Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4462
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: Wiliam » 02 lut 2020, 13:56

Nie zgodzę się że dla pasażera numer nie ma znaczenia. Przy zgłaszaniu jakiejś szkody czy w awaryjnej sytuacji dobrze by było żeby numer był możliwie jak najkrótszy. Pomysł na pięciocyfrowe numery uważam za chybiony, a w tramwajach to pewnie i trzycyfrowy zakres by dał radę.
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17284
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 lut 2020, 14:57

MJ pisze:
31 sty 2020, 19:53
Pięciocyfrowy numer utrudniłby pracę wszystkim po kolei, począwszy od prowadzących, dyspozytorów, zaplecza, Nadzoru Ruchu i skończywszy na pasażerach.
No to ciekawe, bo już numery pięciocyfrowe istnieją. Na autobusach kursujących na liniach Lxx.

alojz
Posty: 2253
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 lut 2020, 15:50

Wiliam pisze:
02 lut 2020, 13:56
Nie zgodzę się że dla pasażera numer nie ma znaczenia. Przy zgłaszaniu jakiejś szkody czy w awaryjnej sytuacji dobrze by było żeby numer był możliwie jak najkrótszy.
Ale nie ma dla niego znaczenia czy jest to 8577 czy 8777 czy 2777 czy 2577.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9661
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lut 2020, 16:53

Zaś różnica między 2577 a 52577 jest marginalna - jedna cyfra więcej do zapisania w zgłoszeniu.
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 393
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: WARSZAWA SM 18 LNG MZA

Post autor: Solaris » 02 lut 2020, 18:12

Tak czytam te uwagi o numerach taborowych i widzę, że staje się to problemem o znaczeniu prawie egzystencjonalnym.
To ja mam dużo prostszą propozycję. Wrócić do systemu taborowego z czasów MZK. Każda zajezdnia (autobusowa, czy tramwajowa) miała swój przedział numerów taborowych. R-10 miało jeśli mnie pamięć nie myli:
solówki 1200 do 1349
przeguby 2500 do 2649
To załatwiło by cały problem. Nie ważne czy jest to wóz zasilany ON, LNG, CNG, Hybryda, Electric.
Jak by nie patrzeć, jedyną stałą i niezmienną identyfikacją autobusu w firmie jest tablica rejestracyjna. Zakładamy teczkę o takim numerze i już mamy wszystko przypisane do niego. A numerów taborowych może mieć i sto.

Autobus Czerwon
Posty: 2524
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 lut 2020, 18:28

Istniałaby konieczność zmiany numerów taborowych przy zmianie zajezdni.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2655
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 lut 2020, 20:14

A nie lepiej zrobić tak, że jak przychodzi kolejna partia autobusów, to dawać kolejny zakres rozpoczynający się od kolejnej setki.
57xx
58xx
59xx
No chyba, że by partia autobusów miałaby ponad sto autobusów, to zamiast 58xx uruchamiamy 59xx.
Przecież to i tak bez znaczenia jakie numery mają autobusy na CNG czy LNG. To jest tylko dal celów identyfikacyjnych pojazdu.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

wincenty
Posty: 814
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 02 lut 2020, 21:32

W miarę czytelny sytem był do roku 2009, kiedy druga cyfra (choć wozy z opcji też miały 8) oznaczała rok. Potem wszytsko się rypnęło, a nowa dekada i nowe malowanie stanowiło doskonałą okazję do wprowadzenia nowego, prostego systemu, na który składałby się tylko typ wozu. I wyglądłoby by to tak:
10xx Solaris U10
12xx Solaris U12
19xx Solaris U12E
20-23xx Solaris U18
25-26xx Solaris U18E
2900-03 Solaris U18H
30xx MAN LC G
37xx MAN LC G CNG
40xx Solbus SM10
42xx Solbus SM12
4990-99 Ursus CS12LFE
50xx Solbus SM18
59xx Solbus SM18 LNG
62xx MB Conecto
67xx MAN LC CNG
70-71xx MB Conecto G
Czyli w przypadku solówek druga cyfra: 0-10 m, 2-12m.
9 to alternatywne napędy, które zaczynają robić się standardem, zatem schodzą nizej do 7 dla gazowców i 5 dla elektryków.
Nie ma rozróżnienia dla rocznika i zajezdni i wszystko jest pięknie poukładane :-D

Łukasz
Posty: 7922
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lut 2020, 21:49

Kompletnie nieczytelne, niemalże losowe.
ŁK

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3354
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 03 lut 2020, 10:56

koniec dyskusji :)
chönsch verstaa, chömm mer rede. chönsch nöd, hasch besser ufzhöre
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1554
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 lut 2020, 19:05

130 SUIV18E + 10 Man Lion`s City CNG zlikwidują 60 Man NG313 i 80 wozów serii 82xx, 84xx. Z tym się zgadzam.
Jednak kolejne w kolejce są 100 SU18 v. 2007, a także później 100 SU18 v. 2008/9.
Pytanie, co zastąpi pakiet wozów CNG+LNG (prawdopodobnie 90 LNG MEGA + 40 CNG MAXI na R3, 30 CNG MEGA (+30 z opcji) na R2)? Na pewno wozy bez klimy, ale także część 88xx i zapewne SU12 z 2007 r. Tyle tylko, że wozów MAXI jest 40, a nie 50. Czy to oznacza się będzie więcej (10) brygad MEGA kosztem MAXI?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 1631
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2020, 19:35

zxcvbnm pisze:
10 lut 2020, 19:05
130 SUIV18E + 10 Man Lion`s City CNG zlikwidują 60 Man NG313 i 80 wozów serii 82xx, 84xx. Z tym się zgadzam.
Jednak kolejne w kolejce są 100 SU18 v. 2007, a także później 100 SU18 v. 2008/9.
Pytanie, co zastąpi pakiet wozów CNG+LNG (prawdopodobnie 90 LNG MEGA + 40 CNG MAXI na R3, 30 CNG MEGA (+30 z opcji) na R2)? Na pewno wozy bez klimy, ale także część 88xx i zapewne SU12 z 2007 r. Tyle tylko, że wozów MAXI jest 40, a nie 50. Czy to oznacza się będzie więcej (10) brygad MEGA kosztem MAXI?
W takiej sytuacji najlepiej byłoby zostawić 10 szarpaków w możliwie najlepszym stanie technicznym.

michael112
Posty: 1631
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2020, 20:32

Przepraszam, że post pod postem, ale poruszam zgoła inną kwestię niż w poprzednim poście i warto by to wyodrębnić.

Pozwolę sobie zrobić podsumowanie, ile autobusów zostało nam jeszcze bez klimatyzacji, a ile bez elektronicznego SIP (tablice boczne).
Póki co, w spisie uwzględniam tylko tabor MZA. Z oczywistych względów pomijam tabor historyczny, a także ten przeznaczony do obsługi linii MPP.
Opieram się głównie na spisie ze strony Omni-Busa. Jeśli pojawią się błędy, z góry przepraszam i dziękuję za poprawienie.

A zatem:

Bez klimy:

Autobusy 10m i 12m - wszystkie mają klimatyzację.
Autobusy 18m:
MAN NG 313 (seria 33xx i 39xx) - według spisu Omni-Busa 62 szt., wg postu wyżej - 60 szt. (dane nieścisłe) - wycofanie prawdopodobnie w tym roku, za SU18E
Solaris U18 (seria 81xx) 99 szt - wycofanie prawdopodobnie po dostawie przegubowców CNG i LNG, w 2021-22 r.
Razem: 161 szt. (lub 159).

Bez elektronicznych tablic bocznych:

Autobusy 18m:
MAN NG 313 (seria 33xx i 39xx) 60/62 szt. - jak wyżej
Solaris U18 (seria 81xx) 99 szt - jak wyżej
Solaris U18 (seria 82xx) 40 szt. - wycofanie w tym roku, za SU18E
Solaris U18 (8401-8440) 40 szt. - wycofanie w tym roku, za SU18E
Solaris U18 (8300-8341) 42 szt.
Solaris U18 (seria 88xx) 99 szt. (bo 8880 dostał elektroniczny SIP! - patrz zdjęcie na WGKM)
MAN NG 313 (3382, 3383, 3384) 3 szt. - tzw. "gdańszczaki"

Autobusy 12m:
Solaris U12 (1100-1119; 1400-1409; 1500-1519) 50 szt. - tzw. "szarpaki"
Solaris U12 (1800-1869) 70 szt.

Autobusy 10m - wszystkie mają elektroniczne tablice boczne.

Razem: 385 (383) szt. 18metrowców i 120 szt. 12metrowców.

Uwzględniając planowane na lata 2020-22 dostawy, tzn. 10 brakujących MANów 18m na LNG, 130 SU18 elektrycznych i 90 18metrowców LNG, 60 18metrowców CNG (wariant optymistyczny, tzn. opcja), jak również 40 12metrowców CNG (zakładam wymianę taboru w stosunku 1:1), pozostanie nam jeszcze 95 (lub 93) 18-metrowców i 80 12metrowców bez tablic elektronicznych.

To naprawdę niewiele! =D> Spokojnie wystarczy nam jeszcze jeden duży przetarg na nowe autobusy, albo po prostu montaż SIP-u w tych autobusach, które zostaną (na co może wskazywać zamontowanie tablic w #8880), a wszystkie autobusy będą miały elektroniczny SIP. Wydaje się to być spokojnie do osiągnięcia w jakieś 4-5 lat.
Oczywiście inną kwestią jest działanie SIP-u tam, gdzie już jest (zwłaszcza w krótkich Solbusach), nad czym zdecydowanie należy popracować.

fluger
Posty: 474
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lut 2020, 21:18

Te SU18 bez klimy z 2007r. to bardzo dobre i solidne autobusy. Bardzo szkoda by było je kasować. Mam nadzieje ze ktoś je kupi i będzie się nimi cieszył.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17284
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 lut 2020, 21:51

michael112 pisze:
10 lut 2020, 20:32

Solaris U18 (seria 81xx) 100 szt - jak wyżej
99. 8106 od ładnych paru lat nie ma.

ODPOWIEDZ