Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Czyli plotka o nie wykupieniu przez MZA ma szansę się sprawdzić?alojz pisze: ↑16 cze 2021, 18:23https://mza.eb2b.com.pl/auction-public-opening.html
Budżet - 25,5 mln zł
Solaris - 28,7 mln zł
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I znowu cykanie przetargów na 3% floty...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mało możliwe. 81xx i 82,4xx musiałyby pozostać w eksploatacjiwincenty pisze: ↑16 cze 2021, 19:58Czyli plotka o nie wykupieniu przez MZA ma szansę się sprawdzić?alojz pisze: ↑16 cze 2021, 18:23https://mza.eb2b.com.pl/auction-public-opening.html
Budżet - 25,5 mln zł
Solaris - 28,7 mln zł
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No to pozostaną, widzisz w tym problem?
W ciągu roku przybywa 150 nowych przegubów (90 Autosanów i 60 Solarów), być może znika 60 Solarów z serii 52xx, ale to i tak 90 wozów na plusie. Starczy na zastąpienie ostatnich 82xx i 84xx i wycofanie ponad polowy jeżdżących nadal 81xx.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Widzę, zdecydowanie widzę.
Jeżeli już to wycofanie wszystkich 81xx i zostawienie tego co musi zostać z serii 82xx/84xx. Przypomnę że 81xx nie mają klimatyzacji i to z tym mam największy problem.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Mam nadzieję że w MZA ktoś się otrząśnie i dołoży te 3 miliony, pozbycie się sześcioletnich autobusów kiedy w ruchu pozostają kilkunastoletnie byłoby głupotą.
MZA na 99% to przyklepie
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przyklepią, albo grają na zwłokę. Wiadomo, że i tak wozy zostaną, bo bank nie ma żadnego interesu w tym, aby odstawiać tyle samochodów gdzieś na plac i bawić się ich sprzedażą komu innemu. Weźmy chociażby autobusy po kontraktach Warbusa w Lublinie i Jastrzębiu. Też młode rocznikowo pojazdy, a mimo to nowych nabywców na 5-letnie pojazdy nie udaje się znaleźć tak łatwo... W przypadku unieważnienia tego przetargu, być może tymczasowo można zrobić umowę na 1-2 miesiące dalszego użytkowania wozów w Warszawie na dotychczasowych zasadach, do momentu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jest jakakolwiek szansa na wykupienie 5200? Inny właściciel, więc może w drugim przetargu albo w procedurze bez przetargu jeśli to jeden autobus...
Zwróć uwagę, że w zamówieniu zasadniczym to w ogóle jest mowa o 55 sztukach, a 5 dodatkowych jedynie jako opcja... więc wygląda na to, że tym 61 egzemplarzem raczej nie będą zainteresowani.michael112 pisze: ↑17 cze 2021, 18:57Jest jakakolwiek szansa na wykupienie 5200? Inny właściciel, więc może w drugim przetargu albo w procedurze bez przetargu jeśli to jeden autobus...
Tak samo MZA nie było zainteresowane dodatkowym Lionsem, a teraz sobie jeździ po Jaworznie.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tam chyba dochodził problem że ten dodatkowy egzemplarz ma innego właściciela i myślałem że dlatego zamówienie tylko na max 60 szt.