Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nierealnym jest skasowanie 522 przed budową tramwaju do Miasteczka Wilanów.
Wyszło mi, że zrobienie kursów skróconych 116 do UW (postój na Pl. Piłsudskiego) i powrót od Pl. Zamkowego dałby oszczędność tylko 1 brygady rano i po południu. Postoje na Pl. Piłsudskiego można odbywać na peronie 04 razem ze 128 (128 na jednym pasie, 116f na drugim. Mieszczą się wtedy po 2 autobusy każdej z linii. Próbowałem sprawdzić jak wyglądałoby skierowanie autobusu do Bielańskiej przez Pl. Bankowy, ale wydaje mi się, że gra jest niewarta świeczki. Po pierwsze należałoby wtedy zrobić oddzielny numerek, bo część trasy byłaby jednak inna, a po drugie korki przed Pl. Bankowym mogłyby spowodować opóźnienia i zmniejszyć zainteresowanie tą linią. Ci, którzy chcą dojechać do/z Pl. Bankowego mają jednoperonową przesiadkę przy UW w 111, które jeździ co 10 minut. Kierowanie kursów skróconych dalej (w grę wchodziłaby tylko Muranowska) oznaczałoby problemy z zawrotką (wówczas autobus musiałby albo jechać przez Konwiktorską albo zawracać na wysokości Zamenhoffa i pakować się w korki na Dzikiej. Co chyba byłoby nieopłacalne. Tym bardziej, że rezerwę miejsc oferuje 503 z Konwiktorskiej.
Jeśli postój nie byłby możliwy na pl. Piłsudskiego 04 to można zrobić kraniec na pl. Piłsudskiego 01 z rundką Focha - Moliera - Wierzbowa
Jeśli postój nie byłby możliwy na pl. Piłsudskiego 04 to można zrobić kraniec na pl. Piłsudskiego 01 z rundką Focha - Moliera - Wierzbowa
Ile razy jadę E-2 w szczycie porannym to na odcinku Trakt Królewski - Plac Bankowy wcale nie jest puste, choć najwięcej pasażerów traci przy Uniwersytecie. Tak więc wzmocnienie 116 kosztem likwidacji E-2 jest szkodliwe, bo zostaje utracone połączenie Trakt Królewski - plac Bankowy (św. Metro Ratusz).
Żeby E-2 na powrót uekspresowić, należałoby odjąć co najmniej przystanki Czarnomorska i Dolna. A jak nie, to niech to będzie 316 czy nawet 416, ale zakrańcowane w taki sposób, aby relację Trakt Królewski - Plac Bankowy zachować.
Na temat tego jak dalej się nie wypowiadam, bo do Płockiej czy dalej nigdy nie jeździłem.
A tak z innej beczki - skoro E-2 zostało skrócone to jakie linie zasiliły wozy zdjęte z tej linii?
Żeby E-2 na powrót uekspresowić, należałoby odjąć co najmniej przystanki Czarnomorska i Dolna. A jak nie, to niech to będzie 316 czy nawet 416, ale zakrańcowane w taki sposób, aby relację Trakt Królewski - Plac Bankowy zachować.
Na temat tego jak dalej się nie wypowiadam, bo do Płockiej czy dalej nigdy nie jeździłem.
A tak z innej beczki - skoro E-2 zostało skrócone to jakie linie zasiliły wozy zdjęte z tej linii?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Która część Traktu Królewskiego, twoim zdaniem, tak bardzo potrzebuje bezpośredniego połączenia akurat z tą konkretną stacją metra i tym konkretnym punktem w centrum?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Przystanek "Powsinek" to już na stałe ma być przy skrzyżowaniu z ekspresówką? Nie za bardzo został przesunięty? Przy dotychczasowej lokalizacji chyba jest jakaś szkoła, a także ulica Europejska w miarę zamieszkała, tymczasem węzeł z ekspresówką to tak jest pośrodku niczego, a na dodatek przystanek w stronę Powsina robi się dosyć blisko kolejnego, czyli Pałacowej.
A może przy ekspresówce docelowo powinien powstać jakiś nowy przystanek a Powsinek zostawić przy Europejskiej tak jak był? To i tak są NŻ-y więc jak nie ma potrzeby to autobus nie stanie.
A może przy ekspresówce docelowo powinien powstać jakiś nowy przystanek a Powsinek zostawić przy Europejskiej tak jak był? To i tak są NŻ-y więc jak nie ma potrzeby to autobus nie stanie.
111 przecież łączy część Trakt Królewskiego z placem Bankowym.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Fakt, tą najważniejszą część, czyli Uniwersytet i owszem, ale już np. Pl. 3 Krzyży już nie.
Poza tym, co chyba najistotniejsze w tym wątku, 111 nie zapewnia połączenia Sadyby i Wilanowa z rzeczonym placem.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Żadne, tylko takie, że teraz mają tam E-2. To tak, żeby można było płakać po bezpośrednim połączeniu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak powszechnie wiadomo, każde osiedle Warszawy powinno mieć połączenie z jakimś placem w centrum, aczkolwiek Wilanów i Sadyba ma już bardzo dobre z placem Konstytucji, to do bankowego już nie musi mieć
Ma nawet z Patelnią, więc chyba więcej do szczęścia nie potrzeba </ironia>
Patrzę na jakdojade i wg niego E-2 z Wilanowa do pl. Bankowego oferuje 0 do 2 wolniejsze połączenie od 139+M1, nie licząc korków w al. Wilanowskiej. Przydałby się tam buspas.
Patrzę na jakdojade i wg niego E-2 z Wilanowa do pl. Bankowego oferuje 0 do 2 wolniejsze połączenie od 139+M1, nie licząc korków w al. Wilanowskiej. Przydałby się tam buspas.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tutaj nie powinno być problemu bo dłuższe postoje można przenieść na Szczęśliwie, gdzie 128 ma cały peron dla siebie.
A licząc korek to jest od 20 do 40 minut na samym zjeździe od Dw. Południowego do Doliny Służewieckiej. Już kilka lat temu przestałem tamtedy jeździć.
Jak z Doliny Służewieckiej zniknie permakorek, to ja po E2 do pl. Bankowego płakał nie będę, bo rzeczywiście można się tam dostać 139/251/339 + Św. Metrem.
Tym bardziej jeśli z 339 zostanie w końcu zrobiona normalna miejska linia z normalną miejską częstotliwością, godną linii łączącej sąsiednie dzielnice.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Można też się dostać 519 + M1/tram, na Sobieskiego jest buspas, to jest tylko 5-6 min wolniej.
Poza tym patrzyłem w drugą stronę
Poza tym patrzyłem w drugą stronę
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!