[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
Na M2 widzę go regularnie na Stadionie w kierunku Ronda Daszyńskiego o jakiejś 7:40.
Ciekawe ile brygad pochłonie ZM1?WTP pisze:W weekend majowy metro na trasie Młociny – Politechnika
Warszawskie metro systematycznie unowocześnia systemy odpowiadające za bezpieczeństwo ruchu. Pociągi podziemnej kolei w weekend 1-3 maja będą kursowały tylko między Młocinami a Politechniką. Zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.
Metro Warszawskie unowocześnia system sterowania ruchem. Prace będą prowadzone przy wyłączeniu ruchu pociągów. Składy linii M1, w okresie od 1 do 3 maja, będą kursowały na skróconej trasie Młociny – Politechnika. Odcinek między placem Konstytucji a Kabatami, połączą autobusy linii zastępczej. Zostanie także zmieniony przystanek końcowy autobusów linii 710, 724 i 742, które dojadą do Wilanowa.
W metrze, w piątek (1 maja) i niedzielę (3 maja) będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, a w sobotę (2 maja) – sobotni. Na odcinku nieobsługiwanym przez metro, zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1, której autobusy będą jeździły trasą:
ZM1: METRO KABATY – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – Puławska – J.P. Woronicza – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – METRO POLITECHNIKA – PL.KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę Meto Wilanowska – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. KEN – METRO KABATY.
Autobusy linii ZM1 będą podjeżdżały na przystanki co ok. 3-4 minuty.
Dodatkowo autobusy linii 710, 724 i 742 zostaną wycofane z pętli OS. KABATY i ulicami Ł. Drewny i Przyczółkową dojadą do pętli WILANÓW. Tu możliwa będzie przesiadka do autobusów jadących w kierunku centrum (116, 131, 180, 519). Jednocześnie zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z39 na trasie: OK.KABATY – al. KEN – Wąwozowa – Relaksowa – M. Rosnowskiego – S. Korbońskiego – Ł. Drewny – ANDRUTOWA.
Nie, więcej, nawet 21-22 osoby.
30 brygad, po połowie bierze Mobilis oraz Arriva.
- TranslatorPS
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Dyskusja przeniesiona z RiO.
Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Mój osobisty pogląd jest taki, że to nie jest wygodne ani dla maszynistów, którzy obsługując kursy późno w nocy i wczesnym rankiem raczej zbyt wypoczęci nie są, ani dla firmy, która "płaci" za sen. No chyba że przychodzisz do pracy na godzinę 23, śpisz do 4, a potem dopiero jeździsz. Ale to i tak jest jakoś dziwnie, bo kończyłbyś pracę przed godzinami porannego szczytu, kiedy wyjeżdża najwięcej pociągów. Dla mnie to nadal dziwne, zwłaszcza że wszyscy lub prawie wszyscy kierowcy (czyli także motorniczowie, maszyniści), kończą pracę w mało popularnych godzinach i jakoś dojeżdżają. Ale może rzeczywiście to specyfika pracy w metrze.TranslatorPS pisze: ↑20 lis 2020, 11:28Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Stacje macierzyste? A ki to czort?TranslatorPS pisze: ↑20 lis 2020, 11:28(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Generalnie wszędzie tam, gdzie są tory odstawcze, to teoretycznie mogą nocować pociągi metra. ZTCP, na I linii (pomijając Kabaty i Młociny) pociągi się włączają planowo na stacjach Wilanowska, Politechnika i Dworzec Gdański.
Na II chyba wszystkie jeżdżą ze stacji końcowych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
I linia: Wilanowska, Politechnika, Pl. Wilsona
II linia: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Stadion Narodowy, Dw. Wileński
II linia: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Stadion Narodowy, Dw. Wileński
- vernalisadonis
- Posty: 3091
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A Stokłosy? Tam chyba też są tory odstawcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Nie ma, na Stokłosach jedynie można w awaryjnej sytuacji zmienić kierunek jazdy, tak jak np. na Słodowcu czy Targówku Mieszkaniowym.
- TranslatorPS
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Bardzo kolejowo to potraktowałem, ale chodziło mi o stacje, gdzie są biura lub inne dyspozytury, gdzie maszyniści zaczynają i kończą służbę. Nie wierzę, żeby po prostu przychodzili na peron bez przywitania się z dyspozytoremWolfchen pisze: ↑21 lis 2020, 21:49Stacje macierzyste? A ki to czort?TranslatorPS pisze: ↑20 lis 2020, 11:28(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
...oraz kontroli dokumentów, trzeźwości oraz umundurowania..
miłośnik 13N
- TranslatorPS
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Oczywiście, to wszystko miałem na myśli w dość pokrętny sposób pisząc "przywitanie się z dyspozytorem"
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
OIDW, to na każdej stacji jest dyspozytor, pytanie, ile kwitów trzeba mieć, żeby wyprawiać składy na obieg
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43