Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
112 (niestety?) stało się dwiema liniami. Funkcja łączenia Bródna i Bielan jest oczywiście ważna, ale chyba nieco ważniejsza obecnie to połączenie Bemowo-Bielany. Linia powinna od zachodu skończyć się na Marymoncie...
112 na Chomiczówkę a 171 na Marymont?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Każda marchewka na Powstańców jest stratą pieniędzy. Nie po to budowano tramwaj, żeby obok niego jeździł autobus.ashir pisze: ↑24 mar 2022, 6:30A mnie martwi, że ZTM nawet nie zaoferował porządnej marchewki. Przy ostatniej jeszcze próbie skrócenia 112 miało kursować co 10/10//10, teraz raptem co 10/15//15 i jeszcze te zwiększenie częstotliwości o 2 minuty w szczycie przedstawiane jako ogromna zaleta. A warto przypomnieć, że bazową częstotliwością tej linii było 10/12//12. Od razu widać oszczędności...
Myślę, że podczas prezentacji nie podkreślono wystarczająco zależności pomiędzy skróceniem trasy, a poprawą punktualności. Może warto było podać jakieś liczby? Na pewno ZTM takimi dysponuje, a mogłyby bardziej przemówić do wyobraźni odbiorców.
Chyba pomyliłeś 112 ze 114. Ta druga notorycznie w popołudniowym szczycie odjeżdża pusta z Żerania w stronę Żoliborza/Bielan. Za to 112 bez względu na godzinę na brak zainteresowania w tej relacji nie narzeka. I jakichś totalnych wymian przy Słodowcu też nie ma.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03
Tak, 114 to ciekawy przykład jak ludzie zmienili swoje zachowania transportowe/dojazdy...
Korki na S8 do tego nieco zmusiły, tramwaje jadą z Bródna do metra zdecydowanie szybciej od przebudowy trasy, dla ZP Wysockiego pojawiła się alternatywa w postaci częstszego 112, przeplatanego ze 156, jako dojazd do metra na Słodowcu/Marymoncie (ZP Park Kaskada w stronę Bródna). Dużo czynników, a od pojawienia się 114 / likwidacji 524 minęło już bardzo dużo czasu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Ani słowa nie ma o 184. Rozumiem, że ta linia zostanie na obecnej trasie.
Tak samo 284
Dla mnie kontrowersje wzbudza Stare Bemowo i linie 122 / 167 / 220.
Do tej pierwszej to wystarczy sobie przypomnieć jakie larum było przy próbach skrócenia jej do Starego Bemowa przy uruchomieniu 220. Teraz wieszczę podobny scenariusz. 122 na Nowym Bemowie większego sensu nie będzie miało - naturalna wydaje się do zakrańcowania właśnie na Starym. Tu się rodzi problem bo nie ma na nią fizycznie miejsca (szczególnie w przypadku dociągania tu 167). Pomijam już, że wydłużanie jej ponownie to patologia ale też bardzo ciekawi mnie, która z linii miałaby za zadanie podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo jak czyni to obecnie 154
Co do 220 to hmm - 15/20/20? Obecnie samo 122 jest w szczycie co 10... Rozumiem opcje przesiadki z 220 do 122 i na odwrót ale różne częstotliwości nie ułatwiają logistyki. Trochę dziadowskie te propozycje - przysłowiowa siekierka na kijek IMHO.
Wniosek jest też taki, że co ma M2 na Bemowie to połączenie socjalno - lokalnego między Starym, Nowym Bemo, Bielanami i Żoli?
A 284 to nie zostało czasami cichaczem zlikwidowane kosztem wydłużenia 201 na Znaną? 167 nie mogłoby podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo? Przegub tam się nie zmieści. Moim zdaniem na spokojnie. Chociaż moim zdaniem cel tej operacji jest bez sensu.167 powinno być pozostać na Znanej a 154 także na swojej trasie do Starego Bemowa.selsa pisze: ↑25 mar 2022, 20:12Tak samo 284
Dla mnie kontrowersje wzbudza Stare Bemowo i linie 122 / 167 / 220.
Do tej pierwszej to wystarczy sobie przypomnieć jakie larum było przy próbach skrócenia jej do Starego Bemowa przy uruchomieniu 220. Teraz wieszczę podobny scenariusz. 122 na Nowym Bemowie większego sensu nie będzie miało - naturalna wydaje się do zakrańcowania właśnie na Starym. Tu się rodzi problem bo nie ma na nią fizycznie miejsca (szczególnie w przypadku dociągania tu 167). Pomijam już, że wydłużanie jej ponownie to patologia ale też bardzo ciekawi mnie, która z linii miałaby za zadanie podjeżdżać w wariantach na Fort Radiowo jak czyni to obecnie 154
Co do 220 to hmm - 15/20/20? Obecnie samo 122 jest w szczycie co 10... Rozumiem opcje przesiadki z 220 do 122 i na odwrót ale różne częstotliwości nie ułatwiają logistyki. Trochę dziadowskie te propozycje - przysłowiowa siekierka na kijek IMHO.
Wniosek jest też taki, że co ma M2 na Bemowie to połączenie socjalno - lokalnego między Starym, Nowym Bemo, Bielanami i Żoli?
Mi na Deotymy brakuje jakiejś linii jadącej w stronę Zachodniego. Kiedyś 167 jeździło prosto Deotymy - Elekcyjna - Prymasa i do Bitwy Warszawskiej, to była fajna relacja, wg mnie unikalna, gdzie wiele osób z niej korzystało. Teraz Deotymy to tylko do metra...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A może to 177 tam posłać?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Teraz taka linia traci sens, bo idealnie omijałaby metro.
177 na Deotymy oprócz samej Deotymy obsłuży dojazd z Jelonek do Wola Parku, syn utylizacji płacze po 190.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale po co kolejna linia na Górczewskiej. Te 177 to jak Fik pisał powinno do tramwaju jechać i do metra. To de facto dzisiejsze 197 tyle,że przerzucone na inny wiadukt. Ja wiem, że większość tu jest zwolennikiem krótkich linii, ale ja widzę połączenie 122 ze 171 (moze byc na Karolin i ewentualne kursu skrócone) oraz 177 ze 197. Były głosy o zachowanie niektórych relacji. Więc jeśli ZTM chciałby to zrobić, najprisciej jest wlasnie tak.
Do projektu bemowskiego ja mam uwagę żeby jednak zachować relację Marszałkowska- Kino Femina. A więc 520 na Znaną a 190 do Bankowego czy Feminy. Choć pojawiły się glosy, żeby takie 155 uruchomić z Torwaru przez Rozbrat ,Bankowy na Znaną, a i można by na Czluchowską nawet.
Do projektu bemowskiego ja mam uwagę żeby jednak zachować relację Marszałkowska- Kino Femina. A więc 520 na Znaną a 190 do Bankowego czy Feminy. Choć pojawiły się glosy, żeby takie 155 uruchomić z Torwaru przez Rozbrat ,Bankowy na Znaną, a i można by na Czluchowską nawet.
171 w tym kształcie będzie bardzo trudno uwalić. Moim zdaniem 109 pójdzie całkowicie do piachu a 171 zostanie z obciętym rozkładem.
A tak w ogóle 167 i 523 będą miały kupę wspólnych odcinków - to będzie jakoś gdziekolwiek koordynowane czy na aferę?
ŁK