Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Newag ponownie przechodzi sam siebie - 8 stycznia ponoć mają być przeprowadzone odbiory pierwszych składów na grubo przed pierwotnym terminem. SKM pisze o jakiejś niespodziance w tym tygodniu, ale myślę że to raczej prezentacja, wątpię by tak szybko przygotowali je do ruchu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No nie wiem - i tak mają opóźnienie, podczas gdy Solaris mógł pomimo pandemii dostarczać autobusy terminowo. Wklejam ten link ze względu na filmik pod artykułem, który pokazuje prace montażowe przy nowym Impulsie:
https://www.nakolei.pl/skm-warszawa-ma- ... onca-roku/
https://www.nakolei.pl/skm-warszawa-ma- ... onca-roku/
Hmm... Pierwotnie miały być w lutym, podczas podpisywania umowy określono termin na kwiecień. A teraz mamy styczeń. Więc o jakie opóźnienie chodzi?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Myślałem, że miały być w zeszłym roku. Ta nie kończąca się epopeja z taborem dla SKM sprawiła, że trochę straciłem rachubę.
Miały być, latem 2019. Ale PESA jak wiemy zawaliła
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Te wkrótce to najwcześniej we wrześniu.
Dziś się odbyła prezentacja - w sumie nic nowego się nie dowiedzieliśmy oprócz tego, że 31WEba 2 pierwsze na pewno w pierwszym kwartale i na pewno na S2
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A 19WE - mają być wycofywane https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 71958.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przecież już parę lat temu zostały wykupione z leasingu.Nowe pociągi w SKM oznaczają także wycofanie leasingowanych, starszych pociągów 19WE. – Sukcesywnie będziemy z tego leasingu rezygnować.
Pewnie chodziło im 14WE i dzierżawę.
Nie wiem, dziwna informacja i babol dziennikarski
Nie wiem, dziwna informacja i babol dziennikarski
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Chodziło o 14WE. Już poprawili w tekście. Zwróciłem uwagę, że choć nikt nie spodziewa się problemów z nowymi pociągami, na jazdy testowe SKM przeznaczyła minimum dwa miesiące. Zatem biorąc pod uwagę sytuację taborową metra, pociągi Skody też już powinny powoli być przekazywane w Warszawie, bo inaczej na pierwszej linii nie ujrzymy wkrótce żadnego Inspiro, które są najbardziej pojemnymi pociągami.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Skąd ten wniosek? 35 pociągów przy częstotliwosci 3-minutowej i rezerwie 20% (a to luksus!) pozwala na obieg 28*3=84 minuty, obecnie czas przejazdu to 46 minut łącznie w obie strony. Jelonki to będą ze 3 minuty w jedną strone, no może łącznie 7 w obie, więc na M1 do czasu otwarcia Bródna Inspiro jak najbardziej pojawić się mogą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
M2 kursuje co 2:50.
Ujrzymy, ujrzymy jeszcze.
Ale czas 2-3 miesiące jest rezerwą na ewentualne trudności które zawsze mogą się pojawić.
Jednak zdaje się, że Impuls 2 dla SKM jest NIESAMOWICIE (bez tzw. przesadyzmów) dopracowany, a już trochę pojeździł bez pasażerów (około 200 km) na liniach do Otwocka, Pruszkowa, Sulejówka w nocy, a w poniedziałek także zawita do Legionowa i Wieliszewa. Także dokończyć wewnętrzne testy, doposażyć (pewnie biletomaty jeszcze nie gotowe) i mogą ruszać w trasę. Najpierw S2 (4 człony), potem S1 (5 człony).
Już widziałem, że niektórzy wieszczą wyjazd tych krótszych w pierwszym tygodniu lutego, ale nie przywiązywałbym do tego uwagi. Zdaje się, że na pewno do korekty marcowej wyjadą.
W środku rzeczywiście są wyciszone więc względem 35WE będzie różnica (nie mówiąc o falownikach 27WE - pewnie przy grubszym przeglądzie PESA dołoży im falowniki jakie są w Elfach 2 czy ED74 po modernizacji, przykład: https://www.youtube.com/watch?v=HSAMNaiJuzI).
Jednak mnie zastanawia jedno - czy nie da się upchnąć 3 drzwi w tych składach dla szybszej wymiany pasażerów? Przyśpieszenie 1 m/s2 raczej wystarczy bo i tak nawet tego w normalnym ruchu tego nie będą osiągać. Krótsze mają 75,6 m więc ich naturalnym zadaniem będzie obsługa linii lotniskowych (S2, S3 po powrocie na Chopina), a dłuższe - 92 m - czyli obsługa S1 i S9 (w wersji do Piaseczna). 19WE raczej pozostaną na S1 (zbyt długie w trakcji podwójnej na linie lotniskowe).
EDIT: Biletomaty już są
Ale czas 2-3 miesiące jest rezerwą na ewentualne trudności które zawsze mogą się pojawić.
Jednak zdaje się, że Impuls 2 dla SKM jest NIESAMOWICIE (bez tzw. przesadyzmów) dopracowany, a już trochę pojeździł bez pasażerów (około 200 km) na liniach do Otwocka, Pruszkowa, Sulejówka w nocy, a w poniedziałek także zawita do Legionowa i Wieliszewa. Także dokończyć wewnętrzne testy, doposażyć (pewnie biletomaty jeszcze nie gotowe) i mogą ruszać w trasę. Najpierw S2 (4 człony), potem S1 (5 człony).
Już widziałem, że niektórzy wieszczą wyjazd tych krótszych w pierwszym tygodniu lutego, ale nie przywiązywałbym do tego uwagi. Zdaje się, że na pewno do korekty marcowej wyjadą.
W środku rzeczywiście są wyciszone więc względem 35WE będzie różnica (nie mówiąc o falownikach 27WE - pewnie przy grubszym przeglądzie PESA dołoży im falowniki jakie są w Elfach 2 czy ED74 po modernizacji, przykład: https://www.youtube.com/watch?v=HSAMNaiJuzI).
Jednak mnie zastanawia jedno - czy nie da się upchnąć 3 drzwi w tych składach dla szybszej wymiany pasażerów? Przyśpieszenie 1 m/s2 raczej wystarczy bo i tak nawet tego w normalnym ruchu tego nie będą osiągać. Krótsze mają 75,6 m więc ich naturalnym zadaniem będzie obsługa linii lotniskowych (S2, S3 po powrocie na Chopina), a dłuższe - 92 m - czyli obsługa S1 i S9 (w wersji do Piaseczna). 19WE raczej pozostaną na S1 (zbyt długie w trakcji podwójnej na linie lotniskowe).
EDIT: Biletomaty już są
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2