Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 16 lip 2020, 11:03

Te 6m to chyba w teorii, przecież jest pełno miejsc gdzie jest (przynajmniej miejscowo) 6m i normalny ruch autobusów w obie strony, np. Wólczyńska, Madalińskiego, Obrońców Tobruku, pełno takich przypadków by się znalazło, przynajmniej tam gdzie jest wysepka na przejściu dla pieszych to bardzo często jest zwężenie do 3m w każdą stronę. Oczywiście najważniejsze żeby na skrętach było wystarczająco szeroko.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 lip 2020, 11:24

Mnie martwią zatoczki. Gdyby ich nie było, samochody by posłusznie stały za autobusem, gdyby zrobiono je z prawdziwego zdarzenia, przejechałyby spokojnie obok autobusu. Tymczasem robione są pół-zatoczki, czyli autobus się tylko trochę "schowa", a kierowcy osobówek będą tym samym zachęcani do wyprzedzenia autobusu. Na takim przystanku Przy Parku w kierunku Alej będzie to szczególnie niebezpieczne, bo zaraz za wyprzedzanym autobusem jest skrzyżowanie z ulicą Przy Parku i przejście dla pieszych, przez które przechodzi dużo ludzi, także dzieci. Nie wróżę niczego dobrego.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 lip 2020, 12:00

Edit: Dowiedziałem się od stowarzyszenia Ochocianie Sąsiedzi, że tam będzie bariera oddzielająca ruch. Jak w załączniku. Nieźle!
Załączniki
109474239_842513952944310_1916900495347209033_n.png

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2020, 12:29

Mnie trochę martwi, czy uda się utrzymać obecne częstotliwości kursowania przy dwukierunkowym kursowaniu... bo się okaże, że mam na Zachodni 172 z jednego przystanku co 30/20, 154 z innego co 30/20 i 208 z jeszcze innego, co 30/20 takoż.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 16 lip 2020, 19:09

A to 208 będzie skrócone do...?

Od strony Alei mogłoby być to CH Reduta, ale problemem jest brak jednoperonowej przesiadki z/do czegokolwiek. To wymusza obsługę ZP Berestecka. A wtedy to już lepiej wyciągnąć 208 na Dw. Zachodni.

Od strony Grójeckiej też nie widać dobrego rozwiązania. Nie uważam za niezbędne rozpoczynanie od BW1920, a obsługa Korotyńskiego 02 w kierunku Włodarzewskiej de facto kończyłaby się rozpoczynaniem tam. Bliżej byłoby na PKP Rakowiec (Włodarzewska->Grójecka->PKP Rakowiec 01 (lub w miejscu obecnego 52)->Grójecka->Harfowa), ale tam znów chyba brakuje oficjalnie i legalnie zawrotki.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 lip 2020, 21:29

Mi się marzy PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI.

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 lip 2020, 21:35

Gdynianin pisze:
16 lip 2020, 19:09
A to 208 będzie skrócone do...?

Od strony Alei mogłoby być to CH Reduta, ale problemem jest brak jednoperonowej przesiadki z/do czegokolwiek. To wymusza obsługę ZP Berestecka. A wtedy to już lepiej wyciągnąć 208 na Dw. Zachodni.

Od strony Grójeckiej też nie widać dobrego rozwiązania. Nie uważam za niezbędne rozpoczynanie od BW1920, a obsługa Korotyńskiego 02 w kierunku Włodarzewskiej de facto kończyłaby się rozpoczynaniem tam. Bliżej byłoby na PKP Rakowiec (Włodarzewska->Grójecka->PKP Rakowiec 01 (lub w miejscu obecnego 52)->Grójecka->Harfowa), ale tam znów chyba brakuje oficjalnie i legalnie zawrotki.
Harfowa będzie jednokierunkowa nie w tę stronę, więc w takiej formie to by było trudno. Na skrzyżowaniu Grójecka/Bitwy trudno by było zawrócić autobusowi, natomiast ja kiedyś proponowałem, by przystanek Banacha dla 136 wykorzystać jako pętlę i zawracać przez wyjazd z parkingu na ulicę, ktoś jednak słusznie zauważył, że trzeba by było zmienić pas na bardzo krótkim dystansie. Bardziej mnie zastanawia teraz ewentualna możliwość kryterium Grójecka - Winnicka - Pasteura - Banacha - Grójecka, nie wiem natomiast, czy Winnicka nie byłaby za wąska, by ZTM pozwolił na puszczenie tam choćby jednokierunkowo mikrobusu, no i skrzyżowanie z Pasteura też ciasne. Ewentualnie jest właśnie opcja placu Narutowicza.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lip 2020, 21:43

reserved pisze:Mi się marzy PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI.
Za długo wzdłuż tramwaju. Jak już zrobią ten wylot z Włodarzewskiej, to bardziej bym się spodziewał przecięcia Grójeckiej i tego dziwnego kawałka Racławickiej - może nawet obrzeżami Mordoru.
ŁK

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 lip 2020, 21:59

A jakby tak

BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - zawrotka na RZS - pętla uliczna na przystanku RONDO ZESŁAŃCÓW SYBERYJSKICH (jest tam długa ta zatoczka)
Powrót:
RONDO ZESŁAŃCÓW SYBERYJSKICH - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - BITWY WARSZAWSKIEJ 1920?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lip 2020, 22:08

Wtedy jadąc z Zachodniego, byś musiał odbyć obowiązkowy postój na pętli. Już chyba lepiej do Szczęśliwickiej, tak jak zetki za KM.
ŁK

kajo
Posty: 2831
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 lip 2020, 22:16

A może oberek korotyńskiego - mołdawska - pruszkowska? A z drugiej do zachodniego?
Albo do grójecka banacha pawińskiego korotyńskiego/dickensa? Tak by Banacha zaliczyć?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2020, 4:25

Łukasz pisze:
16 lip 2020, 22:08
Wtedy jadąc z Zachodniego, byś musiał odbyć obowiązkowy postój na pętli. Już chyba lepiej do Szczęśliwickiej, tak jak zetki za KM.
Na jakiej pętli? Jak do Szczęśliwickiej? Jakie zetki za KM? Nic nie rozumiem. :shock:

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2020, 5:00

reserved pisze:
Łukasz pisze:
16 lip 2020, 22:08
Wtedy jadąc z Zachodniego, byś musiał odbyć obowiązkowy postój na pętli. Już chyba lepiej do Szczęśliwickiej, tak jak zetki za KM.
Na jakiej pętli? Jak do Szczęśliwickiej? Jakie zetki za KM? Nic nie rozumiem. :shock:
Na pętli ulicznej. Zetki za linię pruszkowską kolei mazowieckich jeździły do przystanku Grzymały Sokołowskiego, potem robiły oberek przez Szczęśliwcką.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2020, 6:53

208 ma jeździć wg mojej wiedzy na trasie DWZ - Aleje - Włodarzewska - Grójecka - Bitwy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2020, 14:07

Zaraz się okaże, że obecna trasa jest bardzo dobra :P
Lepiej mieć 2x częściej autobus niż w obie strony. Chyba że korki na Jerozolimskich są wredne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ