Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
I naprawdę obecna sytuacja i podejście producenta są niewystarczające do tego żeby najpierw zlecić jakieś prace naprawcze a potem odzyskać kasę od Pesy? Jeśli Pesa wygrałaby w sądzie, to TW tak czy tak będą musiały usprawnić ten system informacji.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Ale bym się dziś wp(...) na minę. Aż się muszę tym podzielić. Korekta jest i znowu korzystanie z pociągów aglomeracyjnych potrafi człowieka nieźle rozbudzić i przyśpieszyć.
Ze Śródmieścia na R3 jest po 9 49-minutowa dziura. Na Zachodnim dziurę zmiękcza się taktem 8-41 (!), pociągiem przyśpieszonym który startuje z Głównej, z tego Zachodniego rusza 8 minut po zwykłym i jedzie bez zatrzymania do Ożarowa Mazowieckiego...33 minuty. O co chodzi z tym pociągiem i czemu nie dało się tego zrobić lepiej? To tak jakby, nie wiem, 729 ruszały dwa z MKJ w odstępie 10 minut a ten z tyłu miał na każdy przystanek o 3 minuty dłużej i od Zielonek jechały w sensownym takcie. Jakie to ma szanse na dobrą frekwencję?
Ze Śródmieścia na R3 jest po 9 49-minutowa dziura. Na Zachodnim dziurę zmiękcza się taktem 8-41 (!), pociągiem przyśpieszonym który startuje z Głównej, z tego Zachodniego rusza 8 minut po zwykłym i jedzie bez zatrzymania do Ożarowa Mazowieckiego...33 minuty. O co chodzi z tym pociągiem i czemu nie dało się tego zrobić lepiej? To tak jakby, nie wiem, 729 ruszały dwa z MKJ w odstępie 10 minut a ten z tyłu miał na każdy przystanek o 3 minuty dłużej i od Zielonek jechały w sensownym takcie. Jakie to ma szanse na dobrą frekwencję?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Właśnie zastanawiam się czy te pseudo przyspieszone jadą przez Czyste, że aż do Ożarowa się nie zatrzymują? I to czemu?
Popatrz na rozkład po 26.6 kiedy Ożarów - Błonie będzie jednotorowo. Ten 9:36 z Głównej do Błonia będzie jechał aż godzinę (normalny czas to ok. 35 min), inne będą miały do 15 minut postojów ze względu na krzyżowania. Obawiam się, że jeśli któryś przywlecze ~10 minut opóźnienia, to efektem domina położy rozkład na długie godziny.
Popatrz na rozkład po 26.6 kiedy Ożarów - Błonie będzie jednotorowo. Ten 9:36 z Głównej do Błonia będzie jechał aż godzinę (normalny czas to ok. 35 min), inne będą miały do 15 minut postojów ze względu na krzyżowania. Obawiam się, że jeśli któryś przywlecze ~10 minut opóźnienia, to efektem domina położy rozkład na długie godziny.
Czyli będzie klasyczny śródmiejski opóźniony pociąg przyśpieszony.
ŁK
TŚ też pozbyły się Novamedii. Przy czym na flocie ponad 100 tramwajów to jest naprawdę duża kasa.
Z tego co kojarzę to w MZA sprawa potoczyła się trójtorowo - w niektórych wozach, zdaje się za swoje, wymieniono wszystko, w niektórych wymieniono część komponentów (też raczej za swoje), a w Solarisach producent w ramach swoich gwarancji ogarnął oryginalny system tak że działa. Rozwiązania 2 i 3 nie powinny być jakoś szczególnie kosztowne (w pierwszym przypadku coś trochę ponad kilkanaście tysięcy za pojazd, w drugim pewnie jeszcze mniej), a pewnie udałoby się wyegzekwować zwrot od Pesy - to najtańsze trwałe rozwiązanie udowodnionego problemu, z którym producent sam sobie nie poradził. Czy udałoby się przerzucić cały koszt pełnej wymiany, nie jestem przekonany.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jeśli wybór jest między wymianą całego systemu za górę pieniędzy (pewnie trzeba by liczyć ze 120-150 tysięcy za pojazd) a usprawnieniem go za ułamek tej sumy, to myślę że wybór jest dość prosty.
Ewentualnie może trzeba nauczyć warsztat diagnozowania i reanimowania tego systemu (co też musi być możliwe jeśli Kraków cały czas jeździ na oryginałach, chociaż oni mają nieco inną architekturę) i cisnąć Pesę o zwrot za rbh po stawkach rynkowych.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ust. 4.8.2. pkt 12 regulaminu sieci mówi o zmianie z przyczyn leżących po stronie PLK (najczęściej zmiana parametrów sieci nieprzewidziana w pierwotnym terminie, na przykład gdy wykonawca robót zaliczył obsuwę). Zresztą sam tytuł ustępu mówi: Zmiany, w których nie są rozpatrywane wnioski o przydzielenie tras pociągów (wprowadzane w ramach ZRJ). Oczywiście jest często wykorzystywany jako wytrych, gdy trzeba zmienić na cito rozkład, bo któraś ważna osoba sobie zażyczyła zmiany, ale formalnie nie jest to zmiana na wniosek przewoźnika.
Gdybym był dociekliwym pasażerem, pogłębiłbym zapytanie w trybie UDIP, pytając:
1. Jakie były przesłanki do zarządzenia korekty ZRJ?
2. Jaka była konkretna przesłanka infrastrukturalna do zmiany rozkładu jazdy tego pociągu?
Gdybym był dociekliwym pasażerem, pogłębiłbym zapytanie w trybie UDIP, pytając:
1. Jakie były przesłanki do zarządzenia korekty ZRJ?
2. Jaka była konkretna przesłanka infrastrukturalna do zmiany rozkładu jazdy tego pociągu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
O, dzięki, dzięki. Ja widzę, że to odpowiedź "na odwal się", bo w końcu treść ZRJP_2022-2-8 chyba nie jest powszechnie dostępna?
Zasadniczą przesłanką był wniosek KM na które PLK ochoczo przystało.
Zasadniczą przesłanką był wniosek KM na które PLK ochoczo przystało.
O jakim oficjalnym wniosku piszesz?