Trochę kiepsko że tylko do Woronicza, ale z drugiej strony w sumie i tak nie ma kogo wozić na Służewiec no i miło że w końcu pomyślano o zapewnieniu jakiejś komunikacji tramwajowej na tej ulicy w święta. Osobiście jako rozwiązanie docelowe widziałbym skomasowanie 4 i 18 w jedną linię jeżdżącą przez Most Śląsko-Dąbrowski, oczywiście po otwarciu M2 na Bródno, jedynie miałbym wątpliwość co do południowego krańca. Bo jeśli np. 18 pojechałaby na Wyścigi (tak jak 4), a 10 na Służewiec (w zastępstwie 18), to może dałoby się ładnie skoordynować 18 i 35 na bardzo długim wspólnym 10 kilometrowym odcinku. A Wyścigom żeby nie było smutno że mają jedną linię mniej, zawsze można przedłużyć tam 14 skoro już i tak musi jeździć.Bywalec pisze: ↑26 mar 2021, 18:48Na Wielkanoc mimo zawieszenia linii 18 oraz standardowego braku 31, ciąg ulicy Woronicza obsługiwać będzie 35, które krańcować będzie na pętli Woronicza. Zatem nie będzie powtórki z Bożego Narodzenia kiedy to ten ciąg obsługiwały tylko tramwaje wyjazdowe i zjazdowe.
(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
ŁK
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie wszystkie, ale te nawet nie mają szans być niepuste.
ŁK
Wow, aż dwaGlonojad pisze: ↑26 mar 2021, 19:42Wymiana 4 z 18 końcówkami jest potrzebna od lat - nie tylko ze względu na pory i godziny kursowania ale i ze względu na tabor - na 18 spokojnie mogą jeździć Ubooty czy krótkie Hultaje, o ile nie jedzie na Służewiec oczywiście. Do tego 18 ma na północy z 35 parę przystanków więcej, więc jest byłaby naturalną parą do koordynacji.
No ale kryterium minimalizacji zmian uwala tego typu pomysły.
4 z 35 jest tak naturalnie skoordynowana, że w szczycie potrafią jechać w rozkładowym odstępie minuty od Bankowego na Wyścigi.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Trzy: MRA, Muranów i Muranowska.
Dodam, że na moje oko 4 z Wileńskiego i ew. Bródna ma większe szanse zebrać jakichś pasażerów bezpośrednio do Mordoru niż 18 z wygwizdowa na Jagiellońskiej. Przy okazji taka relacja* będzie chronić łącznik międzymetrowy. W czasie wychodzi mi 51 min tramem i 37 min metrem metrem, a 15 min to dużo, więc pewnie niewiele osób by się skusiło.
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Skoordynowanie w parę 18 z 4 wynika pewnie z sparowania 15 i 35, które dawno temu potrafiły obie jeździć Filtrową (nie licząc objazdów to 35 już od 10 lat jest na Wyścigach) .
Z Wileńskiego np. z linii wołomińskiej bezpośrednio 4 przez WZ, Marszałkowską, Puławską, Woronicza na Służewiec, 51 min. Zamiast M2 + łącznik + M1 + 18/31 obecnie, wg jakdojade ~37 min; 41 min M2+17/41 z przesiadką na ONZ (do Postępu, uwzględnione 5 min z DwW do przystanku).
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Skoordynowanie w parę 18 z 4 wynika pewnie z sparowania 15 i 35, które dawno temu potrafiły obie jeździć Filtrową (nie licząc objazdów to 35 już od 10 lat jest na Wyścigach) .
Z Wileńskiego np. z linii wołomińskiej bezpośrednio 4 przez WZ, Marszałkowską, Puławską, Woronicza na Służewiec, 51 min. Zamiast M2 + łącznik + M1 + 18/31 obecnie, wg jakdojade ~37 min; 41 min M2+17/41 z przesiadką na ONZ (do Postępu, uwzględnione 5 min z DwW do przystanku).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.
Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.
Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.
Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
To ja proszę o czytanie ze zrozumieniem. Jeśli piszę o historii, to będzie ostatnie 20 czy 40 lat. Służewiec Przemysłowy już dawno nie jest, a ruch na Służewiec odkąd się zaczęły budować biurowce tam bardzo wzrósł. Czego świadectwem jest istnienie 31.
No i też nie piszę o komunikacji w całej aglomeracji, tylko akurat o tych liniach, co tu jeżdżą.
No i też nie piszę o komunikacji w całej aglomeracji, tylko akurat o tych liniach, co tu jeżdżą.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Z Białołęki i Legionowa na Mordor raczej lepiej zrobi 17 w Winnicy i S3/RL w Legionowie niż 18 na Żeraniu. Na ciąg Marszałkowskiej w całości 2/R9+M1. 18 na północ od MRA obecnie uparcie omija istotne punkty, na prawym brzegu specjalnych generatorów potoku nie łapie i obawiam się, że rozwój terenów post-FSO może nie być wystarczający.
Osobiście oba sloty na Jagiellońskiej widziałbym skoordynowane przynajmniej na Wileński. Może być 4, może też być 25, czemu nie.
Osobiście oba sloty na Jagiellońskiej widziałbym skoordynowane przynajmniej na Wileński. Może być 4, może też być 25, czemu nie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Wileński-Mordor to jednak M2 plus pociąg. Oczywiście zależy, w które konkretnie miejsce, ale bardzo duża część jest teraz na południe od Marynarskiej. Mieszkania rzeczywiście spowodują pewne wyrównanie potoku i przeciwpotoku, ale główną mordorowość zabiorą okolice Daszyńskiego (BNP Paribas już się wyniósł z obłego budynku przy pętli na Karolkową) - no i pandemia.
ŁK
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam?Autobus Czerwon pisze: ↑28 mar 2021, 20:03Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.
Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.
Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.
Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.Bastian pisze: ↑29 mar 2021, 0:52Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam?Autobus Czerwon pisze: ↑28 mar 2021, 20:03
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.
Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.
Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.
Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To argument za czym? Przecież nie ma takiej linii.Autobus Czerwon pisze: ↑29 mar 2021, 9:44Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Puławskiej na odcinku Woronicza-Wyścigi będzie wsio ryba czy mają 18, czy 4 z wygwizdowa, jakim są Wyścigi do Centrum i na pl. Bankowy - tzw. Służewcowi (biurowemu czy mieszkaniowemu) niekoniecznie wszystko jedno czy mają tramwaje stamtąd donikąd przez Gdański i Starzyniaka czy na Wileński, Żabę i Żerań Wsch.Autobus Czerwon pisze: ↑29 mar 2021, 9:44Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
Znaczenie tramwajów może zaistnieć tylko dla mieszkańców bloków, które powstaną między Jagiellońską i Wisłą - a tych będzie mało i będą kameralne/niskie (przykłady już stoją, a tramwajów nabitych po dach jakoś nie widać i się nie spodziewam nawet przy takiej częstotliwości kursowania). Po drugiej stronie są firmy/sklepy/hale magazynowe i resztki FSO, które tam pozostaną - na 20-piętrowe bloki bym nie liczył, a na tłumy walące z nich co rano na zachodnią stronę Jagiellońskiej tym bardziej - mimo wszystko będzie daleko i niewygodnie. Przesiadka z Warszawy-Pragi też wygodniejsza na Odrowąża, jeśli już konieczna.
Osiągnięcie tam zapotrzebowania na tramwaje z czasów funkcjonowania FSO (i nie tylko, nie pomnę już co tam jeszcze było i już tego nie ma) przy jednoczesnym braku "Trasy Toruńskiej", znanej dziś jako S8, uważam za NIEMOŻLIWE.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12