Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 mar 2022, 15:50

ashir pisze:
22 mar 2022, 17:07
714 aktualnie jeździ co 20/30//60, a według projektu ma jeździć co 30/60//60. Pomyłka? :P
Częstotliwości podmiejskich nie ulegają zmianie. Pomyłka.
Kleszczu pisze:
23 mar 2022, 9:05
177 to bardzo ciekawa koncepcja. Osiedla na P7P potrzebują dobrej oferty, ale tak jak ktoś wspomniał szkoda, że nie będzie tam dobrej komunikacji do PKP Włochy. 206 i 228 mogłyby jechać w głąb ZPC, ale przydałaby się pętla gdzieś na ich terenie. Nie ma sensu ciągnąć tych linii na Niedźwiadek/Gołąbki.

Nie rozumiem dlaczego 177 ma przy :mewa: Bemowo skręcać w lewo. Po zabraniu 190 duża część Jelonek straci połączenie z Ulrychowem, a w sumie bez sensu się tam przesiadać do metra na jedną stację (Bemowo ma ten dojazd zachowany). Może warto żeby jechał nie na OSG, a właśnie pod Wola Park :-k
Gdzie pętla dla tej linii? Koło? :P
Yelonker pisze:
23 mar 2022, 11:12
Podobno mieszkańcy Osiedla Przyjaźń robią raban o to, że autobusy w ogóle tamtędy będą jeździć, więc zaraz się okaże, że Babice dostaną przez to metro niedźwiedzią przysługę w postaci ponownego skrócenia do OSG.
Wszyscy już to przeżyliśmy na Pradze-Północ przy okazji objazdu Targowej. Mieszkańcom Jagiellońskiej (Floriańskiej) też było ciężko. Musimy jakoś przeżyć tę tymczasówkę...
michael112 pisze:
23 mar 2022, 12:02
BTW. Tak przy okazji, mieszka tam jedna ważna osoba publiczna.
Kto?

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 mar 2022, 15:53

bartoni722 pisze:
23 mar 2022, 15:17
Jurand pisze:
22 mar 2022, 19:51


Niezbyt wygodna przesiadka ze 197 do 716 i odwrotnie się zrobi, obecne 197 na pełnej trasie bardzo dobrze pracuje i opóżnień zbytnich nie łapie (-(
Wystarczy -6 żeby zachwiał się układ z kursami skróconymi.
Kleszczu pisze:
23 mar 2022, 9:05
716 przez Gierdziejewskiego totalnie mnie nie przekonuje. Zdarza mi się korzystać ze 197, rano od Lazurowej w kierunku Bielan. Tam jest przyzwoite zapełnienie, a ludzie jadą w rejon Redutowej. [/color]
No ale przecież Ci ludzie nie wsiadają na przystankach typu Krańcowa tylko przy P7P do którego dochodzą pieszo bo nie mają innego wyboru...
Piotrek_2274 pisze:
23 mar 2022, 10:55
Z mojej strony, poza mieszaniem niektórymi numerkami dla samego mieszania (czy to 167 zamiast 154 na Bemowie ma sens?)
No tutaj to akurat sensowna zamiana taboru i częstotliwości na odcinku bemowskim więc nie jest to sztuka dla sztuki.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
171 jako "częsta" dowozówka do metra co 10/15//15, aha.
Tutaj kwestią jest koordynacja ze 177. Przy dwóch liniach z dwóch stron musi tak być.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
201 co 30 minut w weekendy, aha.
Wbicie się w co drugi kurs 197 co 15. Przypominam że w zasadzie mówimy o Os. Olszyny, Osmańczyka i jednym "szczególe" o którym niżej.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
Odcięcie 716 od kolei, aha.
Jedyne co wychodzi w zastępstwie za 197, a chyba się zgadzamy że częste 177 i 197 które funkcjonalnie mają podobne role nie mogą współistnieć. Naprawdę tych tłumów przesiadających się na 716 na Włochach nie widać, ale jeśli faktycznie będzie to problem to przeciągnięcie przez Niedźwiadek powinno załatwić sprawę nie wydłużając czasu przejazdu w sposób dramatyczny.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
177 przez Człuchowską
musi tak pojechać jeśli chcemy jakkolwiek ruszyć 112.
Mogą współistnieć 177 ze 197, zwłaszcza że co najmniej jedna z nich będzie na solówki, tylko kasy nie ma. Trochę dziwi mnie ten krzyk o 112, bo nawet u mnie w rodzinie przekonali się do tramwaju na Bemowie, tylko trochę narzekają, że jest za mało niskaczy na 26, podobno na 10 można było łatwiej trafić. Więc może niepotrzebnie tak bronią tego 112, bo i starsi mieszkańcy przyzwyczajają się do tramwaju.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 mar 2022, 17:19

Zauważyłem jeszcze jeden szczegół: pogorszenie obsługi WKD Opacz. Ja wiem, że 177 nie obsługiwało tych przesiadek dobrze, ale dla południowych Skoroszy, Bodycha i okolic aż prosi się o dowozówki takie, jak do PKP. Szczególnie, że WKD jeździ regularniej od pociągów na LK447.

W sumie 178 mogłoby zwiedzić WKD Opacz i tam skończyć.
Glonojad pisze:
22 mar 2022, 20:52
Nordyk110 pisze:
22 mar 2022, 19:37
716 nie straci, a zyska pewnie kilku pasażerów.
Za moich czasów (a było to dwie dekady temu) bardzo dużo pasażerów 716 łapało na PKP Włochy - to była najwygodniejsza przesiadka z pociągu na piastowski autobus.
Jednostkowe obserwacje pasażerów wieczornych (ok. 21 gdy zamykają się parki handlowe obok których przejeżdża 716) potwierdzają, że Ci ludzie wychodzą na PKP Włochy. Pytanie jaki to procent w skali dnia i czy nie da się tego obsłużyć 228 (który bez podbicia częstotliwości stałby się jeszcze dłuższym potworkiem).

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 mar 2022, 19:43

Jeszcze jeden drobny szczegół. Na Bemowie po wdrożeniu zmian będzie dla 167 tylko prawy peron i tylko kawałek (trzeba przepuścić 320). Zmieszczą się maksymalnie 2 autobusy, czyli postój musi być nie dłuższy niż 23 minuty. Opóźnienia na Ochocie spokojnie tyle mogą zająć.
Mam pytanie dotyczące tunelu koło Zachodniego. Kiedy będziemy jeździć 3 nitkami?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2022, 20:00

Nie dłuższy niż 19 minut. A oprócz 320 to jeszcze jest L-6. ;-)

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 23 mar 2022, 21:01

Szkoda tego 149 na Deotymy - jest to fajna podwózka północnej części Koła do metra i do Wola Parku.
Co w zamian? Zostanie widmo 129 i pół 201.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 mar 2022, 22:20

Czy w związku z rozwojem II linii nie powinno się też zapewnić lepszego dojazdu do niej również na środkowym odcinku? Np. 501 EP, Świętokrzyska, ONZ, al. JPII, DC? Jak skracali, mówili że jest przesiadka w 109 a teraz co?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 mar 2022, 23:47

Jeszcze 2 szczegóły:
- Nic nie ma o 284, jak rozumiem już nie wróci ?
- Niezależnie od tego czy Wrocławską obsługiwałoby 171 czy jednak coś innego, to dlaczego ciągle uparcie jest to kierowane przez Radiową zamiast przez południową Wrocławską ? Przecież tak by było szybciej. Można by zrobić dodatkowy przystanek w jej połowie, to dodatkowo byłaby lepsza obsługa tej okolicy. Z ZP Radiowa jest pełno tramwajów w każdą stronę + 523 co chwilę.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 mar 2022, 4:39

ashir pisze:
23 mar 2022, 20:00
Nie dłuższy niż 19 minut. A oprócz 320 to jeszcze jest L-6. ;-)
O L-6 zapomniałem. 167 ma być co 12 minut, a nie co 10.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 mar 2022, 6:03

Zgodnie z projektem 167 ma kursować co 10/15//15. Jeszcze czytać potrafię.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 mar 2022, 6:19

Przepraszam. Podczas prezentacji pan mówił o częstotliwości 167 w kontekście połączenia ze 171 i wspomniał o 12 minutach w szczycie. Stąd myślałem, że ta częstotliwość zostanie. Dziękuję za sprostowanie.
Martwi mnie, że obrona 112 jest bardzo częsta i może znowu się nie udać skrócenie do Bemowa.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 mar 2022, 6:30

A mnie martwi, że ZTM nawet nie zaoferował porządnej marchewki. Przy ostatniej jeszcze próbie skrócenia 112 miało kursować co 10/10//10, teraz raptem co 10/15//15 i jeszcze te zwiększenie częstotliwości o 2 minuty w szczycie przedstawiane jako ogromna zaleta. A warto przypomnieć, że bazową częstotliwością tej linii było 10/12//12. Od razu widać oszczędności...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 24 mar 2022, 8:54

Poczekajmy na zmiany na Bródnie, może to 112 jest tam jakoś inaczej rozpracowane.
Dobra, w co ja wierzę. Skoro ma zostać 10/15//15, to pewnie znaczy że nadal jakiś dziad pokroju 156 będzie jechał przez most na Bielany. :-?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 mar 2022, 11:05

ashir pisze:
24 mar 2022, 6:30
A mnie martwi, że ZTM nawet nie zaoferował porządnej marchewki.
A co jeśli w mieście nie ma już pieniędzy na marchewki?
Co innego, że zamiast marchewek mamy coraz więcej rzeżuchy...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 mar 2022, 11:09

Przede wszystkim pytanie, czy jest taka potrzeba. Może nieprzewidywalność S8 spowodowała trwały odpływ odpływ pasażerów z tego 112?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ