A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
A czy "spadkiem po 170" nie jest aby na tym odcinku 180?
170 w dni świąteczne pełniło funkcje cmentarne (dojeżdżało na Cm.Północny), więc 409 siłą rzeczy musiało je przejąć.
180 faktycznie jeszcze tu nie było jak jeździło 170.
Ale 409 to pewnie za chwilę dostanie jeszcze Duchnicką czyli PKP Powązki skoro żadne przystanki przy stacjach kolejowych już teraz chyba nie są nigdzie pomijane. Chyba faktycznie nie ma co się oszukiwać, że ta linia ciągle jest przyspieszona i po prostu ją zmienić w 309, tym bardziej że skoro kursuje w weekendy i obsługuje cmentarze, to ma pasażerów, którym zanadto się nie spieszy.
Ale 409 to pewnie za chwilę dostanie jeszcze Duchnicką czyli PKP Powązki skoro żadne przystanki przy stacjach kolejowych już teraz chyba nie są nigdzie pomijane. Chyba faktycznie nie ma co się oszukiwać, że ta linia ciągle jest przyspieszona i po prostu ją zmienić w 309, tym bardziej że skoro kursuje w weekendy i obsługuje cmentarze, to ma pasażerów, którym zanadto się nie spieszy.
Rozumiem, że 500 chcesz też zamienić na linię zwykłą?
No dobra, porównując z innymi liniami przyspieszonymi to 409 faktycznie nie jest jeszcze aż tak złe, a na odcinku wspólnym z 500 pomija to samo co 500.
Generalnie już pisałem jakiś czas temu, że moim zdaniem obecne linie czerwone przydałoby się podzielić na 4 kategorie:
- do pozostawienia bez zmian (nieliczne, np. 511),
- do odprzystankowienia i przyspieszenia (np. 517, 523)
- do zamiany na zwykłe (np. 501, 516, 520)
- do likwidacji, skrócenia, komasacji z czymś innym itp. (np. 514, 521)
Chociażby na Trasie Ł można by zrobić porządek, np. że 520 staje się zwykłe, ale za to 523 czy 525 mają mniej przystanków.
Tak, wiem, że przystanki przy Torwarze. To dlaczego w takim razie:
1) Nie zrobić go NŻ dla wszystkich jak było wcześniej.
2) Po co 141 w stronę Okęcia go obsługuje, skoro i tak ma przystanek na dole.
3) Może któraś z obecnych linii zwykłych mogłaby jednak stać się przyspieszona, chociażby 143 (tak, pamiętam, że kiedyś to było 515 na zbliżonej trasie, ale może przeciętny pasażer już tego nie pamięta
Generalnie już pisałem jakiś czas temu, że moim zdaniem obecne linie czerwone przydałoby się podzielić na 4 kategorie:
- do pozostawienia bez zmian (nieliczne, np. 511),
- do odprzystankowienia i przyspieszenia (np. 517, 523)
- do zamiany na zwykłe (np. 501, 516, 520)
- do likwidacji, skrócenia, komasacji z czymś innym itp. (np. 514, 521)
Chociażby na Trasie Ł można by zrobić porządek, np. że 520 staje się zwykłe, ale za to 523 czy 525 mają mniej przystanków.
Tak, wiem, że przystanki przy Torwarze. To dlaczego w takim razie:
1) Nie zrobić go NŻ dla wszystkich jak było wcześniej.
2) Po co 141 w stronę Okęcia go obsługuje, skoro i tak ma przystanek na dole.
3) Może któraś z obecnych linii zwykłych mogłaby jednak stać się przyspieszona, chociażby 143 (tak, pamiętam, że kiedyś to było 515 na zbliżonej trasie, ale może przeciętny pasażer już tego nie pamięta
Torwar chyba nigdy nie był NŻ. Od dwudziestu kilku lat co najmniej nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
NŻ nie rozwiązuje żadnych problemów, bo najwiecej ludzi jest w szczycie, kiedy i tak jest zawalony autobusami. A poza szczytem wymiany są krótkie, a same połączenia potrzebne.
ŁK
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Ten moment gdy 412 i 512 pomijają Ząbkowską a 518 dostaje Park Kaskada 01 jako NŻ.
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu TapatalkaZTM pisze: W celu zapewnienia dogodnej przesiadki do autobusów kursujących ciągiem ulicy Słowackiego od dnia 11.01.2020 r. od początku kursowania linii dziennych na trasie linii 326, 518, 705 i 735 uruchamia się przystanek PARK KASKADA 01 obowiązujący jako warunkowy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Ale jest różnica między dogodną przesiadką z czegoś do czegoś na ślimakach a przystankiem obok niczego z przesiadką donikąd w tranzycie na wprost.
ŁK
Serio? Przeciez z 518 rownie dobrze mozna sie we wszystko przesiasc na Marymoncie.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
A, faktDantte pisze:Serio? Przeciez z 518 rownie dobrze mozna sie we wszystko przesiasc na Marymoncie.
ŁK
Akurat przy Ząbkowskiej jest całkiem dobra przesiadka między busem a tramem, no i do jasnej cholery, to jest środek miasta. Jeśli to nie jest punkt docelowy, to ja nie wiem co innego w okolicy tam może być. Wszyscy tymi autobsami na Targowej jeżdżą na IC na Wschodni?
Akurat przyspieszone nie muszą stawać przy każdym punkcie docelowym.Wiliam pisze:Akurat przy Ząbkowskiej jest całkiem dobra przesiadka między busem a tramem, no i do jasnej cholery, to jest środek miasta. Jeśli to nie jest punkt docelowy, to ja nie wiem co innego w okolicy tam może być. Wszyscy tymi autobsami na Targowej jeżdżą na IC na Wschodni?
A przesiadka - tak, jest. Do niektórych tramwajów, bo reszta dojeżdża i przy Wileńskim jest ich więcej. A w drugą stronę wystarczy zejść pod ziemię i jak nie lubię przejść podziemnych, to przesiadka spod Poczty do tramwajów jest naprawdę niezła.
A odległość od Dw.Wileńskiego nie jest też jakaś ogromna, zwłaszcza w kierunku Wschodniego.
ŁK
Tylko przystanek tramwajowy przy Wileńskim w stronę Grochowa jest dostępny tylko po schodach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem