Warszawskie Linie Turystyczne

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 maja 2022, 20:47

Ale weź też pod uwagę, że do Ogrodu Botanicznego można dojechać solówką tylko raz na 40 minut. Swoją drogą zabawne, że zimą mogły jeździć przeguby co 20 minut. :-?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 maja 2022, 21:46

116 i 503 dalej co 15 minut, a zdaje się, że doszli nowi pasażerowie do parafii greko-katolickiej na Miodowej.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 maja 2022, 10:27

Wczoraj w 139 był dramat i kursy niezabieralne. Ech.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 maja 2022, 13:38

Ale za to zapewne w 36 nie było żadnych problemów ze znalezieniem miejsca siedzącego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 maja 2022, 15:19

36 nie da rady dojechać ani do Parku Kultury w Powsinie, ani do Obrodu Botanicznego.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 maja 2022, 15:30

Zakładam że na linie turystyczne i inne tego typu zasilenia jest jakaś pula pieniędzy które organizator ma do dyspozycji. I dysponuje ja akurat na pustawe 36.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 maja 2022, 15:52

Może 36 powinno mieć jakąś inną, bardziej zakręconą trasę?
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 maja 2022, 16:22

Autobus Czerwon pisze:
02 maja 2022, 15:30
Zakładam że na linie turystyczne i inne tego typu zasilenia jest jakaś pula pieniędzy które organizator ma do dyspozycji. I dysponuje ja akurat na pustawe 36.
Mam wrażenie, że budżet na WLT to inna przegródka niż budżet na wozokm dla linii typu 139 czy 519, ale ja się nie znam.

Zastanawiam się na ile zgrzyty o 36 to kwestia miłości do starych autobusów i niechęci do tramwajów, a na ile prawdziwe ubolewanie nad dysfunkcjonalną trasą...

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 02 maja 2022, 18:40

Trasa 36 jest słaba i mam wrażenie, że lepsza byłaby zamiast na Żoliborz, to przez tunel WZ i na Pragę. A brak wzmocnień linii obsługujących połączenia 'sezonowe' w zależności od pogody to już typowy przykład niedasizmu ZTMowego.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 maja 2022, 18:50

Dokładnie, przez trasę W-Z do Ratuszowej-ZOO. Wtedy zahaczyłaby zarówno o Stare Miasto, jak i ZOO. :-)

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 maja 2022, 6:24

Pewnie jedzie na Żoliborz, bo taka była historyczna trasa.
I tak nie rozumiem, dlaczego finalnie kończy trasę nie na tym Marymoncie co historycznie.
36 w poprzednim wcieleniu chyba zawsze kończyło na dzisiejszym Marymoncie-Potok (nie licząc objazdów). Nawet powstało z okazji uruchomienia tam pętli.
Na południu pętle zmieniały się z biegiem lat: najpierw pl. Unii Lubelskiej, potem albo Wilanów albo Sadyba, potem Wyścigi, pl. Narutowicza, Banacha, znowu Wyścigi i na końcu Metro Wilanowska.
ashir pisze:
02 maja 2022, 18:50
Dokładnie, przez trasę W-Z do Ratuszowej-ZOO. Wtedy zahaczyłaby zarówno o Stare Miasto, jak i ZOO. :-)
No to by było odwrócenie pewnej sytuacji historycznej.
W 2001 roku Galasowi zaczął przeszkadzać tramwaj skręcający na pl. Bankowym. Przez co "4" została na kilka lat wycofana z Pragi i puszczona na Żoliborz, konkretnie dzisiejsze Metro Marymont. Z kolei 36, żeby trasa się nie pokrywała z "4", został zabrany z Mokotowa i puszczony na pl. Narutowicza, gdzie zastąpił zlikwidowane wówczas 45 (następca 31).
Sytuacja została odkręcona na początku modernizacji Trasy W-Z w 2007 roku. Okazało się wtedy że "4" jednak może skręcać i tak jest do dziś.
To co proponujesz, to puszczenie "36" mniej więcej tak jak "4" jeździła (i znowu jeździ).
person pisze:
02 maja 2022, 10:27
Wczoraj w 139 był dramat i kursy niezabieralne. Ech.
No to dzisiaj na 1/139 Realbus pokazuje 9829. To chyba promocja Mobilisu, a nie ZTM?

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 maja 2022, 6:45

Nie musisz mi tej historii przypominać, bo ją doskonale znam.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2022, 7:16

36 to wozokilometry planowe, a trasa jest bez sensu.

Swoją drogą, 4 zamiat 15 na Ochocie miałoby trochę sensu z punktu widzenia budowy układu komunikacyjnego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

KM
Posty: 174
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 03 maja 2022, 23:18

Pamiętam (chociaż nie wiem, czy dokładnie), że w 2019 roku jeszcze przed uruchomieniem linii 36 były plany, aby zamiast niej uruchomić linię 32 na trasie z placu Narutowicza, przez Towarową i trasę W-Z do Ratuszowej-ZOO. Wtedy Tetka miała zostać na swojej stałej trasie przez Marszałkowską i Filtry, nie jak dzisiaj przez Towarową. Nie wiem co ostatecznie zasądziło o uruchomieniu linii 36, wszakże na pierwszy rzut oka większość argumentów przemawia/przemawiała jednak za większą atrakcyjnością trasy przez W-Z do ZOO.
Nie sądzę żeby ktoś w ZTMie porwał się teraz na zastąpienie produktu jakim jest 36 i wypróbowanie wariantu linii 32. Za dużo poszło w promocję i ciężko jednym ruchem wszystko odwrócić, nawet z sezonu na sezon.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 maja 2022, 23:36

michael112 pisze:
03 maja 2022, 6:24
Pewnie jedzie na Żoliborz, bo taka była historyczna trasa.
A czy tu _musi_ być 36? Zresztą ten numer dla linii turystycznej jest niezgodny z szablonem oznaczeń linii w wewnętrznym regulaminie ZTM.
KM pisze:
03 maja 2022, 23:18
Nie wiem co ostatecznie zasądziło o uruchomieniu linii 36,
Zapewne względy nie do końca merytoryczne (np. usilne udowadnianie tezy "bo czeska Praga...") i bronienie teraz tego zakalca do upadłego.
KM pisze:
03 maja 2022, 23:18
Nie sądzę żeby ktoś w ZTMie porwał się teraz na zastąpienie produktu jakim jest 36 i wypróbowanie wariantu linii 32.
Więc może czas wyjąć decydowanie o liniach turystycznych z ZTM do innego miejskiego biura bardziej nakierowanego na turystów....
KM pisze:
03 maja 2022, 23:18
Za dużo poszło w promocję i ciężko jednym ruchem wszystko odwrócić, nawet z sezonu na sezon.
Tzn co takiego poszło? Posty na FB, TT i stronie WWW? Czasy druku ulotek z trasami się definitywnie skończyły.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ