Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 mar 2022, 11:44

112 (niestety?) stało się dwiema liniami. Funkcja łączenia Bródna i Bielan jest oczywiście ważna, ale chyba nieco ważniejsza obecnie to połączenie Bemowo-Bielany. Linia powinna od zachodu skończyć się na Marymoncie...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 mar 2022, 12:00

112 na Chomiczówkę a 171 na Marymont?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 mar 2022, 12:45

ashir pisze:
24 mar 2022, 6:30
A mnie martwi, że ZTM nawet nie zaoferował porządnej marchewki. Przy ostatniej jeszcze próbie skrócenia 112 miało kursować co 10/10//10, teraz raptem co 10/15//15 i jeszcze te zwiększenie częstotliwości o 2 minuty w szczycie przedstawiane jako ogromna zaleta. A warto przypomnieć, że bazową częstotliwością tej linii było 10/12//12. Od razu widać oszczędności...
Każda marchewka na Powstańców jest stratą pieniędzy. Nie po to budowano tramwaj, żeby obok niego jeździł autobus.
Myślę, że podczas prezentacji nie podkreślono wystarczająco zależności pomiędzy skróceniem trasy, a poprawą punktualności. Może warto było podać jakieś liczby? Na pewno ZTM takimi dysponuje, a mogłyby bardziej przemówić do wyobraźni odbiorców.

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 24 mar 2022, 12:48

person pisze:
24 mar 2022, 11:44
112 (niestety?) stało się dwiema liniami. Funkcja łączenia Bródna i Bielan jest oczywiście ważna, ale chyba nieco ważniejsza obecnie to połączenie Bemowo-Bielany. Linia powinna od zachodu skończyć się na Marymoncie...
Chyba pomyliłeś 112 ze 114. Ta druga notorycznie w popołudniowym szczycie odjeżdża pusta z Żerania w stronę Żoliborza/Bielan. Za to 112 bez względu na godzinę na brak zainteresowania w tej relacji nie narzeka. I jakichś totalnych wymian przy Słodowcu też nie ma.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 mar 2022, 12:08

Tak, 114 to ciekawy przykład jak ludzie zmienili swoje zachowania transportowe/dojazdy...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 mar 2022, 16:31

Korki na S8 do tego nieco zmusiły, tramwaje jadą z Bródna do metra zdecydowanie szybciej od przebudowy trasy, dla ZP Wysockiego pojawiła się alternatywa w postaci częstszego 112, przeplatanego ze 156, jako dojazd do metra na Słodowcu/Marymoncie (ZP Park Kaskada w stronę Bródna). Dużo czynników, a od pojawienia się 114 / likwidacji 524 minęło już bardzo dużo czasu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 25 mar 2022, 19:06

Ani słowa nie ma o 184. Rozumiem, że ta linia zostanie na obecnej trasie.

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 25 mar 2022, 20:12

marko80 pisze:
25 mar 2022, 19:06
Ani słowa nie ma o 184. Rozumiem, że ta linia zostanie na obecnej trasie.
Tak samo 284 :wink:

Dla mnie kontrowersje wzbudza Stare Bemowo i linie 122 / 167 / 220.
Do tej pierwszej to wystarczy sobie przypomnieć jakie larum było przy próbach skrócenia jej do Starego Bemowa przy uruchomieniu 220. Teraz wieszczę podobny scenariusz. 122 na Nowym Bemowie większego sensu nie będzie miało - naturalna wydaje się do zakrańcowania właśnie na Starym. Tu się rodzi problem bo nie ma na nią fizycznie miejsca (szczególnie w przypadku dociągania tu 167). Pomijam już, że wydłużanie jej ponownie to patologia ale też bardzo ciekawi mnie, która z linii miałaby za zadanie podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo jak czyni to obecnie 154 :-D
Co do 220 to hmm - 15/20/20? Obecnie samo 122 jest w szczycie co 10... Rozumiem opcje przesiadki z 220 do 122 i na odwrót ale różne częstotliwości nie ułatwiają logistyki. Trochę dziadowskie te propozycje - przysłowiowa siekierka na kijek IMHO.

Wniosek jest też taki, że co ma M2 na Bemowie to połączenie socjalno - lokalnego między Starym, Nowym Bemo, Bielanami i Żoli?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 25 mar 2022, 20:51

selsa pisze:
25 mar 2022, 20:12
marko80 pisze:
25 mar 2022, 19:06
Ani słowa nie ma o 184. Rozumiem, że ta linia zostanie na obecnej trasie.
Tak samo 284 :wink:

Dla mnie kontrowersje wzbudza Stare Bemowo i linie 122 / 167 / 220.
Do tej pierwszej to wystarczy sobie przypomnieć jakie larum było przy próbach skrócenia jej do Starego Bemowa przy uruchomieniu 220. Teraz wieszczę podobny scenariusz. 122 na Nowym Bemowie większego sensu nie będzie miało - naturalna wydaje się do zakrańcowania właśnie na Starym. Tu się rodzi problem bo nie ma na nią fizycznie miejsca (szczególnie w przypadku dociągania tu 167). Pomijam już, że wydłużanie jej ponownie to patologia ale też bardzo ciekawi mnie, która z linii miałaby za zadanie podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo jak czyni to obecnie 154 :-D
Co do 220 to hmm - 15/20/20? Obecnie samo 122 jest w szczycie co 10... Rozumiem opcje przesiadki z 220 do 122 i na odwrót ale różne częstotliwości nie ułatwiają logistyki. Trochę dziadowskie te propozycje - przysłowiowa siekierka na kijek IMHO.

Wniosek jest też taki, że co ma M2 na Bemowie to połączenie socjalno - lokalnego między Starym, Nowym Bemo, Bielanami i Żoli?
A 284 to nie zostało czasami cichaczem zlikwidowane kosztem wydłużenia 201 na Znaną? 167 nie mogłoby podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo? Przegub tam się nie zmieści. Moim zdaniem na spokojnie. Chociaż moim zdaniem cel tej operacji jest bez sensu.167 powinno być pozostać na Znanej a 154 także na swojej trasie do Starego Bemowa.

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 26 mar 2022, 16:28

bentes pisze:
23 mar 2022, 21:01
Szkoda tego 149 na Deotymy - jest to fajna podwózka północnej części Koła do metra i do Wola Parku.
Co w zamian? Zostanie widmo 129 i pół 201.
Mi na Deotymy brakuje jakiejś linii jadącej w stronę Zachodniego. Kiedyś 167 jeździło prosto Deotymy - Elekcyjna - Prymasa i do Bitwy Warszawskiej, to była fajna relacja, wg mnie unikalna, gdzie wiele osób z niej korzystało. Teraz Deotymy to tylko do metra...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 mar 2022, 17:01

A może to 177 tam posłać?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 mar 2022, 18:21

195 pisze:
26 mar 2022, 16:28
bentes pisze:
23 mar 2022, 21:01
Szkoda tego 149 na Deotymy - jest to fajna podwózka północnej części Koła do metra i do Wola Parku.
Co w zamian? Zostanie widmo 129 i pół 201.
Mi na Deotymy brakuje jakiejś linii jadącej w stronę Zachodniego. Kiedyś 167 jeździło prosto Deotymy - Elekcyjna - Prymasa i do Bitwy Warszawskiej, to była fajna relacja, wg mnie unikalna, gdzie wiele osób z niej korzystało. Teraz Deotymy to tylko do metra...
Teraz taka linia traci sens, bo idealnie omijałaby metro.
177 na Deotymy oprócz samej Deotymy obsłuży dojazd z Jelonek do Wola Parku, syn utylizacji płacze po 190.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 mar 2022, 20:34

Ale po co kolejna linia na Górczewskiej. Te 177 to jak Fik pisał powinno do tramwaju jechać i do metra. To de facto dzisiejsze 197 tyle,że przerzucone na inny wiadukt. Ja wiem, że większość tu jest zwolennikiem krótkich linii, ale ja widzę połączenie 122 ze 171 (moze byc na Karolin i ewentualne kursu skrócone) oraz 177 ze 197. Były głosy o zachowanie niektórych relacji. Więc jeśli ZTM chciałby to zrobić, najprisciej jest wlasnie tak.

Do projektu bemowskiego ja mam uwagę żeby jednak zachować relację Marszałkowska- Kino Femina. A więc 520 na Znaną a 190 do Bankowego czy Feminy. Choć pojawiły się glosy, żeby takie 155 uruchomić z Torwaru przez Rozbrat ,Bankowy na Znaną, a i można by na Czluchowską nawet.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 26 mar 2022, 20:50

171 w tym kształcie będzie bardzo trudno uwalić. Moim zdaniem 109 pójdzie całkowicie do piachu a 171 zostanie z obciętym rozkładem.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 mar 2022, 22:33

A tak w ogóle 167 i 523 będą miały kupę wspólnych odcinków - to będzie jakoś gdziekolwiek koordynowane czy na aferę?
ŁK

ODPOWIEDZ