Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 17 sie 2020, 7:11
mb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30
A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku) ale teraz to chyba większość taboru ma kamerę z widokiem do tyłu więc to chyba nie aż taki problem ?
Ta konkretna lokalizacja ładowarki i pętli w ogóle jest faktycznie bez sensu, ale np. na Forcie Wawrzyszew albo Konstancinie - Pańska też chyba w ogóle się nie da zawrócić bez cofania ?
No ja pamiętam, że raz po prostu był koniec podróży (chyba w przegubowym Jelczu ale głowy nie dal) jak 523 stanęło przy Centralnym za jakimś podmiejskim szrotem, który wziął i zdechł, nie ruszyl dalej. No i 523 też nie ruszyło.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Walas
- Posty: 17107
- Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: Walas » 17 sie 2020, 7:33
SławekM pisze: ↑16 sie 2020, 23:41
mb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30
A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku) ale teraz to chyba większość taboru ma kamerę z widokiem do tyłu więc to chyba nie aż taki problem ?
Ta konkretna lokalizacja ładowarki i pętli w ogóle jest faktycznie bez sensu, ale np. na Forcie Wawrzyszew albo Konstancinie - Pańska też chyba w ogóle się nie da zawrócić bez cofania ?
Jak się uprzesz to na Wawrzyszewie na raz. Soliny dawały radę. Z Konstancinem nie wiem, ale na oko tam inaczej niż na wstecznym, wozem 10m nie da rady. Ale przecież zeszłego lata jeździł na 200 nawet przegub i nie sadzę by zawracał na Pańskiej z asystą...
Tak. Na Pańskiej bez cofania nie da rady.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
-
fraktal
- Posty: 5491
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 17 sie 2020, 9:24
Autobus Czerwon pisze: ↑16 sie 2020, 21:01
mb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30
A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku)
W niektórych miastach, liniowe autobusy nawet trójkątują bez asysty i to jeszcze z pasażerami na pokładzie xd
Wystarczy pojechać na wiele dworców PKS (np. w Słupsku), żeby zobaczyć jak autobusy podjeżdżają przodem na stanowisko, a następnie z pasażerami cofają i odjeżdżają. Nie jest to nic szczególnego na przestrzeni kraju.
-
kajo
- Posty: 2795
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 17 sie 2020, 11:19
fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 9:24
Autobus Czerwon pisze: ↑16 sie 2020, 21:01
W niektórych miastach, liniowe autobusy nawet trójkątują bez asysty i to jeszcze z pasażerami na pokładzie xd
Wystarczy pojechać na wiele dworców PKS (np. w Słupsku), żeby zobaczyć jak autobusy podjeżdżają przodem na stanowisko, a następnie z pasażerami cofają i odjeżdżają. Nie jest to nic szczególnego na przestrzeni kraju.
Krakowski dworzec jest też dobrym przykładem.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 17 sie 2020, 11:55
No dobrze, ale nie robią tego przegubami.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
michael112
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 17 sie 2020, 12:37
alojz pisze: ↑07 sie 2020, 15:53
Na razie to poczekajmy do przyszłego piątku, czy Solaris się nie odwoła.
I co? Odwołali się?
-
Snake.Griffin
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Post
autor: Snake.Griffin » 17 sie 2020, 14:20
kajo pisze: ↑17 sie 2020, 11:19
fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 9:24
Wystarczy pojechać na wiele dworców PKS (np. w Słupsku), żeby zobaczyć jak autobusy podjeżdżają przodem na stanowisko, a następnie z pasażerami cofają i odjeżdżają. Nie jest to nic szczególnego na przestrzeni kraju.
Krakowski dworzec jest też dobrym przykładem.
Nie wiem czy takim dobrym bo w grudniu 2018 pod cofającym autobusem zginęła osoba.
-
fraktal
- Posty: 5491
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 17 sie 2020, 20:36
Glonojad pisze: ↑17 sie 2020, 11:55
No dobrze, ale nie robią tego przegubami.
Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
-
px33
- Posty: 1592
- Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43
Post
autor: px33 » 18 sie 2020, 0:34
fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36
Glonojad pisze: ↑17 sie 2020, 11:55
No dobrze, ale nie robią tego przegubami.
Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istnieje
-
reserved
- Posty: 14638
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sie 2020, 6:30
px33 pisze: ↑18 sie 2020, 0:34
fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36
Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istnieje
To że istnieje, to wcale nie znaczy że działa. Nieraz musiałem wyjeżdżać z miejsca postojowego w zajezdni tyłem mając na ekranie wielką czarną planszę.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 18 sie 2020, 9:31
No ale można chyba założyć, że na 251 wychodziłyby tylko wozy ze sprawnymi kamerami cofania?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
JacekM
- Śnieżynka
- Posty: 10151
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
- Lokalizacja: OX11
Post
autor: JacekM » 18 sie 2020, 10:48
Glonojad pisze: ↑17 sie 2020, 11:55
No dobrze, ale nie robią tego przegubami.
Na placu przed lotniskiem Luton przeguby cofają. Inna sprawa, że na dworcach autobusowych raczej nie ma innych uczestników ruchu, więc cofanie bez asysty jest dużo prostsze.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
-
fraktal
- Posty: 5491
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 18 sie 2020, 14:42
px33 pisze: ↑18 sie 2020, 0:34
fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36
Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istnieje
W Solbusach gazowych za czasów Novamedii nic takiego chyba nie było. Gdy wymienili SIP kamera miała działać, ale nie we wszystkich wozach zadziałała.
-
927
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
- Lokalizacja: Warszawa Mokotów
Post
autor: 927 » 18 sie 2020, 15:56
fraktal pisze: ↑18 sie 2020, 14:42
px33 pisze: ↑18 sie 2020, 0:34
A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istnieje
W Solbusach gazowych za czasów Novamedii nic takiego chyba nie było. Gdy wymienili SIP kamera miała działać, ale nie we wszystkich wozach zadziałała.
Gadu gadu a żaden elektryk nie jest Solbusem.
Z tego co kojarze Solarisy IV generacji 12 metrowe i Ursusy mają kamery cofania i one działają.