Układ torowy nie został okrojony (za to nie został rozbudowany o planowane pierwotnie przejście rozjazdowe umożliwiające wjazd od Czeremchy na oba tory po zachodniej stronie dworca), ale układ krawędzi peronowych projektował jakiś szaleniec. Zamiast dwóch krawędzi peronowych przy dwóch torach po zachodniej stronie wybudowano jeden peron w kształcie litery V (zdecydowanie bardziej na południe od dotychczasowych) mający dwie krawędzie peronowe - jedną przy torze łączącym grupę wschodnią i zachodnią (czyli umożliwiającym przejazd z Czeremchy na zachodnią stronę dworca) i drugą krawędź przy bardziej wschodnim z dwóch torów po zachodniej stronie dworca - wymalowałem je schematycznie na czerwono na podkładzie z gugla (oznaczyłem też elementy planowane pierwotnie - na niebiesko dodatkowe przejście rozjazdowe, a na zielono krawędzie peronowe):
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27656
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
"To gorzej niż zbrodnia – to błąd".
Aż boję się zapytać, ale... którędy jest poprowadzone dojście piesze do tego nowego peronu?
Aż boję się zapytać, ale... którędy jest poprowadzone dojście piesze do tego nowego peronu?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Po co ktoś stworzył taki peron? Co w starym było nie tak?
Dekady
Naprawdę niedało się zmienić układu torowego żeby sensownie połączyć te linie?
Naprawdę niedało się zmienić układu torowego żeby sensownie połączyć te linie?
Trudno powiedzieć, czy dało się, czy nie. Generalnie PLK w przetargu "projektuj i buduj" zakładała powstanie "trochę" czego innego, niż ostatecznie dostała, więc jest to efekt jakichś uzgodnień w trakcie realizacji, ale jakich to wiedzą zapewne tylko trzy strony w nie zaangażowane.
Nie no, to jest jakiś absurd. Znowu kupa kasy została zmarnowana w bezsensowny pomysł. Co ważnego znajduje się na terenie za stacją, że go nie wykupiono by wyrównać co nie co?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Patrząc po zdjęciach to dałoby się zrobić to lepiej bez poświęcania dodatkowych gruntów. Ale cóż. To tylko PKP.
Na liście programu kolej+ czy jak to się tam zowie, wśród 96 zgłoszonych "projektów" jest taki o nazwie "Koleją do Grójca". Ktoś wie na czym by to miało polegać?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27656
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To inwestycja wyjęta z Master Planu PLK dla WWK, wincyj widać na tysiącsłowiu poniżej. Jako, że wymaga budowy tunelu pod lotniskiem, należy ją traktować w kategorii "mrzonki", a w tym programie w kategorii "(mrzonki)ᵐʳᶻᵒⁿᵏⁱ".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Zamiast snuć marzenia o nierealnych liniach, PLK mogłoby przeprowadzić budowę południowej linii obwodowej maksymalnie blisko średnicy (może pod Łazienkowskim) tak, by zwiększyć maksymalną przepustowość dwukrotnie, a dopiero potem budować te linie, jak już nauczą się przeprowadzać modernizacje tych istniejących.
Szczególnie mnie zastanawia Konstancin-Karczew-Otwock z tego masterplanu. Jak mieliby się przebić przez zabudowania, czy rozumiem, w tunelu? I jakie byłoby tego wykorzystanie? Raczej nie sądzę, że ktoś z Konstancina bœdzie jechał przez linię Otwocką, a ktoś Otwocka przez Piaseczyńską. Zresztą z Konstancina taka trasa jest mało zachęcająca. Zamiast na N, to prowadzi "na około". Lepsze chyba by było wydłużenie M1 do Konstancina, serio.
Szczególnie mnie zastanawia Konstancin-Karczew-Otwock z tego masterplanu. Jak mieliby się przebić przez zabudowania, czy rozumiem, w tunelu? I jakie byłoby tego wykorzystanie? Raczej nie sądzę, że ktoś z Konstancina bœdzie jechał przez linię Otwocką, a ktoś Otwocka przez Piaseczyńską. Zresztą z Konstancina taka trasa jest mało zachęcająca. Zamiast na N, to prowadzi "na około". Lepsze chyba by było wydłużenie M1 do Konstancina, serio.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2