Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderatorzy: Wiliam, person

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4454
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Re: Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Post autor: Wiliam » 11 lis 2019, 12:22

Nie no, jeszcze nikt nikomu palca do oka nie wsadził. :)
Obrazek

mcdm
Posty: 263
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 11 lis 2019, 15:23

misiek34 pisze:
11 lis 2019, 1:17


Czy sądzisz, że jest inny sposób, by zachęcić nas -kierowców- do korzystania z KM, niż malowanie bus=pasów i ładowanie nas w jeszcze większe korki?
Powiem w ten sposób. Mam nadzieję, że w ZTM Warszawa pracują ludzie, którzy znają się na rzeczy, jak kształtować układ komunikacyjny.
Skoro poprzez zmiany zmusza się nas do korzystania z samochodu, to ja osobiście nie widzę powodu, by podpowiadać, jakiej komunikacji oczekuję, by zrezygnować z samochodu. A czasu na ciągłe śledzenie mapy to ja czasu nie mam.
Podpisuję się pod tym. Mieszkam przy Pełczyńskiego (tak jak jakieś 5000 podobnych mi), pracuje przy WKD Salomea. Jak dotąd [od lat] nie mogę doczekać się bezpośredniego połączenia między domem a praca (lub Łopuszańska) . Pomysły typu N01 - bez komentarza. 523 nie zatrzymuje się przy Kazubów. Zakupy robię w WolaParku i tam czasem jeżdżę do kina. Likwidacja 171 - jestem przeciw. Wizja przesiadki do M2 żeby podjechać jedna stację do WP i dymać po schodach - nie jest atrakcyjna. Dlatego nadal jeżdżę samochodem w tych relacjach i nie widzę argumentów/zachęt do przesiadki w KM.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25269
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 11 lis 2019, 15:36

Jeśli ktoś mieszka na peryferyjnym osiedlu i pracuje na innych peryferiach, to oczekiwanie bezpośredniego dojazdu transportem publicznym jest cokolwiek kretyńskie.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

primoż
Posty: 2695
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 11 lis 2019, 15:42

mcdm pisze:
11 lis 2019, 15:23
Jak dotąd [od lat] nie mogę doczekać się bezpośredniego połączenia między domem a praca (lub Łopuszańska) .
Będę złośliwy: mam wrażenie, że niektórych do przesiadki na zbiorkom przekonałoby rozszerzenie oferty wspólnego biletu na taxi lub ubera :term:

Yelonker
Posty: 572
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 11 lis 2019, 15:52

Rozumiem wiele problemów mieszkańców Jelonek i Bemowa jako jeden z nich, ale na pętlę 189 na Górczewskiej naprawdę nie jest na tyle daleko, by mieszkańcy Pełczyńskiego jadący na Łopuszańską zaliczali się do grona męczenników, tym bardziej, że nawet, jeśli chodzi o rejon bliżej Powstańców, to aktualnie tramwajów jest w bród.

Asesino
Posty: 159
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01
Kontakt:

Post autor: Asesino » 11 lis 2019, 18:40

Gwoli ścisłości:
misiek34 pisze:
10 lis 2019, 23:59
Czy sądzisz, że rzucanie liniami po 100 razy w roku po całej Warszawie jak foremkami w piaskownicy, to zachęci kierowców do pozostawienia samochodu na rzecz KM?
Ostatnia stała zmiana trasy każdej z linii, które wymieniłeś:

105 06.12.2016
109 26.11.2016
122 02.02.2009
149 25.09.2009
155 11.06.2011 (data likwidacji)
159 09.03.2015
167 26.11.2016
184 26.11.2016 (+ drobna korekta w 2019 na Bielanach)
507 11.06.2011
E-2 26.11.2016

Czekamy na Twój komentarz. Albo może od razu skasuj konto?

Gdynianin
Posty: 386
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 11 lis 2019, 18:44

mcdm pisze:
11 lis 2019, 15:23
Podpisuję się pod tym. Mieszkam przy Pełczyńskiego (tak jak jakieś 5000 podobnych mi), pracuje przy WKD Salomea. Jak dotąd [od lat] nie mogę doczekać się bezpośredniego połączenia między domem a praca (lub Łopuszańska) . Pomysły typu N01 - bez komentarza. 523 nie zatrzymuje się przy Kazubów. Zakupy robię w WolaParku i tam czasem jeżdżę do kina. Likwidacja 171 - jestem przeciw. Wizja przesiadki do M2 żeby podjechać jedna stację do WP i dymać po schodach - nie jest atrakcyjna. Dlatego nadal jeżdżę samochodem w tych relacjach i nie widzę argumentów/zachęt do przesiadki w KM.
Przecież tu jest prosta sprawa: 189 do WKD Raków i przesiadka na jedną stację. Jak na komunikację między peryferyjnymi dzielnicami - opcja lux. A jak ciężko podejść to z ZP Kazubów do 189 dowozi częsty tramwaj.

W tej relacji komunikacja miejska jest dobra. Dla kolegi wyżej chyba tylko taksówka...

Stary Pingwin
Posty: 4981
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 lis 2019, 18:52

10/28 do Centralny/Ochota i WKD na Salomeę. Kiedyś z WKD Śródmieście jechała 12 minut. Wszystko na WKM.
miłośnik 13N

mb112
Posty: 467
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 lis 2019, 20:29

Jeszcze może być
523 do Zachodniego + WKD
220 od Narwik do WKD Opacz + WKD
Jest kilka możliwości, trudno oczekiwać, że w każdej relacji będzie bezpośrednie połączenie.
Faktycznie 189 jest przeważnie załadowane po dach i stoi w korkach. To pierwsze faktycznie można by poprawić zwiększając częstotliwość [jak w przypadku wielu linii, to właśnie zachęciłoby do korzystania z KM, faktem jest że trzeba by ogólnie zwiększać stopniowo liczbę brygad, chociażby nie kasując wszystkich autobusów za nowe kupowane w relacji 1:1]. To drugie to oczywiście wina nadmiaru samochodów.

W ogóle w przypadku 189 to nie wiem czy nie byłoby zasadne wzmocnienie jej przez jakieś 489 na kluczowym odcinku (tzn. np. Cm.Wolski - Stegny).

Asesino
Posty: 159
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01
Kontakt:

Post autor: Asesino » 11 lis 2019, 20:31

Kolega wyraźnie zaznaczył, że należy mu się bezpośrednie połączenie. Przecież nie będzie się przesiadał w drodze do pracy jak jakiś zwykły robol :)

mb112
Posty: 467
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 lis 2019, 20:35

Stary Pingwin pisze:
11 lis 2019, 18:52
Kiedyś z WKD Śródmieście jechała 12 minut. Wszystko na WKM.
I tyle jedzie (13 minut wg rozkładu). Za to tramwaj z Bemowa do centrum jednak dość długo się wlecze.
A w ogóle to pewnie najszybciej jest rowerem i całkiem wygodnymi trasami przez cały czas :) I wtedy to jest faktycznie bez przesiadek.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 11 lis 2019, 20:40

Asesino pisze:
11 lis 2019, 20:31
Kolega wyraźnie zaznaczył, że należy mu się bezpośrednie połączenie. Przecież nie będzie się przesiadał w drodze do pracy jak jakiś zwykły robol :)
To w ogóle jest urocze:
1. ZTM permanentnie miesza w układzie komunikacyjnym, że nie idzie nadążyć.
2. Nie mam zamiaru się przez to przesiadać.
3. Jeżdżę w miejsce, gdzie nigdy w historii nie dojeżdżały autobusy.
4. Fuck logic!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mcdm
Posty: 263
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 11 lis 2019, 20:54

wg google maps czas KM to 44min a samochodem 14 dzis wieczorem. rano bedzie to ok 20min a KM pewnie ok 50min. to nadal malo atrakcyjna oferta bo musze wstac pol godziny wczesniej. ps nie tylko robole pracuja w Wwie

Gdynianin
Posty: 386
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 11 lis 2019, 23:09

A tu częściowo zgoda - na ciągach, łączących Wolę i Bemowo oraz Ochotę i Włochy powinny powstać buspasy, by takie 189 nie stało w korku.

Co nie zmienia faktu, że ZP Kazubów - okolice WKD Salomea to relacja tak niszowa, że Pan mcdm chyba oczekuje taksówki.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1511
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 lis 2019, 8:59

Zawsze mnie śmieszyły dywagacje o przerzucaniu linii komunikacji miejskiej w oderwaniu od lokalnych boomów inwestycyjnych w budownictwie mieszkaniowym. Przykład tylko - Chrzanów, Włochy. Co do częstych zmian w układzie komunikacyjnym - będąc w Wiedniu posługuję się mapą komunikacji z 2010 r. / należę do pokolenia analogowego nie cyfrowego/ - zdecydowana większość linii jest aktualna. Łącznie z wyrysowanymi przyszłymi trasami linii metra.
Krajowy system partyjny to szalet pełen zalet...
Polski wkład w światową przestrzeń miejską / według B.B. z SSC/:
sralnik, żuloskwer, dziadoparking, słupek parkingowy itd.
Moja propozycja: pierdolnik reklamowy

ODPOWIEDZ