Akurat wygląd to raczej sprawa drugorzędna. Już wiadomo, że silnik będzie Cumminsa, skrzynia ZF, a reszta podzespołów jest uniwersalna pneumatyka Wabco, przegub Hubnera. Siłowniki drzwi w Solbusach i Solarisach są identyczne. Można też zauważyć np. że skrzydła drzwi są takie same w SU, SM i Ursusach. Także gdyby wybrali Solarisa to zasadniczo by było to samo tylko z innym wyglądem no może poza skrzynią. Jedynie argumentem za Solarisem może być jakość wykonania, po prowadzenie wiązek elektrycznych czy instalacji, ale Autosan obecnie zbiera doświadczenie naprawiając Częstochowskie hybrydy. Także warto dać im szansę, bo nie porywają się tak całkowicie z motyką na słońce, a fabryka ma szansę rozwijać się jedynie wygrywając przetargi i produkując kolejne pojazdy.michael112 pisze: ↑14 wrz 2020, 10:48Widocznie MZA zależało na tym żeby te autobusy kupić, ale jak najtaniej i nie chcieli dopłacać do Solarisów.
Może też nie chcieli się męczyć z wykluczaniem oferty Autosanu, bo trzeba by było mieć dobre argumenty, a potem pewnie je obronić w KIO i ewentualnie w sądzie.
Szkoda tylko będzie potem kasować zapewne Solarisy (bo to one były kupowane w latach 2005-2009) w zamian za Autosany.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Poza samą budową pojazdu są też takie kwestie jak serwis, gwarancja i dostępność części.
Dostępność to tak jak wyżej napisałem, także nawet gdyby się zwinęli to problemu z większością nie powinno być. Poza tym wydaje mi się, że Autosan ma coraz stabilniejszą sytuację i raczej nie powinno być problemu, że nagle nie ma serwisu gwarancyjnego, bo producent zbankrutował (jak to było w przypadku Solbusów).Snake.Griffin pisze: ↑14 wrz 2020, 18:29Poza samą budową pojazdu są też takie kwestie jak serwis, gwarancja i dostępność części.
W końcu jest kryzys, będzie zatem Autosan. Raczej nie byłoby zgody na wysupłanie dodatkowej kasy.
Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Wymontowano siedzenia znajdujące się za kabiną kierowcy, by zamontować tam butlę tlenową. Zabudowano całkowicie kabinękajo pisze: ↑05 lis 2020, 17:14Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
185 - najlepsza linia w mieście!
A czy przypadkiem przerabiane są "szarpaki" na karetki?
Pierwszy jako karetka stanie się 1536
185 - najlepsza linia w mieście!
Jeden autobus ma przewozić nawet 30 osób. Więcej informacji tu: http://infobus.pl/miejskie-atobusy-jako ... 28451.html5556 pisze: ↑05 lis 2020, 19:24Wymontowano siedzenia znajdujące się za kabiną kierowcy, by zamontować tam butlę tlenową. Zabudowano całkowicie kabinękajo pisze: ↑05 lis 2020, 17:14Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
Dyskusja jest już w temacie o organizacji transportu publicznego podczas covid: viewtopic.php?f=30&p=1092348#p1092348
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Fatalna decyzja. Jak już to chcą, najlepiej było przerobić pojazdy przeznaczone do kasacji. SU15 (jeżeli jeszcze jakieś mają), NG313 albo 82/84XX, ostatecznie szarpaki.
W grę pewnie wchodziły tylko wozy z dużą kabiną?
Autobusy jeżdżące na MPP miały mieć zabudowaną dużą kabinę (zająć się miał tym Solaris), ale MZA poprzestało na wyposażeniu kierowców w odświeżacze powietrza i rękawiczki, a szkoda, bo i teraz byłoby łatwiej im przerobić starszy pojazd niż brać jednak jeden z tych nowszych, co gorsza z elektrodechami.
18xx są starsze, są też na Stalowej, mają dużą kabinę, nie mają elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, ale nie mają też... warszawskiej tapicerki na siedzeniach. MZA to MZA nic mnie nie zdziwi. Tak czy inaczej, autobus można znaleźć bez trudu, ciekawe jak będzie z kierowcami. Pomijając ryzyko, to praca w tych kombinezonach zbyt komfortowa nie jest.
Zawsze mogło być gorzej. Jakiegoś elektryka...fraktal pisze: ↑06 lis 2020, 8:0118xx są starsze, są też na Stalowej, mają dużą kabinę, nie mają elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, ale nie mają też... warszawskiej tapicerki na siedzeniach. MZA to MZA nic mnie nie zdziwi. Tak czy inaczej, autobus można znaleźć bez trudu, ciekawe jak będzie z kierowcami. Pomijając ryzyko, to praca w tych kombinezonach zbyt komfortowa nie jest.