Wiem, dlatego jak już jeżdżę tamtędy samochodem, to wybieram Żelazną. Dalej nie rozumiem pchania 171 w Emilkę, skoro każda inna opcja jest szybsza, a najszybsza, czyli Żelazna, jest praktycznie niewykorzystywana. A co do 504: rozważyłbym opcję z kryterium ulicznym przez Prostą do Żelaznej. Z krańcem przy MRD, ale bez powrotu przez Towarową.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
IMHO jeśli cokolwiek zamykać dla ruchu indywidualnego, to Emilii Plater między Złotą, a Alejami. Prosi się o to od dawna, powinno być to zrobione już i powinno obowiązywać minimum w DP.
Wzorem niech będzie _do bólu samochodowe_ Glasgow:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62496.html
Jestem otwarty na dyskusję ![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
W kierunku metra - ok.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑18 paź 2019, 10:16Wiem, dlatego jak już jeżdżę tamtędy samochodem, to wybieram Żelazną. Dalej nie rozumiem pchania 171 w Emilkę, skoro każda inna opcja jest szybsza, a najszybsza, czyli Żelazna, jest praktycznie niewykorzystywana. A co do 504: rozważyłbym opcję z kryterium ulicznym przez Prostą do Żelaznej. Z krańcem przy MRD, ale bez powrotu przez Towarową.
Natomiast powrót przez Żelazną? Nie zyskujemy prawie zadnej wartości dodanej (z M2 przez Prostą-Żelazną jest na około, a Żelazna też stoi). Natomiast tracimy kluczowy dla relacji w kierunku Żwirek przystanek przy Dw. Centralnym wspólny z 175 i 128.
Sorry, ale bez buspasa na Towarowej to bym zestawu linii z/do Żwirek nie ruszał.
Jak już wspominać o Towarowej to można też wspomnieć o 191... (aka. kończę się trzy przystanki przed metrem bo ktoś tam 3 lata temu myślał że będzie jakiś remont więc nie wolno przedłużyć)
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Szczególnie że niedługo pętla autobusowa na placu Narutowicza przejdzie do historii.
Tylko wpychanie tego w betonowy korek na Towarowej bez buspasa skończy się braku jakiejkolwiek regularności
Czyli zgadzamy się w jednym - buspas w Towarowej jest niezbędny.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
178 ma podobną trasę, trzeba tam pchać 191?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Dodajmy, że na Prymasa powstanie buspas.
ma powstać buspas w al. Prymasa Tysiąclecia, w obu kierunkach: między ul. Górczewską a Kasprzaka (1,1 km), gdzie w ciągu jednej godziny szczytu autobusy kursują co dwie minuty, i między ul. Kasprzaka a rondem Zesłańców Syberyjskich (1,3 km i 50 kursów na godzinę). Jeżdżą tędy oblegane linie 186 i 523, które w korkach między Wolą a Ochotą łapią spore opóźnienia.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeśli chodzi o dojazd z Ochoty do MRD, zwracam uwagę iż:
a) linia jadąca ze Żwirek wcale nie musi kończyć na MRD. Uważam, że 504 mogłoby pojechać na Młynów (cóż za chichot historii), 136 na Znaną, 167 na Stare Bemowo, a 154 do piachu.
b) 191 faktycznie nie ma znaczącej wartości dodanej w dojedzie do metra w porównaniu ze 178, chyba że za kluczowy uznajemy Stary Ursus - ale to powinno się rozwiązać gmeraniem w końcówkach na Ursusie.
c) absolutnie niezbędny jest dojazd z ciągu RZS - Jerozolimskie - Niemcewica do MRD. Z faktu, że 191 i 517 powinny mieć jeden wspólny punkt przesiadkowy z tramwajów wynika, że albo na MRD pojedzie 127 (i wtedy na Mariensztat 517?), albo trzeba nowej linii, albo już totalnej rewolucji w Ursusie.
c1) a może z nowej linii w Jerozolimskich wyniknie uwolnienie 159, którego załamanie przy Zawiszy jest średnio naturalne i powoduje bardzo silne odcinkowienie tej linii? Może wtedy prawie po staremu 159 na Koło via Deotymy, którą dowozimy do Metra Młynów zamiast MKJ, i przestajemy mieć problem z 184/197?
W ogóle w otwarciu wolskiego odcinka metra widzę gigantyczne wyzwanie dla ZTM, acz nie pokładam większych nadziei![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
a) linia jadąca ze Żwirek wcale nie musi kończyć na MRD. Uważam, że 504 mogłoby pojechać na Młynów (cóż za chichot historii), 136 na Znaną, 167 na Stare Bemowo, a 154 do piachu.
b) 191 faktycznie nie ma znaczącej wartości dodanej w dojedzie do metra w porównaniu ze 178, chyba że za kluczowy uznajemy Stary Ursus - ale to powinno się rozwiązać gmeraniem w końcówkach na Ursusie.
c) absolutnie niezbędny jest dojazd z ciągu RZS - Jerozolimskie - Niemcewica do MRD. Z faktu, że 191 i 517 powinny mieć jeden wspólny punkt przesiadkowy z tramwajów wynika, że albo na MRD pojedzie 127 (i wtedy na Mariensztat 517?), albo trzeba nowej linii, albo już totalnej rewolucji w Ursusie.
c1) a może z nowej linii w Jerozolimskich wyniknie uwolnienie 159, którego załamanie przy Zawiszy jest średnio naturalne i powoduje bardzo silne odcinkowienie tej linii? Może wtedy prawie po staremu 159 na Koło via Deotymy, którą dowozimy do Metra Młynów zamiast MKJ, i przestajemy mieć problem z 184/197?
W ogóle w otwarciu wolskiego odcinka metra widzę gigantyczne wyzwanie dla ZTM, acz nie pokładam większych nadziei
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Z tego co obserwuję regularnie od ponad 2 lat to nieźle ta linia pracuje.
Pozostają wtedy kwestie:
a) wygięcia 167 przez Szczęśliwicką i DWZ (ale to już straszny pokrętas się robi)
b) co wrzucamy od Al. Krakowskiej / 1 Sieprnia w str Okęcia w zamian?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
154 na odcinku ochockim miewa dobre momenty, ale pracuje strasznie odcinkowo, a od Novotelu już jest kompletnym muchowozem. Dlatego uważam, że na 1 Sierpnia powinno zostać zastąpione linią jadącą z TŁ na Instalatorów (proponowałem wszystko: 143, 151, 188, szerzej moje wypociny można znaleźć w przynajmniej kilku tematach), a na 17 Stycznia przez przerzucone z Hynka 141.
Oczywiście powyższe mocno orze przyzwyczajenia transportowe w rejonie Jadwisina, co jest punktem co najmniej ryzykownym, mam tego świadomość.
Oczywiście powyższe mocno orze przyzwyczajenia transportowe w rejonie Jadwisina, co jest punktem co najmniej ryzykownym, mam tego świadomość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?