Zmiany - wakacje 2022
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na pewno organizator ma ogromny zarobek z linii w których obowiązuje standardowa taryfa. Już nawet nie wspomnę o tym że nie przyjeżdża do Warszawy aż tylu turystów żeby linie turystyczne były się na nich w stanie wyżywić. Według moich osobistych obserwacji, większość pasażerów takich linii w Warszawie to mieszkańcy lub przypadkowi pasażerowie podjeżdżający kilka przystanków.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A ciekawe czy 519 pojedzie we wszystkich kursach do Powsina?
Kiedyś (od co najmniej 2002 r. do 2019 r.) zasilenia Powsina zaczynały się już koło "majówki" a kończyły czasami nawet w listopadzie. Poza tym, do 2012 r. to zasilenie to nie było 15' zamiast 30', tylko 10' zamiast 20'.
W 2020 r. zasilenia nie było wcale, w 2021 r. ściśle na czas wakacji szkolnych.
P.S. Niestety, zasilenia powsińskie to zawsze było wyłącznie DS, a całkiem możliwe że podczas wakacji także w DP podaż zasługiwałaby na linię częstszą niż co 30'.
Kiedyś (od co najmniej 2002 r. do 2019 r.) zasilenia Powsina zaczynały się już koło "majówki" a kończyły czasami nawet w listopadzie. Poza tym, do 2012 r. to zasilenie to nie było 15' zamiast 30', tylko 10' zamiast 20'.
W 2020 r. zasilenia nie było wcale, w 2021 r. ściśle na czas wakacji szkolnych.
P.S. Niestety, zasilenia powsińskie to zawsze było wyłącznie DS, a całkiem możliwe że podczas wakacji także w DP podaż zasługiwałaby na linię częstszą niż co 30'.
Na organizację pikniku radia Kolor nawet dodatkowe wsparcie przez kilka lat uruchamiali. A ma być znów chyba w sobotę. W DP 519 jeździło wiele lat co 12 minut.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Przykro mi, ale nie zgadzam się z tą postawą. Gdybym ja się tak na wszystko godził, co mi los przyniesie lub inni zdecydują, mogę z dużą dozą racji powiedzieć, że nie byłbym w stanie normalnie funkcjonować w Warszawie. Czasem nawet "głupiej" windy nie potrafią włączyć po naprawie, jeśli nikt się o to nie upomni. Jak się nie upominają, znaczy, że jest niepotrzebne. Odwrotna postawa kojarzona jest z "pieniactwem", co nie zawsze jest słuszne, ale trudno - trzeba z tym żyć.Bon Jovi pisze: ↑21 cze 2022, 14:26Co rok są cięcia linii na okres wakacji, nawet były za czasów MZK. Przeżyliśmy i przeżyjemy. Też jak byłem młodszy, byłem oburzony zawieszaniem wielu linii. Dziś trochę inaczej to postrzegam. Czasem zmiany są bardzo kontrowersyjne, ale można przeżyć. Przecież to najczęściej 2 lub czasem 3 miesiące. Po wakacjach będą przy okazji zmiany tam gdzie będą oddawane nowe odcinki linii metra M2. Nie ma chwilowo podwyżki cen biletów, więc cięcia są większe, aby po wakacjach można było utrzymać komunikację miejską na przyzwoitym poziomie.
Pamiętam m.in. 117 i 522 w Powsinie.
Zwłaszcza z linii S, która będzie bezpłatna.Autobus Czerwon pisze: ↑21 cze 2022, 15:40Na pewno organizator ma ogromny zarobek z linii w których obowiązuje standardowa taryfa. Już nawet nie wspomnę o tym że nie przyjeżdża do Warszawy aż tylu turystów żeby linie turystyczne były się na nich w stanie wyżywić. Według moich osobistych obserwacji, większość pasażerów takich linii w Warszawie to mieszkańcy lub przypadkowi pasażerowie podjeżdżający kilka przystanków.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Są już nowe rozkłady.
106 cały dzień co 15 minut.
186 w przeciwieństwie do ubiegłych lat zachowało takt 12 minut w międzyszczycie (pocięte tylko popołudnie z 8 do 10 minut).
188 co 15 minut do 9 i po 14.
125 co 20 minut
525 w szczycie co 10 w międzyszczycie co 20 minut
Dużą niespodzianką jest zostawienie na całej trasie częstotliwości 518 (10/15/20). W zeszłym roku było cały dzień co 20 minut.
106 cały dzień co 15 minut.
186 w przeciwieństwie do ubiegłych lat zachowało takt 12 minut w międzyszczycie (pocięte tylko popołudnie z 8 do 10 minut).
188 co 15 minut do 9 i po 14.
125 co 20 minut
525 w szczycie co 10 w międzyszczycie co 20 minut
Dużą niespodzianką jest zostawienie na całej trasie częstotliwości 518 (10/15/20). W zeszłym roku było cały dzień co 20 minut.
319 co 30 min, 263 też. Ciekawe kto teraz będzie tym jeździł?
17 kończy szczyt na Winnicy o 8 rano. Bez komentarza.
Widzę, że zamiast 41 jest 17 do Marymontu.... Jakiś remont na Bródnie
Widzę, że zamiast 41 jest 17 do Marymontu.... Jakiś remont na Bródnie
Oj, chyba na szybko to pisano....Rozkład jazdy ważny w dniach 27.06 - 7.06.2022
146 i 147 w szczycie co 20 minut.
173 bez dodatków, co 15 minut cały dzień.
173 bez dodatków, co 15 minut cały dzień.
Dla mnie to idealnie pokazuje jacy ludzie pracują w ztm-ie od kształtowania układu komunikacyjnego. Nowe utworzone linie i taki brak popularności? Porażka to zbyt łagodne określenie...
185 - najlepsza linia w mieście!
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
514 będzie pewnie od 6 do 18Andrzej pisze: ↑21 cze 2022, 9:22Ale jakoś nie miały wpływu gdy na tej samej trasie jeździło 515 co pół godziny przez długi czas.Robert 514 pisze: ↑21 cze 2022, 8:15
Są takie osoby które mają ogromny wpływ na 143 . Przed chwilą mijałem 2 brygady 143 i w każdej miejsca leżące
Swoją drogą 514 też jest na czarnej liście wakacyjnej. Jak można bardziej ściąć linię co pół godziny, jeśli standardem dla miejskich linii jest nie rzadziej niż co 30 minut?
I dlaczego ciągle obrywają pasażerowie czyli większość warszawiaków, zamiast kierowców? To jest zachęcanie do komunikacji miejskiej?
Pieniędzy do budżetu miejskiego trzeba już zacząć szukać u kierowców. 30 zł abonament roczny to jakiś żart. Na osiedlach na obrzeżach miasta wynajmuje się miejsce dla auta po 200 zł miesięcznie. Stawka w ścisłym centrum może wynosić 9 zł/h i trwać całą dobę i cały tydzień.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Już lepiej byłoby przywrócić ulgi 50% dla uczniów i emerytów, a nie fundować im darmowe lub prawie darmowe bilety, kosztem coraz większego pogarszania komunikacji miejskiej.Bon Jovi pisze: ↑21 cze 2022, 14:26Co rok są cięcia linii na okres wakacji, nawet były za czasów MZK. Przeżyliśmy i przeżyjemy. Też jak byłem młodszy, byłem oburzony zawieszaniem wielu linii. Dziś trochę inaczej to postrzegam. Czasem zmiany są bardzo kontrowersyjne, ale można przeżyć. Przecież to najczęściej 2 lub czasem 3 miesiące. Po wakacjach będą przy okazji zmiany tam gdzie będą oddawane nowe odcinki linii metra M2. Nie ma chwilowo podwyżki cen biletów, więc cięcia są większe, aby po wakacjach można było utrzymać komunikację miejską na przyzwoitym poziomie.