No właśnie niby ma być Sancity ale z Napędem LNG i Prezesi infomrowali iż będzię Sancity ala Solbus z odmienionym wyglądem zewnetrznym. Jak dla mnie Solbus to zmodernizowany Jelcz ale prócz minusów ma też swoje plusy dlatego ciekawi mnie cały ten przetarg i realizacja.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Oj, szykuje się koncertowa klapa... Dobrze że MZA chociaż wykupiło opcję na Solarisy CNG.
Dla tych, co się zastanawiają jak będą wyglądać Autosany: http://autosan.cba.pl/historia/historia28.html (trzeba przewinąć na sam dół)
A wiadomo jak idzie produkcja, coś się zaczęło dziać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Póki co 0 wiadomości. Ciekawe, czy jakieś znaczenie ma to, że to są same szkice.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Widocznie nie zostało jeszcze uzgodnione ostateczne malowanie.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Mamy testy gazowca - szkoda że nadal tragiczne rozmieszczenie drzwi utrudniające wymianę pasażerską. Ale pojazd zapowiada się ciekawie.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1318650589
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1318650589
Nie testy, a podróż na targi Kieleckie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Miasta zachodnie, choć w mniejszości, także kupują czterodrzwiowe przegubowce (np. Bruksela, Wiedeń, Lipsk, Hamburg).kajo pisze: ↑26 paź 2021, 12:30Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
A w solówkach jest teraz tendencja do odsuwania drugich drzwi do tyłu, tak jak w przypadku naszych krótkich gazowych Solarisów.
A co do designu Autosana, wygląda jednak topornie - przodu, mimo zapowiedzi, nie zmieniono. Z boku jak Solbus...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.kajo pisze: ↑26 paź 2021, 12:30Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Poza tym rozkład masy jest lepszy przy 3 drzwiach przy przegubie - z tyłu mamy cały ciężki napęd plus zbiornik LNG tak więc dociążenie środkowej osi byłoby na plus na śliskiej nawierzchni.
Serio, uważasz, że ktoś będzie robił 2 homolagację i rozwali sobie proces technologiczny by robić przez to droższe autobusy na polski rynek? I że jakieś miasto będzie chciało za to zapłacić dodatkowo?Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 12:51Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
A co do rozkładu mas, to nie byłbym taki pewny. Jasne, silnik swoje waży, ale na przegubie sporo osób może stać, gdyby dużo osób stało tez obok, to obciążenie mechanizmu przegubu może mścić się na przykład awariami. Podejrzewam, że nie bez powodu tak te drzwi są umiejscowione i wynika o z wieloletniej eksploatacji takich autobusów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.