Ciekawe jak to się ma do tych grafik o zmianach z okazji otwarcia zachodniego odcinka M2.Mamy katalog identyfikacji wizualnej
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
A komuś się podobają te psy jamniki?
Chyba tylko mnie.
Zawsze ich nazywałem przegubowce jak skręcały w biegu.
Chyba tylko mnie.
Zawsze ich nazywałem przegubowce jak skręcały w biegu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Nowy przetarg MZA na autobusy CNG i LNG.
Dostawa 2021.
Dostawa 2021.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Ano jest:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... 9-nt-ab-19
Na bogato:
40 solo CNG i 30 przegubów CNG w 2021 r. plus opcja na dalsze 30 przegubów CNG
90 przegubów LNG w 2022 r.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wydaje mi się że to (wraz z elektrycznymi) powinno dać nam poziom 100% autobusów z klimatyzacją, nie licząc linii typu "L", pojazdów zabytkowych i linii MPP. I to raczej już po pierwszym etapie.wincenty pisze: ↑13 sty 2020, 14:48Ano jest:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... 9-nt-ab-19
Na bogato:
40 solo CNG i 30 przegubów CNG w 2020 r.
90 przegubów LNG w 2021 r.
Żeby tylko wnętrze nie mało takiego samego układu jak w nowych solarisach arrivy, bo mi zupełnie nie pasuje.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Kto teraz w ogóle produkuje autobusy z napędem LNG? Solbus się już zwinął...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
-
- Posty: 1220
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Akurat przystosowanie autobusu do napędu LNG nie jest jakimś wielkim wyczynem biorąc pod uwagę fakt że na dostawę będzie prawie 2 lata. Zapewne będzie jak z Solbusem. Kupią gotowe instalacje i nieco zmodyfikują pojazdy w celu jej montażu.Daniel_FCB pisze: ↑13 sty 2020, 23:14Kto teraz w ogóle produkuje autobusy z napędem LNG? Solbus się już zwinął...
Aby tylko Scania nie wygrała - widząc jak głośne są gazowce Michalczewskiego i te nowe śmieciarki, można stwierdzić że Scania jest dekadę do tyłu w porównaniu do innych producentów.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Chciałbym, żeby inni producenci osiągneli poziom bezawaryjności Scanii Michalczewskiego. Może i głośne, ale jeździ i nie klęka. Początkowe problemy wynikały z jakości montażu, nagminnie sypały się czujniki np. otwartej klapy z tyłu, co oznaczało, że część drzwi nie działala i wozu nie dawało się odpalić. Niestety, składane były w Polsce, szwedzka jakość została za morzem. Gdy poprawiono niedoróbki, to poważniejsze, unieruchamiające pojazd problemy zniknęły. A i tych niepoważnych nie jest dużo. Niestety, Solaris jest w tej kwestii daleko z tyłu. A mam wrażenie, że hałas jest mało istotny w porównaniu z zawodnością sprzętu.
Ikarusy z serii 52/53 jeździły, a Ty o hałasie. Fakt, że to już kilka lat temu, ale...
ŁK
Zależy z jakiej perspektywy patrzysz, z perspektywy pasażera, jeżeli te awarie nie są zbyt częste (na przykład jedna awaria na 1 000 lub na 5 000 przejazdów), to moim zdaniem ważniejszy jest poziom głośności bo jest w każdym przejeździe.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑14 sty 2020, 9:18Chciałbym, żeby inni producenci osiągneli poziom bezawaryjności Scanii Michalczewskiego. Może i głośne, ale jeździ i nie klęka. Początkowe problemy wynikały z jakości montażu, nagminnie sypały się czujniki np. otwartej klapy z tyłu, co oznaczało, że część drzwi nie działala i wozu nie dawało się odpalić. Niestety, składane były w Polsce, szwedzka jakość została za morzem. Gdy poprawiono niedoróbki, to poważniejsze, unieruchamiające pojazd problemy zniknęły. A i tych niepoważnych nie jest dużo. Niestety, Solaris jest w tej kwestii daleko z tyłu. A mam wrażenie, że hałas jest mało istotny w porównaniu z zawodnością sprzętu.
Chociaż mnie strasznie irytuje taki świst w gazowcach Solarisa po puszczeniu gazu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Tyle, że poziom hałasu w Scanii jest nieporównywalny z Ikarusem. Jest głośniej niż w np. Solarisie czy MANie, ale dalej nie uważam, żeby było nieprzyzwoicie głośno. Natomiast bardzo niska awaryjność i dopracowanie instalacji gazowej, z czym Solaris ma problem, moim zdaniem niwelują niedogodności związane z hałasem.
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Ktoś wie dlaczego zamawia się i CNG, i LNG?
Ilu jest producentów pojazdów z/na LNG?
Ilu jest producentów pojazdów z/na LNG?