Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Według moich kalkulacji 115 przejeżdżałoby całą trasę z Aleksandrowa na Plac Hallera w 61 minut, nie zaliczając między PKP Międzylesie (20 min od Aleksandrowa) a Dworcem Wschodnim (53 minuty z tej samej pętli) ani jednego istotnego punktu przesiadkowego. Ta trasa to byłby bezużyteczny behemot.Andrzej pisze: ↑23 gru 2021, 18:18A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Też jestem za południową obwodnicą kolejową...

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A nie lepszym pomysłem byłoby skierowanie 319 do Metra Wilanowska (jak Mordor odpada)? Lewoskręt w Branickiego będzie czynnikiem zniechęcającym do korzystania z linii. Trasa przez Al.Wilanowską (korki zdecydowanie się zmniejszyły po otwarciu POW) byłaby lepsza: dogodne przesiadki na Wilanowie, przy Dolinie Służewieckiej i oczywiście metro. Mogłaby to być dobra alternatywa podróżowania przy remoncie Trasy Łazienkowskiej - czy jak wcześniej wspomniał fik - do średnicy kolejowej
185 - najlepsza linia w mieście!
Ja też mam wątpliwości co do kończenia 319 na Ursynowie przy metrze. Taki chyba średni punkt docelowy, a po drodze też ich za dużo nie ma. Nawet przesiadki w stronę Mordoru czegoś dalej na zachód nie ma.

A ten lewoskręt nie powinien się udrożnić niedługo? Też go widziałem, ale teraz chyba jest alternatywa o której chyba kierowcy nie wiedzą. Skręt w lewo od Konstanicna na autostradę i zjazd w Branickiego od drugiej strony.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
To nawet 225 puścić Zabraniecką. Będzie o wiele większy pożytek niż z obecnego 225.Yelonker pisze: ↑23 gru 2021, 18:59Według moich kalkulacji 115 przejeżdżałoby całą trasę z Aleksandrowa na Plac Hallera w 61 minut, nie zaliczając między PKP Międzylesie (20 min od Aleksandrowa) a Dworcem Wschodnim (53 minuty z tej samej pętli) ani jednego istotnego punktu przesiadkowego. Ta trasa to byłby bezużyteczny behemot.Andrzej pisze: ↑23 gru 2021, 18:18A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Pisałem wyżej - dojazd do magazynów przemysłowych, gdzie pracują ludzie, urzędu celnego, osiedla Wilno. Obecnie trzeba jechać na około przez Grochów i Pragę lub cofać się z rejonu Dworca Wschodniego.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27754
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to można szczytowe 338 wyciągnąć do Rembertowa, 225 wtedy praktycznie można pożegnać na zawsze, będzie taniej, prościej i adekwatniej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Moim zdaniem, aby 319 miało jakikolwiek sens, powinno dojechać na Służewiec, np. MIĘDZYLESIE - (...) - Gandhi - Pileckiego - Puławska - Rzymowskiego - Cybernetyki - Postępu - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - SPARTAŃSKA.
Obsługiwałoby wtedy Szpital Południowy i Centrum Onkologii, zapewniło przesiadkę na linie piaseczyńskie (Poleczki) i komunikację płn-płd. na Postępu (omijając zakorkowaną Wołoską).
W kształcie zaproponowanym przez ZTM jazda ze Służewca do Wawra z wykorzystaniem 319 - wymagająca dwóch przesiadek: najpierw czymś do metra, metrem i dopiero 319 - mija się z celem. W ich wersji to nawet nie będzie skomunikowane z 504.