Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 lip 2022, 0:23

Andrzej pisze:
21 lip 2022, 15:13
Inna kwestia. Wspólny bilet to powinien być każdy bilet, a nie od dobowego w górę. Plus akcja marketingowa, że w Kolejach Mazowieckich można jeździć na taryfie WTP. Część ludzi nadal boi się/nie chce wsiadać do pociągów KM.
Często zdarza mi się sytuacja, że jedzie najpierw pociąg KM. Wsiada kilka osób. Następnie za kilka minut jest SKM, i dopiero do niej wsiada dużo osób.
Paweł D. pisze:
21 lip 2022, 20:09
Może ludzie odpuszczają KM, która jedzie dalej, jest bardziej zatłoczona i bez klimy na korzyść SKM z większym komfortem? I kwestia honorowania biletów ma drugorzędne znaczenie....
Szczęśliwcy co mają wybór....
Jakoś tych ludzi, co nie wsiadają w KM i zostając na peronie czekając na SKM nie widać między Służewcem, a Zachodnią czy między Ursusem, a Zachodnią. Ciekawe obserwacje.

Problemem Gołąbek i Ursusa Północnego jest częstotliwość. Jeśli Ursus Północny ma dziś do centrum: 7:04, 7:29, 7:50 (Główna), 8:19 i 8:41 to nie przekona to ludzi z Posagu 7 Panien. Spóźnisz się chwile i czekasz nawet 30 minut. A więcej przy obecnych remontach pewnie trudno wyciągnąć. Z Legionowa największa przerwa trwa 24 minuty i takie powyżej 20 minut są dwie.

Z powrotem w sumie ciekawiej nie jest: przyjazdy na Ursus Północny: 15:40, 16:16, 16:43, 17:01, 17:41, 18:15. Ta 40 minutowa przerwa wypada na Śródmieściu: między 16:41 a 17:22. Przy spóźnieniu już bardziej opłaca się:
- wsiąść w KM do Niedźwiadka lub Ursusa i wskoczyć w 177/207 - szczególnie, że tam przystanki są bliżej domów niż kolej
- pojechać 517 i przesiąść się w 207
- wybrać M2 do Bemowa i przesiadkę na 177

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 lip 2022, 0:31

Jednotor Gołąbki - Błonie ograniczył rozkład dość znacząco. Choć całe R3 to wręcz antyzachęta do korzystania z pociągów.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 lip 2022, 9:53

Gdynianin pisze:
22 lip 2022, 0:23
Andrzej pisze:
21 lip 2022, 15:13
Inna kwestia. Wspólny bilet to powinien być każdy bilet, a nie od dobowego w górę. Plus akcja marketingowa, że w Kolejach Mazowieckich można jeździć na taryfie WTP. Część ludzi nadal boi się/nie chce wsiadać do pociągów KM.
Często zdarza mi się sytuacja, że jedzie najpierw pociąg KM. Wsiada kilka osób. Następnie za kilka minut jest SKM, i dopiero do niej wsiada dużo osób.
Paweł D. pisze:
21 lip 2022, 20:09
Może ludzie odpuszczają KM, która jedzie dalej, jest bardziej zatłoczona i bez klimy na korzyść SKM z większym komfortem? I kwestia honorowania biletów ma drugorzędne znaczenie....
Szczęśliwcy co mają wybór....
Jakoś tych ludzi, co nie wsiadają w KM i zostając na peronie czekając na SKM nie widać między Służewcem, a Zachodnią czy między Ursusem, a Zachodnią. Ciekawe obserwacje.

Problemem Gołąbek i Ursusa Północnego jest częstotliwość. Jeśli Ursus Północny ma dziś do centrum: 7:04, 7:29, 7:50 (Główna), 8:19 i 8:41 to nie przekona to ludzi z Posagu 7 Panien. (...) Przy spóźnieniu już bardziej opłaca się:
- wsiąść w KM do Niedźwiadka lub Ursusa i wskoczyć w 177/207 - szczególnie, że tam przystanki są bliżej domów niż kolej
- pojechać 517 i przesiąść się w 207
- wybrać M2 do Bemowa i przesiadkę na 177
Kilkukrotne obserwacje poczyniłem na stacji Niedźwiadek. Sam czekałem na SKM, bo jechałem aż do Wawra, ale podejrzewam, że ludzi jadących bezpośrednio z Ursusa do Wawra nie ma zbyt wielu. Większość jedzie do popularnych stacji typu Zachodni, Ochota, Powiśle, no a najwięcej oczywiście do Śródmieścia. Do tych stacji można dojechać pociągiem KM, który bywał chwilę przed SKM. Pomimo to do KM wsiadało kilka osób, a większość czekała uparcie na SKM. Do tego w ciągu tych kilku minut odstępu na stację zdążyło przyjść dużo nowych ludzi, którzy też pojechali SKM.

Nie wiem jak Posag 7 Panien, ale Gołąbki mają jeszcze jedną opcję - jechać czymkolwiek do Niedźwiadka, a następnie swoim autem z pobliskiego P&R do domu.

Swoją drogą koordynacja S1 i R1 na wspólnym odcinku jest bardzo słaba (dwa na raz obok siebie, a potem długo nic), ale i tak jest lepiej niż na wspomnianym R3.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lip 2022, 10:02

Gdynianin pisze:
22 lip 2022, 0:23
A więcej przy obecnych remontach pewnie trudno wyciągnąć. Z Legionowa największa przerwa trwa 24 minuty i takie powyżej 20 minut są dwie.
Czekaj, co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 24 lip 2022, 22:37

fik pisze:
22 lip 2022, 10:02
Czekaj, co?
Jak to "co?" A ile? Sprawdzam KM i SKM z Legionowa do Warszawy (średnica lub Gdańska) i widzę od 6 do 9 największe przerwy między pociągami 7:34-7:58 i 7:58-8:21. W tych godzinach z Ursusa mamy regularnie przerwy po 30 minut.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lip 2022, 11:07

Gdynianin pisze:
24 lip 2022, 22:37
fik pisze:
22 lip 2022, 10:02
Czekaj, co?
Jak to "co?" A ile? Sprawdzam KM i SKM z Legionowa do Warszawy (średnica lub Gdańska) i widzę od 6 do 9 największe przerwy między pociągami 7:34-7:58 i 7:58-8:21. W tych godzinach z Ursusa mamy regularnie przerwy po 30 minut.
Aaaa, RL razem z R9. Efektowne, ale absurdalne.

Przy okazji, odpowiednikiem Ursusa Północnego są raczej Piaski, jeśli już szukać jakichś analogii funkcjonalnych. Jak również trochę nie rozumiem, czemu w podwątku rzekomych pasażerów czekających specjalnie na SKM pojawia się wątek rozkładu ze stacji, przez którą SKM nie jeździ :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 wrz 2022, 11:37

Jutro odbędzie się specjalne posiedzenie Rady Dzielnicy Bemowo, której tematem mają być zmiany w komunikacji miejskiej po otwarciu M2 na Bemowie:
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/95C32 ... meless.htm
Przyczyną zwołania nadzwyczajnej sesji jest "lekceważenie" radnych przez Dyrekcję ZTM:
(dramat rozgrywa się mniej więcej od 27. minuty) https://www.youtube.com/watch?v=boefHRYer2U&t=1621s

ITS A 218
Posty: 3163
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 06 wrz 2022, 13:49

Ludzie chcą powrotu 190 do Os. Górczewska...
RELOBUS A38 ESTRADY

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 wrz 2022, 13:59

Oni po wybudowaniu metra chcą zostawić stan sprzed budowy?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 wrz 2022, 14:14

W internecie pełno jest głosów negujących sens jakichkolwiek zmian w układzie komunikacyjnym. Czasem przybiera to na tyle absurdalnej formy, że czytając to ma się wrażenie że zrobiono tym ludziom krzywdę budową metra, bo przecież mieli takie super świetne autobusy dowsząd.

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 wrz 2022, 14:17

Ale przecież z czasem te głosy chyba osłabną. Ktoś jeszcze pamięta 501 albo 507?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2022, 14:18

Ktoś na pewno. 506 oraz 507 wcale nie rzadko się pojawiają w marudzeniach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 wrz 2022, 14:24

Dlatego ZTM musi powtarzać jak mantrę "obserwujemy i w razie potrzeb zostaną wprowadzone korekty". Mam też nadzieję, że struktura hierarchiczna, jaką jest partia polityczna, zadziała odpowiednio i państwu radnym zostanie przypomniane, że są radnymi dzięki przynależności politycznej i w związku z tym wypadałoby nie negować decyzji, które zostały podjęte na wyższym stopniu struktury.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 wrz 2022, 14:25

Georg pisze:
06 wrz 2022, 14:17
Ale przecież z czasem te głosy chyba osłabną. Ktoś jeszcze pamięta 501 albo 507?
Kiedyś pewnie tak, zresztą zdaje się że te narzekania są obecne już od czasu otwarcia pierwszego odcinka M1 w 1995, po którym udało się posprzątać zresztą dopiero po 16 latach - bo dopiero w 2011 roku ostatecznie zlikwidowano 505. Warto zauważyć że ZTM robi w tym temacie postępy, bo uwalanie 102 na trasie do Emilii Plater zajęło trochę mniej czasu, a zmiany na Bemowie przyniosły zaskakująco mało dziadów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2022, 14:29

Reżim oszczędności kilometrów jednak trochę uodpornił ZTM na takie sytuacje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ