Co w dzielnicy Ursynów piszczy
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Bo linie przyspieszone od dawna potrzebują jakiejś większej reformy, bo aktualnie nie spełniają swojej roli.
Separacji potoków? Wiesz ile to taboru kosztuje i jaki mało wymierny ma efekt bez buspasów z wydzielonymi zatokami?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
W takim układzie tam powinno być wszystko na żądanie. Biorąc pod uwagę pokrywanie się linii na sporych odcinkach oraz gównowatość niektórych linii (małe zainteresowanie).
BTW: ciekawe jak się testuje sytuacje typu: "ten koleś się tu przesiada więc niby jest wykorzystanie, ale równie dobrze mógłby się przesiąść przystanek wcześniej/później" .
BTW: ciekawe jak się testuje sytuacje typu: "ten koleś się tu przesiada więc niby jest wykorzystanie, ale równie dobrze mógłby się przesiąść przystanek wcześniej/później" .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Linie przyspieszone powinny wymrzeć i to im szybciej tym lepiej.
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Zakładam, że kosztuje bardzo dużo, a przy braku buspasa czas przejazdu podobny do linii zwykłej. Dlatego może lepiej przestać udawać, że niektóre linie są przyspieszone i je uzwyklić. Aczkolwiek uważam, że takie 504 całkiem nieźle sprawuje się jako linia przyspieszona. Jedynie korki ją mocno blokują.
Sensownych linii przyspieszonych jest może jedna trzecia. Co z takim 523, które pomija Torwar i nie można się przesiąść na 185, ale nikt się nie przepycha do drzwi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No 504 to akurat jeden z bardziej absurdalnych przykładów linii przyspieszonych, bo nie dość, że jest zlepkiem dwóch linii bez wspólnych funkcji, to jeszcze na tym lepiej wykorzystywanym odcinku pomija raptem trzy przystanki, w tym jeden, którego pomijania nie da się obronić w żaden sposób.Matt Cubis pisze: ↑25 wrz 2019, 21:20Zakładam, że kosztuje bardzo dużo, a przy braku buspasa czas przejazdu podobny do linii zwykłej. Dlatego może lepiej przestać udawać, że niektóre linie są przyspieszone i je uzwyklić. Aczkolwiek uważam, że takie 504 całkiem nieźle sprawuje się jako linia przyspieszona. Jedynie korki ją mocno blokują.
Wyobrażam sobie w ogóle, że jest jakieś międzynarodowe sympozjum, na które przyjeżdżają pracownicy organizatorów transportu z całego świata, wieczorem siedzą sobie przy piwku w hotelowej restauracji i przedstawiciel ZTM Warszawa mówi:
- no bo my mamy takie wielkie osiedle, wiecie, 120 kiloludzi, mądrze zbudowane wzdłuż osi południkowej, metro tam puściliśmy, pięć stacji, wszystko pracuje jak trzeba; no i poza metrem mamy też autobusy z tego osiedla, no i na przy jednej drodze wyjazdowej stoi jeden z kampusów największej uczelni w naszym mieście, prestiżowy wydział zarządzania, parę innych też tam się mieści, akademik też, no ale to w bok od metra...
- czyli że macie taką linię, co zbiera ludzi z całego osiedla, kursuje pewnie co jakieś 5 minut w szczycie i dowozi studentów i pracowników uczelni pod samo wejście do kampusu? - zapytał pomiędzy łykami złocistego napoju naczelnik z Berlina
- nie no, coś ty, jest taka linia, ale nie zatrzymuje się przy kampusie, bo to - tu pracownik ZTM wstał niezgrabnie ze swojego krzesła, rozlewając przy okazji piwo berlińczyka, i stanął na baczność - Linia Przyspieszona! - ZTMowczyk równie niezgrabnie usiadł na swoim miejscu, podczas gdy przy stoliku wybuchł chaos.
- DAS IST SABOTAGE - krzyczał zszokowany berlińczyk, któremu na twarz wystąpiły wszystkie odcienie czerwieni jednocześnie; w zadziwiającej kontrze do niego prezentował się pracownik TfL, który był śmiertelnie blady i z zaciśniętymi ustami patrzył gdzieś w przestrzeń. Kelnerzy gorączkowo szeptali między sobą, zastanawiając się, czy powinni wezwać w pierwszej kolejności policję, czy pogotowie; słowem - chaos, jakich mało.
Gdy w końcu zamieszanie się uspokoiło, wylane napoje zostały zastąpione świeżymi, berlińczyk łyknął swoje pigułki na nadciśnienie, a londyńczyk opanował swój stupor, odezwał się milczący do tej pory przedstawiciel ZTP Kraków.
- Bo wiecie, Panowie - zaczął z tajemniczym uśmieszkiem - u nas Linie Przyspieszone omijają przystanek przy głównym dworcu kolejowym...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Podobno otworzono wiadukt na Karczunkowskiej. Dowiedziałem się o tym całkowicie przypadkowo, z... posta jednego z odwiedzających fanpage WTP na Facebooku. Jak wiemy, ZTM całkowicie to zignorował, nawet 209 nadal kończy na tymczasowej pętli z przystankiem oznaczonym numerkiem 53 (albo nie zaktualizowali rozkładów na stronie ), nie mówiąc już o jakichkolwiek zmianach tras czy choćby rozkładów (mowa była o podniesieniu częstotliwości linii 737, kursującej ul. Baletową).
Wiadukt to już miesiąc temu był otwarty, a i pewnie wcześniej. Autobusy za nim dojadą na pętlę to będą miały jeszcze przystanki na wiadukcie.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Mamy ponad połowę stycznia a o zmianach na Baletowej i Karczunkowskiej cicho. Pętla na Baletowej zarasta a przy Jeziorach pusta.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Autokorekta i nie zauważyłem
195 wraca na tradycyjną trasę przez Sikorskiego:
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/01/3 ... linii-195/
Może to pierwszy etap głębszych zmian trasy tej linii-widmo?
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/01/3 ... linii-195/
Może to pierwszy etap głębszych zmian trasy tej linii-widmo?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Jej już nic nie pomoże. Jeszcze ktoś tym jeżdzi po Ursynowie.
Czyżby 166 w DS co pół godziny
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.