Poważnie mówiąc, to R-1 jest bardziej naturalną zajezdnią dla elektryków niż R-3, skoro i tak wszystkie miałyby jeździć na Trakcie Królewskim. A ponieważ R-3 ma przyjąć nowe gazówki, to dość naturalne jest, że powinna oddać nowe elektryki na R-1, które zastąpią wozy 81xx. No i Ostra nie musiałaby obsługiwać takich linii jak 503, 128, 175, a może nawet i 116. Oczywiście pewnie nie spotkałoby się to z zadowoleniem na "er jedynce", ale to nie powinno mieć znaczenia. Pytanie, czy na Woronicza będzie odpowiednia liczba stanowisk do ładowania...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Zastanawiam się, czy na ten moment pewna równomierność w rozłożeniu tych autobusów pomiędzy zajezdniami nie jest jednak wskazana.
Proszę zauważyć, że nadal są problemy w pełnym wykorzystaniu autobusów elektrycznych na mieście, co dobitnie pokazał przykład, moim zdaniem całkowicie fatalnego ich wycofania z kilku brygad linii 116 i 180. Wygląda na to że nadal konieczna jest pewnego rodzaju rezerwa za te pojazdy, stąd też skupienie nadmiernej ich liczby na jednej zajezdni to chyba niezbyt fortunny pomysł...
Proszę zauważyć, że nadal są problemy w pełnym wykorzystaniu autobusów elektrycznych na mieście, co dobitnie pokazał przykład, moim zdaniem całkowicie fatalnego ich wycofania z kilku brygad linii 116 i 180. Wygląda na to że nadal konieczna jest pewnego rodzaju rezerwa za te pojazdy, stąd też skupienie nadmiernej ich liczby na jednej zajezdni to chyba niezbyt fortunny pomysł...
Rezerwa może wyjechać z innej zajezdni - ba, może być nawet od innego przewoźnika.michael112 pisze: ↑08 cze 2021, 0:02Zastanawiam się, czy na ten moment pewna równomierność w rozłożeniu tych autobusów pomiędzy zajezdniami nie jest jednak wskazana.
Proszę zauważyć, że nadal są problemy w pełnym wykorzystaniu autobusów elektrycznych na mieście, co dobitnie pokazał przykład, moim zdaniem całkowicie fatalnego ich wycofania z kilku brygad linii 116 i 180. Wygląda na to że nadal konieczna jest pewnego rodzaju rezerwa za te pojazdy, stąd też skupienie nadmiernej ich liczby na jednej zajezdni to chyba niezbyt fortunny pomysł...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No, nie, ktoś tą rezerwę musi przecież utrzymywać - nie tylko w zakresie pojazdów, ale także kierowców, których planowanie grafików to robota koronkowa. Rezerwa powinna być na tym samym zakładzie.
Ba, są firmy komunikacyjne, w których motorniczowie mają prawka autobusowe żeby obslugiwać (doraźną lub planową) komunikację zastępczą!
Ba, są firmy komunikacyjne, w których motorniczowie mają prawka autobusowe żeby obslugiwać (doraźną lub planową) komunikację zastępczą!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No właśnie, ale zatramwaj zazwyczaj realizuje inny przewoźnik i nie jest to takie niespotykane. Po drugie, nawet teraz za jedną zajezdnię jeżdżą inne, jak brakuje kierowców, więc to również znamy. Po trzecie, podmiana 16 autobusów na spalinowe w jednej chwili i tak jest awykonalna, czy z tej samej zajezdni czy z różnych. Powinien być jakiś plan, co zrobić w przypadku awarii ładowarki z określeniem na przykład zapasowej, żeby nie trzeba było ich ładować od razu. Po czwarte, nie mówiłem, że na Woronicza mają być same elektryki, tylko, że ma być ich więcej niż teraz powiedzmy o 20-30. Rezerwa spalinówek przecież by była, choć pewnie nie taka, żeby zastąpić każdego elektryka.
Są 2 mankamenty oddania 59xx przez R3 na R1.
1. Na Woronicza nie ma chyba aktualnie możliwości wstawić więcej wolnych ładowarek
2. To co R3 odda tymczasowo na R1 to i tak wróci na R3
Choć fakt, przydałoby się zgromadzić je na jednej zajezdni.
Jest nią Redutowa
Ale czy kiedyś będzie? Chyba jednak wcześniej ludzkość zdąży wylądować na Marsie.
1. Na Woronicza nie ma chyba aktualnie możliwości wstawić więcej wolnych ładowarek
2. To co R3 odda tymczasowo na R1 to i tak wróci na R3
Choć fakt, przydałoby się zgromadzić je na jednej zajezdni.
Jest nią Redutowa
Ale czy kiedyś będzie? Chyba jednak wcześniej ludzkość zdąży wylądować na Marsie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A nie lepiej wyremontować Redutowej tak jak jest bo projekt dwupoziomowy jest nierealny.
tatra
Ostrobramska musiałaby zachować około 20-30 wozów do obsługi 111, 158 i 518/116. Nie potrzebuje jednak tak dużo elektryków jak ma teraz, reszta powinna przejść na Woronicza.zxcvbnm pisze: ↑08 cze 2021, 10:31Są 2 mankamenty oddania 59xx przez R3 na R1.
1. Na Woronicza nie ma chyba aktualnie możliwości wstawić więcej wolnych ładowarek
2. To co R3 odda tymczasowo na R1 to i tak wróci na R3
Choć fakt, przydałoby się zgromadzić je na jednej zajezdni.
Jest nią Redutowa
Ale czy kiedyś będzie? Chyba jednak wcześniej ludzkość zdąży wylądować na Marsie.
Całe szczęście, że o rozdysponowaniu taboru nie decydujemy my tutaj na forum.
Zamysł był taki aby elektryki były na trzech zajezdniach, więc niech już tak pozostanie, choć ewentualnie można by pomyśleć o konsolidacji tych wozów tylko na dwóch zakładach, tzn. R3 i R4. Wówczas R1 miałby same autobusy spalinowe, R2 gazowce, R3 gazowce i elektryki i R4 elektryki.
Nie piszę o Redutowej bo każdy rozsądnie myślący wie, że tam już normalnie działającej zajezdni nie będzie, a szkoda.
Zamysł był taki aby elektryki były na trzech zajezdniach, więc niech już tak pozostanie, choć ewentualnie można by pomyśleć o konsolidacji tych wozów tylko na dwóch zakładach, tzn. R3 i R4. Wówczas R1 miałby same autobusy spalinowe, R2 gazowce, R3 gazowce i elektryki i R4 elektryki.
Nie piszę o Redutowej bo każdy rozsądnie myślący wie, że tam już normalnie działającej zajezdni nie będzie, a szkoda.
fraktal pisze: ↑08 cze 2021, 11:32Ostrobramska musiałaby zachować około 20-30 wozów do obsługi 111, 158 i 518/116. Nie potrzebuje jednak tak dużo elektryków jak ma teraz, reszta powinna przejść na Woronicza.zxcvbnm pisze: ↑08 cze 2021, 10:31Są 2 mankamenty oddania 59xx przez R3 na R1.
1. Na Woronicza nie ma chyba aktualnie możliwości wstawić więcej wolnych ładowarek
2. To co R3 odda tymczasowo na R1 to i tak wróci na R3
Choć fakt, przydałoby się zgromadzić je na jednej zajezdni.
Jest nią Redutowa
Ale czy kiedyś będzie? Chyba jednak wcześniej ludzkość zdąży wylądować na Marsie.
W mojej "koncepcji" elektryki nadal byłyby rozdzielone na 3 zajezdnie, tylko na Woronicza byłoby przegubów 50-60, a na Ostrobramskiej 20-30. Reszta gazowce i spalinówki. Ale jak rozumiem, wolicie mieć same spalinowe "trupy". No bo przecież MZA żadnego spalinowego wozu już nie kupi, Ostrobramska i Kleszczowa mogą liczyć na nowe wozy gazowe, natomiast Stalowa i Woronicza - tylko nowe elektryki mogą do siebie przyjąć.927 pisze: ↑08 cze 2021, 12:45Całe szczęście, że o rozdysponowaniu taboru nie decydujemy my tutaj na forum.
Zamysł był taki aby elektryki były na trzech zajezdniach, więc niech już tak pozostanie, choć ewentualnie można by pomyśleć o konsolidacji tych wozów tylko na dwóch zakładach, tzn. R3 i R4. Wówczas R1 miałby same autobusy spalinowe, R2 gazowce, R3 gazowce i elektryki i R4 elektryki.
Nie piszę o Redutowej bo każdy rozsądnie myślący wie, że tam już normalnie działającej zajezdni nie będzie, a szkoda.
Niestety, plany są takie a nie inne i polityka firmy, która stawia na ekologiczność.
Jak najbardziej jestem za taką polityką, z tym że elektryki nie są trafionym pomysłem
MZA powinno postawić na hybrydy, gazowce i naped wodorowy.
Wydaje mi się, iż zajezdnia na Woronicza w dłuższej perspektywie czasowej nie ma przyszłości, Ostrobramska i Kleszczowa to naped gazowy i wszystkie przetargi na nowy tabor z tym napedem będą tam stacjonowały.
Stalowa jeśli wierząc planom po przeniesieniu w nowe miejsce też ma być na wozy o napedzie gazowym.
A Woronicza ? Na chwilę obecną cisza poza 30 elektrykami przegubowymi i 30 solówkami.
Jak najbardziej jestem za taką polityką, z tym że elektryki nie są trafionym pomysłem
MZA powinno postawić na hybrydy, gazowce i naped wodorowy.
Wydaje mi się, iż zajezdnia na Woronicza w dłuższej perspektywie czasowej nie ma przyszłości, Ostrobramska i Kleszczowa to naped gazowy i wszystkie przetargi na nowy tabor z tym napedem będą tam stacjonowały.
Stalowa jeśli wierząc planom po przeniesieniu w nowe miejsce też ma być na wozy o napedzie gazowym.
A Woronicza ? Na chwilę obecną cisza poza 30 elektrykami przegubowymi i 30 solówkami.
fraktal pisze: ↑08 cze 2021, 13:34W mojej "koncepcji" elektryki nadal byłyby rozdzielone na 3 zajezdnie, tylko na Woronicza byłoby przegubów 50-60, a na Ostrobramskiej 20-30. Reszta gazowce i spalinówki. Ale jak rozumiem, wolicie mieć same spalinowe "trupy". No bo przecież MZA żadnego spalinowego wozu już nie kupi, Ostrobramska i Kleszczowa mogą liczyć na nowe wozy gazowe, natomiast Stalowa i Woronicza - tylko nowe elektryki mogą do siebie przyjąć.927 pisze: ↑08 cze 2021, 12:45Całe szczęście, że o rozdysponowaniu taboru nie decydujemy my tutaj na forum.
Zamysł był taki aby elektryki były na trzech zajezdniach, więc niech już tak pozostanie, choć ewentualnie można by pomyśleć o konsolidacji tych wozów tylko na dwóch zakładach, tzn. R3 i R4. Wówczas R1 miałby same autobusy spalinowe, R2 gazowce, R3 gazowce i elektryki i R4 elektryki.
Nie piszę o Redutowej bo każdy rozsądnie myślący wie, że tam już normalnie działającej zajezdni nie będzie, a szkoda.
Hybrydy nie generują specjalnych korzyści, no może hybryda gazowo elektryczna która po modernizacji przez Autosan wyszła nawet w porządku.
Póki co głównie gazowce, zarówno CNG jak i LNG.
PS: MZA pisze, że SU CNG są już blisko Warszawy. Ale na zdjęciu dalej bez numerów taborowych i oznakowania.
Póki co głównie gazowce, zarówno CNG jak i LNG.
PS: MZA pisze, że SU CNG są już blisko Warszawy. Ale na zdjęciu dalej bez numerów taborowych i oznakowania.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Silnik spalinowy z instalacją na gaz nadal potrzebuje benzyny. Czy podobnie jest w przypadku autobusów na gaz, że nadal potrzebują tradycyjnego paliwa na początek?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jechały przed 18 mostem Łazienkowskim, 4 solówki i przegub. Bez numerów taborowych.zxcvbnm pisze:Hybrydy nie generują specjalnych korzyści, no może hybryda gazowo elektryczna która po modernizacji przez Autosan wyszła nawet w porządku.
Póki co głównie gazowce, zarówno CNG jak i LNG.
PS: MZA pisze, że SU CNG są już blisko Warszawy. Ale na zdjęciu dalej bez numerów taborowych i oznakowania.
ŁK