Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2022, 11:49

kveld pisze:
19 kwie 2022, 9:41
Ja nie mówię, że ma to być 500, ale też uważam, że coś bezpośredniego z lewego brzegu na Wincentego pod główną bramę powinno być. Ja na Wincentego między Gilarską i Borzymowską widzę 3 linie: 169, 212 (zamienione ze 120 tak, żeby 120 wróciło na trasę przez Jórskiego) i 500. Każda linia co kwadrans. Wszystkie inne wynalazki zbędne.
To jest nierealne. 169+500 to obecnie 9 kursów/h, stracą sporo pasażerów i mają utrzymać praktycznie niezmienioną podaż? Skończy się jak utrzymywanie 505 po Puławskiej kilkanaście lat temu.

Niestety, sam cmentarz i jedno nowe osiedle przy Niwy nie wypełnią trzech linii o przyzwoitej częstotliwości i, aby taką ofertę zapewnić, trzeba dla tych linii szukać synergii z innymi potokami. Dotychczasowa za chwilę przestanie działać, można się na to przygotować, albo obudzić za rok.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 kwie 2022, 12:01

Generalnie się zgadzam - tylko co proponujesz, aby na Wincentego, czyli sporej ulicy niezbyt daleko od centrum, zachować rozsądną ofertę, a nie "idźcie sobie do metra"? Między innymi stąd moja propozycja, żeby nie pchać 500 na siłę w rolę dowozówki Podgrodzia do M2, tylko dać (zostawić) je ludziom z południowej części Chodeckiej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 kwie 2022, 13:06

Autobus Czerwon pisze:
19 kwie 2022, 6:32
Ekhem, zasadniczo z Bródna na Żoliborz to jest 114 i dziwię się że jeszcze nikt o tym nie wspomniał.
Tak, wiem że dyskusja przepłynęła na cmentarz, ale wracając do 114...
... to jest to dosyć pusta linia między Bródnem, a Młocinami.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2022, 13:08

kveld pisze:
19 kwie 2022, 12:01
Generalnie się zgadzam - tylko co proponujesz, aby na Wincentego, czyli sporej ulicy niezbyt daleko od centrum, zachować rozsądną ofertę, a nie "idźcie sobie do metra"? Między innymi stąd moja propozycja, żeby nie pchać 500 na siłę w rolę dowozówki Podgrodzia do M2, tylko dać (zostawić) je ludziom z południowej części Chodeckiej.
Mnie to prowadzi do wniosku, że kursy na Wincentego powinny wziąć się jednak bardziej z Głębockiej, a mniej z Podgrodzia. Zresztą to w pewien sposób uczciwe - Bródno ma mieć metro, tramwaje a poza tym szereg połączeń międzydzielnicowych, a Derby jeno dowozówki i smętne, mocno zakręcone 120, i to mi jednak nie styka do końca.

Z Wincentego jako ciągiem jest jednak ten problem, że spora część strefy obsługi jest martwa (literalnie) - a to ROD, a to cmentarz, a to pole, a to niska zabudowa w rejonie Cmentarnej, etc., i jednak nie jest to w większości zwarta zabudowa wielorodzinna i generacja jest adekwatnie niższa. Bez dobrego źródła pasażerów tranzytowych trzy linie uschną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 kwie 2022, 13:18

120 ze Wschodniego przez Targówek na Podgrodzie, a 169 ze Wschodniego przez Wincentego na Derby? ;)

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 kwie 2022, 14:21

Niech 500 sobie jeździ do pętli Gilarska. Wtedy na pewno nie będzie dowozówką z Bródna do Centrum. Jeśli ktoś chciał dowozić do Cmentarza metrem, to już bliżej było z Trockiej i powinno się to zrobić 2 lata temu.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 kwie 2022, 14:34

Łukasz pisze:Niech 500 sobie jeździ do pętli Gilarska. Wtedy na pewno nie będzie dowozówką z Bródna do Centrum. Jeśli ktoś chciał dowozić do Cmentarza metrem, to już bliżej było z Trockiej i powinno się to zrobić 2 lata temu.
Pomijając absurdalność tego pomysłu (na taki muchowóz z pewnością nas nie stać), to problem techniczny jest niepodważalny: na pętlę Gilarska od tej strony wjechać się nie da.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 kwie 2022, 15:43

fik pisze:
19 kwie 2022, 13:08
Mnie to prowadzi do wniosku, że kursy na Wincentego powinny wziąć się jednak bardziej z Głębockiej, a mniej z Podgrodzia. Zresztą to w pewien sposób uczciwe - Bródno ma mieć metro, tramwaje a poza tym szereg połączeń międzydzielnicowych, a Derby jeno dowozówki i smętne, mocno zakręcone 120, i to mi jednak nie styka do końca.
Nie to, żebym się czepiał, ale 120 nie jeździ przez Derby ;) Derby to mają mieć 132 do M. Marymont - co jest generalnie słuszne (wożenie Zielonej Białołęki do M1 na Gdański to jest pomysł nieco dziwny). W tym kontekście raczej nieco mnie razi pomysł skracania 134.
person pisze:
19 kwie 2022, 13:18
120 ze Wschodniego przez Targówek na Podgrodzie, a 169 ze Wschodniego przez Wincentego na Derby? ;)
Chyba nie to miał fik na myśli - raczej 169 i 120 bez zmian, a 256 od M2 trasą 500 przez Wincentego? Ja tak to zrozumiałem. Wydaje mi się jednak, że to też jest ślepy zaułek...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 kwie 2022, 17:42

fik pisze:
19 kwie 2022, 13:08
kveld pisze:
19 kwie 2022, 12:01
Generalnie się zgadzam - tylko co proponujesz, aby na Wincentego, czyli sporej ulicy niezbyt daleko od centrum, zachować rozsądną ofertę, a nie "idźcie sobie do metra"? Między innymi stąd moja propozycja, żeby nie pchać 500 na siłę w rolę dowozówki Podgrodzia do M2, tylko dać (zostawić) je ludziom z południowej części Chodeckiej.
Mnie to prowadzi do wniosku, że kursy na Wincentego powinny wziąć się jednak bardziej z Głębockiej, a mniej z Podgrodzia. Zresztą to w pewien sposób uczciwe - Bródno ma mieć metro, tramwaje a poza tym szereg połączeń międzydzielnicowych, a Derby jeno dowozówki i smętne, mocno zakręcone 120, i to mi jednak nie styka do końca.

Z Wincentego jako ciągiem jest jednak ten problem, że spora część strefy obsługi jest martwa (literalnie) - a to ROD, a to cmentarz, a to pole, a to niska zabudowa w rejonie Cmentarnej, etc., i jednak nie jest to w większości zwarta zabudowa wielorodzinna i generacja jest adekwatnie niższa. Bez dobrego źródła pasażerów tranzytowych trzy linie uschną.
Sęk w tym, że nie za bardzo jest tam co podpiąć, co nie byłoby substytucyjne z M2. Mimo wszystko wydaje mi się, że 169 oraz uczernione 500->269 (przez całą Chodecką) oba co 15 minut wydają się być rozsądnym kompromisem. A jeśli się okaże, że to 500/269 może kursować na solówkach, to tylko lepiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2022, 21:12

pawcio pisze:
19 kwie 2022, 17:42
Sęk w tym, że nie za bardzo jest tam co podpiąć, co nie byłoby substytucyjne z M2. Mimo wszystko wydaje mi się, że 169 oraz uczernione 500->269 (przez całą Chodecką) oba co 15 minut wydają się być rozsądnym kompromisem. A jeśli się okaże, że to 500/269 może kursować na solówkach, to tylko lepiej.
Niby tak, ale z drugiej strony - cokolwiek na Głębocką przekierujesz, będzie jednak mniej substytucyjne niż byłoby na Podgrodziu.
kveld pisze:
19 kwie 2022, 15:43
Chyba nie to miał fik na myśli - raczej 169 i 120 bez zmian, a 256 od M2 trasą 500 przez Wincentego? Ja tak to zrozumiałem. Wydaje mi się jednak, że to też jest ślepy zaułek...
Myślę, że bardziej sumę tych pomysłów, choć dość świadomie jednak nie przedstawiam tu konkretnych propozycji. Podmiana tras 120 ze 169 jest logiczna, to jest zaesósemie powinno mieć szybszą linię na Pragę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 kwie 2022, 23:19


fik pisze: Podmiana tras 120 ze 169 jest logiczna, to jest zaesósemie powinno mieć szybszą linię na Pragę.
Ja tam będę obstawał przy swoim, czyli zamianie 120 z 212, a nie ze 169 (120 "po staremu" przez Gilarską, Jórskiego - wg mnie wychodzi nawet korzystniej, niż trasą 169 przez te wszystkie Inżynierskie, Żaby i korki na Wileńskiej, a 212 od M. Trocka przez Borzymowską, Wincentego i dalej do CH Targówek).

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 kwie 2022, 23:38

kveld pisze:
19 kwie 2022, 23:19
fik pisze: Podmiana tras 120 ze 169 jest logiczna, to jest zaesósemie powinno mieć szybszą linię na Pragę.
Ja tam będę obstawał przy swoim, czyli zamianie 120 z 212, a nie ze 169 (120 "po staremu" przez Gilarską, Jórskiego - wg mnie wychodzi nawet korzystniej, niż trasą 169 przez te wszystkie Inżynierskie, Żaby i korki na Wileńskiej, a 212 od M. Trocka przez Borzymowską, Wincentego i dalej do CH Targówek).
Zgodziłbym się, ale 212 to jednak jak dla mnie powinno zostać połączone z 262.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 kwie 2022, 23:41

kveld pisze:
19 kwie 2022, 23:19
fik pisze: Podmiana tras 120 ze 169 jest logiczna, to jest zaesósemie powinno mieć szybszą linię na Pragę.
Ja tam będę obstawał przy swoim, czyli zamianie 120 z 212, a nie ze 169 (120 "po staremu" przez Gilarską, Jórskiego - wg mnie wychodzi nawet korzystniej, niż trasą 169 przez te wszystkie Inżynierskie, Żaby i korki na Wileńskiej, a 212 od M. Trocka przez Borzymowską, Wincentego i dalej do CH Targówek).
Już chciałem krzyknąć, że odcinasz Zacisze od dojazdu do metra, ale potem sobie przypomniałem o stacji C19.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 20 kwie 2022, 9:16

Takie 120 czy 212 to mogliby jechac. Gilarska Jorskiego Nowounicka Trocka Radzymińska

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 kwie 2022, 10:06

patryk148 pisze:Takie 120 czy 212 to mogliby jechac. Gilarska Jorskiego Nowounicka Trocka Radzymińska
Zapytam pro forma: a po co? My tu o skracaniu czasu przejazdu 120, a innych fantazja ponosi... Podobnie z łączeniem 212 z 262: po pierwsze: chyba nie bardzo pasuje wielkość taboru, po drugie: po co?

ODPOWIEDZ