za kluczowy uznajemy Stary Ursus - ale to powinno się rozwiązać gmeraniem w końcówkach na Ursusie.
c) absolutnie niezbędny jest dojazd z ciągu RZS - Jerozolimskie - Niemcewica do MRD. Z faktu, że 191 i 517 powinny mieć jeden wspólny punkt przesiadkowy z tramwajów wynika, że albo na MRD pojedzie 127 (i wtedy na Mariensztat 517?), albo trzeba nowej linii, albo już totalnej rewolucji w Ursusie.
c1) a może z nowej linii w Jerozolimskich wyniknie uwolnienie 159, którego załamanie przy Zawiszy jest średnio naturalne i powoduje bardzo silne odcinkowienie tej linii? Może wtedy prawie po staremu 159 na Koło via Deotymy, którą dowozimy do Metra Młynów zamiast MKJ, i przestajemy mieć problem z 184/197?
W ogóle w otwarciu wolskiego odcinka metra widzę gigantyczne wyzwanie dla ZTM, acz nie pokładam większych nadziei
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
To jest jakaś myśl z tym, że odcinek wolsko-bemowski to sprawa oczywista, natomiast Ochota - Okęcie już takie proste nie jest.
Z tego co obserwuję regularnie od ponad 2 lat to nieźle ta linia pracuje.
Pozostają wtedy kwestie:
a) wygięcia 167 przez Szczęśliwicką i DWZ (ale to już straszny pokrętas się robi)
b) co wrzucamy od Al. Krakowskiej / 1 Sieprnia w str Okęcia w zamian?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
154 na odcinku ochockim miewa dobre momenty, ale pracuje strasznie odcinkowo, a od Novotelu już jest kompletnym muchowozem. Dlatego uważam, że na 1 Sierpnia powinno zostać zastąpione linią jadącą z TŁ na Instalatorów (proponowałem wszystko: 143, 151, 188, szerzej moje wypociny można znaleźć w przynajmniej kilku tematach), a na 17 Stycznia przez przerzucone z Hynka 141.
Oczywiście powyższe mocno orze przyzwyczajenia transportowe w rejonie Jadwisina, co jest punktem co najmniej ryzykownym, mam tego świadomość.
Oczywiście powyższe mocno orze przyzwyczajenia transportowe w rejonie Jadwisina, co jest punktem co najmniej ryzykownym, mam tego świadomość.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories