Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27589
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 10:03

Przecież 206 na P7P miałoby zupełnie inną rolę, a zatem i pozycję, niż obecnie.

Koordynowanie 228 ze 177 to pomysł szatański, to nie może wyjść, zwłaszcza że każda linia jedzie gdzie indziej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Gdynianin
Posty: 673
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 05 sty 2021, 10:59

Chciałbym wierzyć, że to 206 zostałoby na czymś więcej niż obecne 30/30/30

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 05 sty 2021, 11:20

mb112 pisze:
04 sty 2021, 20:29
W sensie, 197 od Gierdziejewskiego - P7P - Szamoty - al. 4 VI - Lazurowa - Połczyńska ? To by nie było takie złe nawet, za bardzo nie wydłużyło czasu przejazdu, tylko że nie zapewnia dojazdu do PKP Ursus ani PKP Włochy, do Niedźwiadka tylko, ale to trochę 'do tyłu'. Można niby zahaczyć o PKP Włochy, ale to już nie za dużo dublowania z 228 i 716 wtedy ?
Aby skręcić z Szamot w 4 VI trzeba skorzystać z zawrotki na Traktorzystów. Tam tabor 197 się wyrobi?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 sty 2021, 13:03

wojtor pisze:
05 sty 2021, 11:20
mb112 pisze:
04 sty 2021, 20:29
W sensie, 197 od Gierdziejewskiego - P7P - Szamoty - al. 4 VI - Lazurowa - Połczyńska ? To by nie było takie złe nawet, za bardzo nie wydłużyło czasu przejazdu, tylko że nie zapewnia dojazdu do PKP Ursus ani PKP Włochy, do Niedźwiadka tylko, ale to trochę 'do tyłu'. Można niby zahaczyć o PKP Włochy, ale to już nie za dużo dublowania z 228 i 716 wtedy ?
Aby skręcić z Szamot w 4 VI trzeba skorzystać z zawrotki na Traktorzystów. Tam tabor 197 się wyrobi?
Przeguby się wyrabiają. Tylko to będzie generator opóźnień. Szamoty stoją, bo są też głównym wyjazdem dla Factory :|
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

bartoni722
Posty: 12177
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 05 sty 2021, 13:52

No ale taką wadę będzie miała każda linia, która ma dowozić P7P do kolei do przodu. Ja mimo wszystko optuję za czymś więcej niż krótką dowozówką do najbliższej stacji kolejowej, otworzyłaby nowe, ciekawe relacje na które popyt jest już teraz a na pewno się zwiększy po puszczeniu przez środek osiedla.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 sty 2021, 14:22

bartoni722 pisze:
05 sty 2021, 13:52
No ale taką wadę będzie miała każda linia, która ma dowozić P7P do kolei do przodu. Ja mimo wszystko optuję za czymś więcej niż krótką dowozówką do najbliższej stacji kolejowej, otworzyłaby nowe, ciekawe relacje na które popyt jest już teraz a na pewno się zwiększy po puszczeniu przez środek osiedla.
Zacznijmy od tego, że stacja pierwszego wyboru dla P7P to PKP Ursus Płn.

Dobrze - pofantazjujmy :) Przy północnym krańcu stacji Ursus Płn. jest przejście pod torami. Pewnie jest opcja dostosowania go do przejazdu autobusów. Koszt mały najprawdopodobniej nie będzie, ale warto. Później na dzień dobry robimy linię 101 PKP Ursus Niedźwiadek - Keniga - Czerwona Droga - P7P - Pola Karolińskie - Chrościckiego - PKP Włochy (opcja przez wiadukt do :mewa:). Częstą, lokalną, z w miarę dobrymi przesiadkami na kolej. Unikającą korków przy Factory, w których zostawimy sobie 177.

Nie wykluczyłbym 197 na Nowolazurowej, ale tak jak mówi Fik - via Traktorzystów. Wtedy mocno :arrow: 716 przez Połczyńską i Gierdziejewskiego (w perspektywie dowóz Piastowa do :mewa:), 206 z Odolan prosto Świerszcza, Nowolazurową i Chrościckiego na Nowe Włochy (powrót bezpośrednio Chrościckiego, postoje tylko na Wagonowni). I gra muzyka :idea:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2021, 14:37

Ursus płn jest w strefie dojścia dla części osiedla, więc dowozić do niego nie trzeba, oraz ma żenującą ofertę, więc dowozić do niego nie ma sensu. Nie, zgadzam się z tezą że trzeba dowozić do Włoch. Pomysł z dostosowaniem przejścia jest całkiem niezły, mogłoby to być nawet na zasadzie jednego pasa obsługiwanego sygnalizacją wahadłową. Tylko to są spore koszty, za ktore nie zapłacą, choć powinni, deweloperzy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27589
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 14:41

Jak ktoś mi kiedyś powie, że jestem radykałem, bo domagam się buspasów na Towarowej, to będę linkować Kleszcza, ktory chce budować bustunel w Ursusie ;-)

Docelowo w kontekście wprowadzenia SKM na LK509 pewnie przydałby się dojazd do Gołąbek również, ale to bardziej fiction niż science ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 sty 2021, 15:01

Glonojad pisze:
05 sty 2021, 14:37
Ursus płn jest w strefie dojścia dla części osiedla, więc dowozić do niego nie trzeba, oraz ma żenującą ofertę, więc dowozić do niego nie ma sensu. Nie, zgadzam się z tezą że trzeba dowozić do Włoch. Pomysł z dostosowaniem przejścia jest całkiem niezły, mogłoby to być nawet na zasadzie jednego pasa obsługiwanego sygnalizacją wahadłową. Tylko to są spore koszty, za ktore nie zapłacą, choć powinni, deweloperzy...
Częściowo w strefie dojścia, częściowo nie. Natomiast dowożenie do Włoch, gdzie oferta kolei jest najbogatsza (w rejonie Ursus/Włochy) moim zdaniem ma swoje plusy. Mieszkaniec P7P będzie mógł korzystać z częstszych kursów na Śródmieściu i we Włochach (o dziwo - wygodna przesiadka!) będzie mógł się łatwo przesiadać do autobusu. Po co ma czekać na pociąg 30-40 minut skoro w tym czasie będzie już pod domem?

Nie bez powodu Ursus chętnie korzysta na powrotach z autobusów od PKP Włochy :-k

Oczywiście - sfinansowanie przejazdów przez deweloperów byłoby idealne. Choćby częściowe.

fik pisze: Docelowo w kontekście wprowadzenia SKM na LK509 pewnie przydałby się dojazd do Gołąbek również, ale to bardziej fiction niż science ;)
Może taka linia powinna jechać z PKP Gołąbki, a nie z Niedźwiadka (tylko Niedźwiadek daje dodatkowe punkty docelowe: szkoły, sklepy, kościoły, parki, basen).
fik pisze:
05 sty 2021, 14:41
Jak ktoś mi kiedyś powie, że jestem radykałem, bo domagam się buspasów na Towarowej, to będę linkować Kleszcza, ktory chce budować bustunel w Ursusie ;-)
:D :D :D Polecam się :idea:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 05 sty 2021, 15:19

fik pisze:
05 sty 2021, 14:41

Docelowo w kontekście wprowadzenia SKM na LK509 pewnie przydałby się dojazd do Gołąbek również, ale to bardziej fiction niż science ;)
Torami przebiegającymi przy przystanku Gołąbki da się pojechać tylko w kierunku Włoch. Układ torowy sprawia, że aby wjechać w LK509 trzeba się cofnąć do przystanku Ożarów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27589
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 15:29

Wiem o tym, ale jednak zakładam, że będzie to poprawione, nim nadejdzie czas na tę linię (choć oczywiście moje założenia mogą być nadmiernie optymistyczne).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2021, 15:43

No nawet jeśli układu torowego nie przebudują, to mogą dobudować perony. To idzie PLK nieco łatwiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27589
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 16:05

Dobudowanie peronu przy torze w kierunku Gdańskiej wymagałoby przesunięcia torów linii 19, więc PLK tu też może coś zepsuć ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2021, 19:08

zawsze mogą zrobić jeden i zjazd pod prąd, jak we Włoszczowie.

Obrazek

zielone wariant minimum, czerwone rozjazd umożliwiający obsługę bez jazdy kolizyjnej.

Optymalny byłby oczywiście wspólny peron do Ożarowa, no ale..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27589
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 19:19

Nooo z tą kolizyjnością to jednak ryzykowne przy obecnym natężeniu ruchu tam. Jeden peron do Ożarowa można uzyskać rysując przejście rozjazdowe symetrycznie do zaproponowanego przez Ciebie. Ma być przebudowywana stacja Ożarów Mazowiecki i w zakresie są też jakieś prace na Gołąbkach - może perspektywicznie to o to chodzi?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ