Na trasbusie jest kartoteka 389, tylko link w spisie linii "wsiąkł". Wejdź sobie np. w 388 i z palca przerób adres www na 389. Ciekawe, że w opisach w kartotece 489 nie ma odnośnika, że linia powstała z 389.
Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Jak już wpadliśmy w "trzysetki" - istniała dawno temu przez ok. 3 lata (jak wynika z trasbusa) linia 358. Interesują mnie przystanki w rejonie jej wschodniego krańca - rozumiem, że jej kraniec "Kinowa" znajdował się w rejonie dzisiejszego przystanku Rozłucka. Tu pojawia się pytanie - czy ta linia miała jakiś przystanek pomiędzy skrzyżowaniem Kinowa/Waszyngtona (obecny ZP Kinowa) i krańcem? Znacznie później mieszkałem wiele lat w bloku o zmiennym adresie Kinowa 14/Walewska 2 i gdzieś obiło mi się o uszy (od babci albo sąsiadki), że na Walewskiej przy tym bloku był kiedyś przystanek autobusowy - i teraz nie wiem, czy to tylko legenda wymyślona dla dzieciaka, czy rzeczywiście taki przystanek był, a linia 358 najbardziej do niego pasuje.
Rzecz jest jeszcze bardziej zabawna. Otóż linia 389... nie istniała. Była planowana, pojawiła się na jej temat informacja na jednym planie Warszawy oraz w jednym z przewodników, natomiast nie ma żadnego po niej śladu zarówno w archiwalnej dokumentacji, ani w warszawskiej prasie codziennej. Stołeczna kartografia zna więcej takich przypadków (choćby lokalizacja pętli Zacisze (Czarna Droga) na planach z lat siedemdziesiątych, Jokartowe przekształcenie 35 w 19 i 33 w 11 w którymś z wydań, czy konsekwentnie pojawiające się w kilku wydaniach planów Daunpolu linie L-3 i L-3bis (bodajże) w Zamieniu)...Piotrek_2274 pisze: ↑14 lut 2022, 17:08Na trasbusie jest kartoteka 389, tylko link w spisie linii "wsiąkł". Wejdź sobie np. w 388 i z palca przerób adres www na 389. Ciekawe, że w opisach w kartotece 489 nie ma odnośnika, że linia powstała z 389.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
A to psikus...
Ale z tego co pamiętam, nie tylko w Warszawie historia zna takie przypadki. Na którymś z planów Łodzi w latach 70. zaistniała linia tramwajowa 30, która nigdy nie pojawiła się w rzeczywistości.
Ale z tego co pamiętam, nie tylko w Warszawie historia zna takie przypadki. Na którymś z planów Łodzi w latach 70. zaistniała linia tramwajowa 30, która nigdy nie pojawiła się w rzeczywistości.
50 lat temu chyba jednak plany rysowało się i drukowało odrobine dłużej. Wiec jeśli ówczesne MZK miało tak samo świetne pomysły jak czasem dzisiejsze ZTM, a decydenci mogli powiedzieć „nie i koniec”, to mogło się okazać, że kiedy to robili, to plany już dawno były w druku.
ŁK
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Pytanie: Gdzie znajdowały się przystanki na ul. Dąbrowskiego (Górny Mokotów) w czasach, gdy kursowała tamtędy linia 125?
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Jest taki przewodnik:michael112 pisze: ↑15 lut 2022, 19:23Pytanie: Gdzie znajdowały się przystanki na ul. Dąbrowskiego (Górny Mokotów) w czasach, gdy kursowała tamtędy linia 125?
https://www.trasbus.com/plan1975-przewodnik.htm
Na mapie zaznaczone są ówczesne przystanki. Obszar Mokotowa:
https://i.ibb.co/vjTk46h/1975-52.jpg
Przy czym nie podchodziłbym do tej mapy bezkrytycznie, ma ona trochę błędów.
Nawet bardzo dużo Patrzę na Górczewską na odcinku od Płockiej do Elekcyjnej, chyba rysowali jak im wyszło...Piotrek_2274 pisze: ↑15 lut 2022, 19:40Przy czym nie podchodziłbym do tej mapy bezkrytycznie, ma ona trochę błędów.
Był planowany, ale nigdy nie został uruchomiony. Zapewne z powodu bliskości zespołów Współczesna i Piasta Kołodzieja i małej odległości między nimi. Przy takim zagęszczeniu nie było sensu go uruchamiać.. a Zakład Komputerów zmienili na Zajezdnię Kleszczowa w lipcu 2000 r. Pisali o tym na Przegubowcu, jeszcze w biuletynie przed powstaniem strony wwwAdamKlocusky pisze: ↑31 gru 2021, 12:30Witajcie,
Przeglądając mapę rejonów natknąłem się na ZP-1284-ESKIMOSKA. Lokalizacja jak na załączonym zdjęciu.
Pierwszą linią na ul.Ostródzkiej była 134 (grudzień 2000). Komunikaty w sprawie jej uruchomienia milczą o zmianach przystankowych (podobnie przegubowiec). W kwietniu 2001 roku przystanki nie istniały, na pewno. Może ktoś z Was posiada jakąś informację czy ten zespół wogóle został uruchomiony?
https://web.archive.org/web/20040630054 ... 541601.htm
Od 5.2008 tylko autobusy
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
- AdamKlocusky
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
O super. Dziękuje za rozwiązanie zagadekJanek1236 pisze:Był planowany, ale nigdy nie został uruchomiony. Zapewne z powodu bliskości zespołów Współczesna i Piasta Kołodzieja i małej odległości między nimi. Przy takim zagęszczeniu nie było sensu go uruchamiać.. a Zakład Komputerów zmienili na Zajezdnię Kleszczowa w lipcu 2000 r. Pisali o tym na Przegubowcu, jeszcze w biuletynie przed powstaniem strony wwwAdamKlocusky pisze: ↑31 gru 2021, 12:30Witajcie,
Przeglądając mapę rejonów natknąłem się na ZP-1284-ESKIMOSKA. Lokalizacja jak na załączonym zdjęciu.
Pierwszą linią na ul.Ostródzkiej była 134 (grudzień 2000). Komunikaty w sprawie jej uruchomienia milczą o zmianach przystankowych (podobnie przegubowiec). W kwietniu 2001 roku przystanki nie istniały, na pewno. Może ktoś z Was posiada jakąś informację czy ten zespół wogóle został uruchomiony?
https://web.archive.org/web/20040630054 ... 541601.htm
- AdamKlocusky
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Kojarzy ktoś może kiedy likwidacji uległ przystanek TARGÓWEK-RATUSZ 04 na ul. Malborskiej? Od rozpoczęcia budowy metra pozostaje zawieszony. 9 sierpnia następuje komasacja zespołów TARGÓWEK-RATUSZ i ŚW.WINCENTEGO, ale informacji o likwidacji tego przystanku w komunikacie znaleźć nie można...
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To oni nawet nie zdjęli oznaczeń z poprzedniego przystanku?
Żeby to pierwszy raz.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego
- AdamKlocusky
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Posiada ktoś informację nt. przystanków DW.WSCHODNI (LUBELSKA) 13, 14 i 15, położonych na peronie najbliżej dworca? Komunikat z 18 marca 2022 (https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/03/1 ... -bliskiej/) nic nie wspomina odnośnie zmian numeracji tych przystanków dla przewoźników prywatnych.