Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1438
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Re: Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Post autor: kveld » 01 wrz 2020, 13:43

fik pisze:
01 wrz 2020, 11:26
Znaczy układ torowy po zachodniej stronie dworca został jeszcze bardziej okrojony? PKP PLK, impossible is nothing.
Układ torowy nie został okrojony (za to nie został rozbudowany o planowane pierwotnie przejście rozjazdowe umożliwiające wjazd od Czeremchy na oba tory po zachodniej stronie dworca), ale układ krawędzi peronowych projektował jakiś szaleniec. Zamiast dwóch krawędzi peronowych przy dwóch torach po zachodniej stronie wybudowano jeden peron w kształcie litery V (zdecydowanie bardziej na południe od dotychczasowych) mający dwie krawędzie peronowe - jedną przy torze łączącym grupę wschodnią i zachodnią (czyli umożliwiającym przejazd z Czeremchy na zachodnią stronę dworca) i drugą krawędź przy bardziej wschodnim z dwóch torów po zachodniej stronie dworca - wymalowałem je schematycznie na czerwono na podkładzie z gugla (oznaczyłem też elementy planowane pierwotnie - na niebiesko dodatkowe przejście rozjazdowe, a na zielono krawędzie peronowe):
2.jpg

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25436
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 01 wrz 2020, 14:45

"To gorzej niż zbrodnia – to błąd".


Aż boję się zapytać, ale... którędy jest poprowadzone dojście piesze do tego nowego peronu?
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6638
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 01 wrz 2020, 15:34

Po co ktoś stworzył taki peron? Co w starym było nie tak?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1438
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 wrz 2020, 15:38

fik pisze:
01 wrz 2020, 14:45
Aż boję się zapytać, ale... którędy jest poprowadzone dojście piesze do tego nowego peronu?
Tego nie wiem, z tego zdjęcia też można wyciągnąc tylko częściową informację:
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6002
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 wrz 2020, 15:54

O cholera. Kolejowy absurd roku?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 6927
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 wrz 2020, 8:31

Dekady :term:
Naprawdę niedało się zmienić układu torowego żeby sensownie połączyć te linie?
Zakład Eksperymentów Autobusowych R-11 "KLESZCZOWA" :term:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1438
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 wrz 2020, 10:43

Trudno powiedzieć, czy dało się, czy nie. Generalnie PLK w przetargu "projektuj i buduj" zakładała powstanie "trochę" czego innego, niż ostatecznie dostała, więc jest to efekt jakichś uzgodnień w trakcie realizacji, ale jakich to wiedzą zapewne tylko trzy strony w nie zaangażowane.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1600
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 wrz 2020, 21:57

Nie no, to jest jakiś absurd. Znowu kupa kasy została zmarnowana w bezsensowny pomysł. Co ważnego znajduje się na terenie za stacją, że go nie wykupiono by wyrównać co nie co?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Sebastian
Posty: 822
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 03 wrz 2020, 3:29

Patrząc po zdjęciach to dałoby się zrobić to lepiej bez poświęcania dodatkowych gruntów. Ale cóż. To tylko PKP.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4481
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 wrz 2020, 11:26

Na liście programu kolej+ czy jak to się tam zowie, wśród 96 zgłoszonych "projektów" jest taki o nazwie "Koleją do Grójca". Ktoś wie na czym by to miało polegać?
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25436
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2020, 11:32

To inwestycja wyjęta z Master Planu PLK dla WWK, wincyj widać na tysiącsłowiu poniżej. Jako, że wymaga budowy tunelu pod lotniskiem, należy ją traktować w kategorii "mrzonki", a w tym programie w kategorii "(mrzonki)ᵐʳᶻᵒⁿᵏⁱ".


Obrazek
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1600
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 wrz 2020, 19:04

Zamiast snuć marzenia o nierealnych liniach, PLK mogłoby przeprowadzić budowę południowej linii obwodowej maksymalnie blisko średnicy (może pod Łazienkowskim) tak, by zwiększyć maksymalną przepustowość dwukrotnie, a dopiero potem budować te linie, jak już nauczą się przeprowadzać modernizacje tych istniejących.
Szczególnie mnie zastanawia Konstancin-Karczew-Otwock z tego masterplanu. Jak mieliby się przebić przez zabudowania, czy rozumiem, w tunelu? I jakie byłoby tego wykorzystanie? Raczej nie sądzę, że ktoś z Konstancina bœdzie jechał przez linię Otwocką, a ktoś Otwocka przez Piaseczyńską. Zresztą z Konstancina taka trasa jest mało zachęcająca. Zamiast na N, to prowadzi "na około". Lepsze chyba by było wydłużenie M1 do Konstancina, serio.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6638
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 14 wrz 2020, 9:15

zxcvbnm pisze:
12 wrz 2020, 19:04
Zamiast snuć marzenia o nierealnych liniach, PLK mogłoby przeprowadzić budowę (...)
Jak idzie PLK remont Średnicy i budowa nowego Gdańskiego? :D

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 6927
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 14 wrz 2020, 10:09

person pisze:
14 wrz 2020, 9:15
budowa nowego Gdańskiego? :D
Głównego? Źle, bardzo źle.
http://inforail.pl/miedzy-warszawa-zach ... 26468.html
Zakład Eksperymentów Autobusowych R-11 "KLESZCZOWA" :term:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6002
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2020, 11:52

Ja to widzę z okna mojej termitiery roboczej. Jak tam ma być dobrze, jak tam na placu budowy są dwie osoby i na dodatek cały dzień jedzą śniadanie?

ODPOWIEDZ